تبیان، دستیار زندگی
همگروهی با استرالیا، ازبکستان، اردن و قطر می‌تواند بدترین قرعه برای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران با چه تیم هایی همگروه می شود


در پایان مرحله سوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا چهره 10 تیم راه یافته به مرحله چهارم مشخص شدند. ضمن اینکه بحرین و عربستان وداع تلخی با این مسابقات داشتند.


ایران - قطر

مرحله سوم رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی روز چهارشنبه با برگزاری دیدارهایی در پنج گروه منطقه آسیا به پایان رسید. این در حالی بود که تیم ملی فوتبال ایران با تساوی 2 بر 2 برابر تیم ملی قطر در ورزشگاه آزادی به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شد.

شگفتی ساز این مرحله از رقابت ها تیم ملی فوتبال عربستان بود که با مربیگری فرانک ریکارد موفق به صعود به دور چهارم رقابت ها  نشد. این تیم با نتیجه 4 بر 2 مقابل استرالیا در ملبورن شکست خورد و جای خود را به عمان داد که موفق شد تایلند را شکست دهد.

با تمام این نتایج می توان همگروهی با استرالیا، ازبکستان، اردن و قطر می‌تواند بدترین قرعه برای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا باشد.

رده بندی ماه فوریه فیفا هنوز اعلام نشده و قرار است چهارشنبه هفته آینده آخرین رنکینگ فدراسیون بین المللی فوتبال مشخص و اعلام شود تا براساس آن سیدبندی تیم‌های آسیایی برای قرعه کشی مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در قاره آسیا صورت پذیرد.

اگر فرض را بر این بگذاریم که رده بندی تیم‌های آسیایی در رنکینگ ماه فوریه فیفا با کمترین تغییر و تحول نسبت به ماه ژانویه سال 2012 باشد، تیم‌ها در قرعه کشی مرحله چهارم و نهایی از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا در پنج سید به شرح زیر قرار خواهند گرفت:

سید یک: استرالیا و ژاپن

سید 2: کره جنوبی و ایران

سید 3: ازبکستان و عراق

سید 4: اردن و عمان

سید 5: قطر و لبنان

بهترین قرعه‌ای که می‌توان برای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در نظر گرفت، قرار گرفتن در گروه تیم‌های ژاپن، عراق، عمان و لبنان است و در عین حال سخت‌ترین گروه برای تیم ملی زمانی خواهد بود که با تیم‌های استرالیا، ازبکستان، اردن و قطر در یک گروه قرار بگیرد.

با این شرایط بهترین قرعه‌ای که می‌توان برای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در نظر گرفت، قرار گرفتن در گروه تیم‌های ژاپن، عراق، عمان و لبنان است و در عین حال سخت‌ترین گروه برای تیم ملی زمانی خواهد بود که با تیم‌های استرالیا، ازبکستان، اردن و قطر در یک گروه قرار بگیرد.

البته تمام این فرضیه‌ها در حالی است که رنکینگ فدراسیون بین المللی فوتبال با کمترین تغییر نسبت به ماه گذشته میلادی اعلام شود در غیراین‌صورت قرعه ایران در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

قرعه کشی مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا ظهر روز جمعه هفته پیش رو در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان

منبع:مهر