تبیان، دستیار زندگی
پس از گذشتن چند روز از رونمایی ویندوز 8، امروز آن را دانلود کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانلود نسخه بتا ویندوز 8


پس از گذشتن چند روز از رونمایی ویندوز 8، امروز آن را دانلود کنید.

سال گذشته مایکروسافت نسخه بتای ویندوز 8 ویژه ی توسعه دهنگان را ارائه داد. این شرکت اکنون نسخه آزمایشی ویژه مصرف کنندگان را عرضه کرده است. با اینکه هنوز خبر دقیقی از رونمایی نسخه نهایی این سیستم عامل اعلام نشده است ولی احتمال می رود این سیستم عامل اوایل پاییز سال میلادی جاری ارائه شود.

دانلود نسخه بتا ویندوز 8

برای دانلود نسخه بتای ویندوز 8 به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود نسخه بتای ویندوز 8 به صورت فایل ISO به این صفحه مراجعه کنید.

نسخه 64 بیتی این ویندوز 3.3 گیگا بایت و نسخه 32 بیتی آن 2.5 گیگا بایت است

همان طور که قبلا نیز در تبیان گفته ایم، ویندوز 8 تحول بزرگی در سیستم عامل های مایکروسافت محسوب می شود. جالب است بدانید مایکروسافت اعلام کرده که آخرین باری که شاهد چنین تغییری در سیستم عامل ها بوده اید متعلق به دوران ویندوز 95 بوده است! این سیستم عامل قرار است با تمام ابزار و سخت افزارهای شما هماهنگ باشد. اساس کار کردن با آن راحتی و سادگی آن است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده این ویندوز می تواند مسبب این شود که کاربران دوباره اینترنت اکسپلورر را به عنوان مرورگر اینترنتی خود انتخاب کنند. زیرا قابلیت های اینترنت اکسپلورر با HTML5 به خوبی با سیستم عامل ترکیب شده او به راحتی می توانید یک اپلیکیشن در HTML5 را به یک اپلیکیشن ویندوزی تبدیل کنید.

توصیه می کنیم اگر به تست کردن سیستم عامل جدید مایکروسافت علاقه مندید این فرصت را از دست ندهید زیرا تمام اپلیکیشن های ویندوز 8 در طول اجرای نسخه آزمایشی به صورت رایگان قابل دانلود خواهند بود

ویندوز 8 در نمایشگاه بارسلونا رونمایی شد و بر روی گجت های مختلف تست شده و در معرض تماشای بازدید کنندگان قرار گرفت. اما در این میان گجتی که بیش از همه سر و صدا به پا کرد صفحه نمایش لمسی 82 اینچی غرفه بود. مایکروسافت ادعا کرده که عملکرد این ویندوز به گونه ای است که اگر بر روی صفحات لمسی بزرگ جرا شود قابلیت پشتیبانی از 100 لمس را به صورت همزمان خواهد داشت! یعنی می توانید با 100 انگشت با این ویندوز کار کنید.

دانلود نسخه بتا ویندوز 8

همزمان با رونمایی از نسخه آزمایشی مخصوص مصرف کنندگان، مایکروسافت فروشگاه آنلاین ونیدوز 8 را هم راه اندازی کرد. نکته قابل توجه در این فروشگاه هماهنگی و یکپارچه شدن آن با سرویس cloud مایکروسافت است. به این معنا که اگر با هر سخت افزار مبتنی بر ویندوز 8 لاگین کنید، لیست نرم افزارهای شما به همراه تنظیماتشان در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در واقع فرقی نمی کند از چه سخت افزاری استفاده می کنید، نرم افزاهای مورد نیازتان همیشه همراه تان هستند فقط کافیست با ویندوز 8 لاگین کنید!

در انتها لازم به ذکر است اگر می خواهید نسخه آزمایشی را دانملود کنید بهتر است نگاهی به سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن بیندازید. البته مایکروسافت بسیار خوب عمل کرده و سخت افزار مورد نیاز، حداقل استانداردهای سخت افزاری فعلی است.

برای نسخه 32 بیتی

** پردازشگر 1 گیگا هرتز به بالا

** 1 گیگا بایت رم

** 16 گیگا بایت حافظه خالی (هارد دیسک)

** کارت گرافیکی DirectX9 و درایو WDDM 1.0 به بالا

دانلود نسخه بتا ویندوز 8

برای نسخه 64 بیتی

** پردازشگر 1 گیگا هرتز به بالا

** 2 گیگا بایت رم

**  20 گیگا بایت حافظه خالی (هارد دیسک)

** کارت گرافیکی DirectX9 و درایو WDDM 1.0 به بالا

همچنین اگر یکی از تبلت های لیست زیر را دارید می توانید ویندوز 8 را بر روی آن امتحان کنید. این لیست پیشنهادی مایکروسافت برای تبلت هاست.

** HP Elitebook 2760p convertible

** ASUS EP121 tablet

** Dell Inspiron Duo convertible

** Lenovo x220t convertible

**  3M M2256PW 22

** Samsung Series 7 slate

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Engadget

Verge

Lifehacker

Gizmag