تبیان، دستیار زندگی
تهیه كننده «قلاده های طلا» درباره احتمال اكران نوروزی این فیلم سینمایی گفت: از آنجا كه این فیلم را ارگان ها، نهادها و افراد مختلف دیده اند، برای اكرانش در ایام عید نوروز مشكلی نداریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«قلاده های طلا» خیلی معترض ندارد


تهیه كننده «قلاده های طلا» درباره احتمال اكران نوروزی این فیلم سینمایی گفت: از آنجا كه این فیلم را ارگان ها، نهادها و افراد مختلف دیده اند، برای اكرانش در ایام عید نوروز مشكلی نداریم.


«قلاده های طلا»

محمد خزاعی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم كه فیلم سینمایی «قلاده های طلا» در اكران نوروزی روی پرده سینماها برود.

تهیه كننده این فیلم سینمایی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ساخت «قلاده های طلا 2» نیز بیان كرد: ما در این فیلم سینمایی تا 22 شهریور 88 و تا زمانی كه سفارت خانه ها اعلام كردند درها باز است و مردم می توانند داخل سفارتخانه ها شوند، جریانات سیاسی را دنبال كردیم، از آن جریان به بعد تا 9 دی در كشور اتفاقات بسیار زیادی افتاد و در ادامه همین جریانات بود كه برخی از جاسوسان وارد كشور یا خارج شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از دوستان پیشنهاد دادند كه از تاریخ 22 شهریورماه تا 9 دی ماه را نیز به فیلم تبدیل كرده و «قلاده های طلا 2» را بسازید؛ این موضوع را با آقای طالبی مطرح كردیم كه ایشان هنوز به نتایج قطعی نرسیده كه این كار را انجام دهد یا خیر. اما در هر صورت این برهه زمانی می تواند داستان فیلم سینمایی دیگری باشد كه فكر می كنم ضرورت ساخت آن وجود دارد.

خزاعی در پاسخ به این سوال كه آیا قصد ندارید اجازه دهید «قلاده های طلا» اكران شود و سپس درباره ساخت نسخه دوم آن تصمیم بگیرید؟ بیان كرد: تصمیم به ساخت «قلاده های طلا2 » پیش از اكران نسخه اول آن گرفته شده است، چرا كه ما اصلا بحث استقبال مخاطب را نداریم. در حقیقت یك جریان را ثبت می كنیم تا در 20 ـ 30 سال آینده بتوان درباره آن قضاوت كرد.

قلاده های طلا» با سایر فیلم ها كه نقدی اجتماعی دارند و با دیده شدن پایان می یابند متفاوت است. این فیلم سینمایی سندی است كه در آینده می ماند و 10 سال بعد می توان وقایع را بر اساس آن تحلیل كرد.

تهیه كننده این فیلم سینمایی تصریح كرد: «قلاده های طلا» با سایر فیلم ها كه نقدی اجتماعی دارند و با دیده شدن پایان می یابند متفاوت است. این فیلم سینمایی سندی است كه در آینده می ماند و 10 سال بعد می توان وقایع را بر اساس آن تحلیل كرد. حتی «قلاده های طلا» یكی از فیلم هایی است كه قرار است به كشورهایی مانند سوریه كه دست خوش تحولاتی هستند ارسال شود تا ببینند كه جریاناتی وجود دارد چرا كه این اتفاقات تنها در ایران نبوده و خیلی از كشورها چنین فرآیندی را طی می كنند.

خزاعی با بیان اینكه بستر داستان برای ساخت نسخه دوم «قلاده های طلا» فراهم است، گفت: خیلی ها می گفتند كه چرا در این فیلم به ماجرای 9 دی اشاره نمی شود، اما من فكر كردم كه آن حماسه جریان دیگری است و ما نمی توانستیم زمان فیلم را بیش از این ادامه بدهیم؛ در كل فكر می كنم با توجه به اینكه شخصیت اصلی و جاسوس در آخر فیلم از ایران خارج شد و جاسوسان دیگری هم وارد شدند، می توان داستان را ادامه داد.

تهیه كننده «قلاده های طلا» در پایان این گفت وگو درباره بازخورد نمایش «قلاده های طلا» در جریان سی امین جشنواره فیلم فجر نیز تصریح كرد: نمایش این فیلم فضای بسیار خوبی در جشنواره داشت. در «قلاده های طلا» نوعی تعادل وجود دارد كه تمام جناح های مختلف با هر تفكری كه فیلم را دیدند آن را قبول كردند. ما خیلی معترض نداشتیم چون وقایع را گفته بودیم.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایسنا