تبیان، دستیار زندگی
مؤسسه فست کمپانی نتایج طبقه‌بندی پنجاه شرکت برتر را که در سال گذشته بیشترین نوآوری را نشان داده‌اند منتشر کرد. نوآورترین شرکت‌های دنیا کدامند و در حال حاضر مشغول کار در چه پروژه‌هایی هستند که می‌توانند دنیای آینده بشر را دست‌خوش تغییر و تحول کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی نوآورترین شركت‌های دنیا


مؤسسه "فست کمپانی" نتایج طبقه‌بندی پنجاه شرکت برتر را که در سال گذشته بیشترین نوآوری را نشان داده‌اند منتشر کرد. نوآورترین شرکت‌های دنیا کدامند و در حال حاضر مشغول کار در چه پروژه‌هایی هستند که می‌توانند دنیای آینده بشر را دست‌خوش تغییر و تحول کنند.


موسسه "فست کمپانی" با انتشار فهرست شرکت‌هایی که بیشترین تلاش را برای قالب‌ریزی آینده خود کرده‌اند، طبقه‌بندی نوآورترین شرکت‌های دنیا را ارائه کرد.

نوآورترین شرکت‌های دنیا در طبقه‌بندی سال 2012 "فست کمپانی" در بخش‌های وسیعی شامل وب، موبایل، بازی‌های ویدیویی، رسانه‌ها، زیست‌فناوری، موسیقی، الکترونیک مصرفی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

فهرست گزیده‌ای از برترین‌ها

اپل

اپل

رتبه اول این طبقه‌بندی را اپل به خود اختصاص داده است. اپل به خاطر فروش رکورد‌شکن "آی‌فن" و "آی‌پد" که همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و در سه ماهه نخست اول سال 2012 به ترتیب 37 و 15 میلیون دستگاه فروختند، توانست در این مقام جای گیرد.

گوگل

گوگل به خاطر شرکت در بیشتر بخش‌های فناوری توانست رتبه سوم این رده‌بندی را به دست آورد. گوگل پیش از این توانسته بود در طبقه‌بندی‌های بهترین شرکت فعال در وب و سبزترین شرکت‌های فناوری دنیا در سال 2012 رتبه اول را از آن خود کند.

آمازون

این شرکت به خاطر ایجاد یک چرخه تجاری مرتبط با فناوری مختص به خود (کتاب الکترونیک) رتبه چهارم را کسب کرد. تبلت کیندل فایر، توانسته است موتور و گرداننده اصلی همکاری این چرخه باشد.

Tencent

این شرکت به خاطر ایفای نقشی مهم در رشد شبکه در چین و به خاطر شروع همکاری با همتایان غربی در سکوی هشتم این رده‌بندی ایستاد. این ارائه‌دهنده آسیایی اینترنت توانسته است هفت‌صد میلیون کاربر چینی را به شبکه متصل کند.

لایف تکنولوژی

به دلیل شتاب بخشیدن به فرایند توالی‌نویسی ژنتیکی و ساخت یک دستگاه ارزان تست DNA برای بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی رتبه نهم را از آن خود کرد.

سولار سیتی (شهر خورشیدی)

به خاطر توسعه تجاری‌سازی انرژی خورشیدی در رتبه دهم این طبقه‌بندی قرار گرفت. درحال حاضر در آمریکا بیش از پنج‌هزار شرکت در بخش انرژی‌های خورشیدی فعال هستند. اما سال گذشته، سولار سیتی توانست بدون استفاده از حتی یک دلار بودجه دولتی در سواحل شرقی بیش از دوازده‌هزار پروژه را اجرا کند.

Siemens AG

به خاطر داشتن بلند‌همتی در انرژی، حمل و نقل و مراقبت‌های پزشکی در سکوی 21 ایستاد. هرچند سال گذشته بودجه اتحادیه اروپا نصف شد، آلمان توانست به عنوان یک استثناء، قدرت خود را حفظ کند و Siemens AG به عنوان فناوری غول‌پیکر این کشور در طیف وسیعی از بخش‌ها از توسعه نیروگاه‌های انرژی تا ساخت قطار شرکت کرد و توانست به موفقیت بی‌سابقه‌ای دست یابد.

Genentec

این شرکت به دلیل توسعه درمان‌های سرطان برپایه روش‌های ژن‌درمانی رتبه 25 را به دست آورد؛ درمانی که بتواند در بدن به عنوان یک اسلحه مؤثر، سلول‌های سرطانی را نابود کند، یک کار شوک‌آور و متحیرکننده است.

سال گذشته این شرکت توانست اولین دارویی را که قادر است یک جهش ژنتیکی را که در نیمی از موارد ابتلا به سرطان پوست (ملانوما) شرکت دارد، به تصویب FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) برساند.

لینکد- این

به خاطر تبدیل کردن یک شبکه حرفه‌ای به یک ابزار لازم برای کسب فرصت‌های شغلی جدید و معرفی توان حرفه‌ای به دیگران در سکوی سی‌ام این طبقه‌بندی قرار گرفت.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: shilda