تبیان، دستیار زندگی
اجرای نخستین سمفونی عاشورایی خسوف نقاشی های صنیع الملک در کاخ گلستان فروش قدیمی ترین عکس جهان تلویزیون فرانسه گزارش داد، مرکز کریستز نیویورک تعدادی از قدیمی ترین عکس های جهان از زمان پیدایش هنر عکاسی را به مزایده گذاشته است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش قدیمی ترین عكس جهان

تلویزیون فرانسه گزارش داد، مرکز کریستز نیویورک تعدادی از قدیمی ترین عکس های جهان از زمان پیدایش هنر عکاسی را به مزایده گذاشته است.

این عکس ها که قدمت آنها به 150 می رسد ، اندکی پس از اختراع دوربین عکاسی از اماکن تاریخی ایتالیا و یونان گرفته شده است ، ژوزف فیلیبر دوپرانژه عکاس فرانسوی در سال های  1841 – 1844 گرفته شده اند  .

اجرای نخستین سمفونی عاشورایی خسوف

سمفونی عاشورایی خسوف نخستین بار در ایران روز چهار شنبه در تالار وحدت اجرا می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این سمفونی با شرکت 200 نوازنده ایرانی و رومانیایی به رهبری لوریس چکناواریان در روزهای سوم، چهارم ، پنجم و هفتم اردیبهشت از ساعت 21 در تالار وحدت برگزار می شود.

اجرای سمفونی خسوف عاشورا در روز نهم اردیبهشت به دانشجویان، خبرنگاران ومدیران رسانه های گروهی اختصاص یافته است.

نقاشی های صنیع الملک در کاخ گلستان

گروه علمی فرهنگی : نقاشی های استاد صنیع الملک در تالار نگارخانه کاخ گلستان به نمایش درمی آید.

به گزارش میراث خبر، احمد زواره ای – رئیس گنجینه کاخ گلستان – هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هنرمندان با نقاشی های صنیع الملک دانست و گفت: « در این نمایشگاه 15 تابلو از بهترین کارهای استاد صنیع الملک که با رنگ روغن یا آبرنگ کشیده شده اند به مدت یک ماه به نمایش در خواهند آمد.»

زواره ای گفت: « صنیع الملک در کارهایش از سبک کار رافائل – نقاش بزرگ ایتالیایی – تقلید کرده است.»

وی همچنین افزود:« از نقاشی های برجسته ی این نمایشگاه می توان به تابلوی تالار برلیان و طبیب اشاره کرد.»

صنیع الملک از نقاشان برجسته دوران قاجار است. او نقاشی را در ایتالیا آموخته است و از موسسان مدرسه نقاشی و هنرستان نقاشی بوده است. از جمله شاگردان او می توان به کمال الملک اشاره کرد.