تبیان، دستیار زندگی
اخبار17 بهمن: گزارش وضعیت آلودگی هوای پایتخت در ده ماهه ابتدایی سال 90 از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شد. بر اساس این گزارش از 306 روز ده ماهه نخست سال جاری تنها دو روز هوای تهران پاک بوده در حالی که 111 روز هوا در شرایط سالم قرار داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلودگی هوای تهران یا سیاه نمایی؟


 اخبار17 بهمن: گزارش وضعیت آلودگی هوای پایتخت در ده ماهه ابتدایی سال 90 از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شد.  بر اساس این گزارش از 306 روز ده ماهه نخست سال جاری تنها دو روز هوای تهران پاک بوده در حالی که 111 روز هوا در شرایط سالم قرار داشته است.


آلودگی هوا

این گزارش می‌افزاید طی این مدت هوای تهران 190 روز ناسالم بوده، ضمن این که سه روز در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشته و به عبارتی 4/63 درصد روزهای سال هوا ناسالم و بسیار ناسالم و تنها 6/36 درصد روزهای سال نیز هوا سالم و پاک بوده است.

بنا بر این گزارش شاخص کیفیت هوای تهران در ده ماهه ابتدایی سال 90 به علت تعداد بیشتر روزهای آلوده در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته در وضعیت بسیار نامطلوب‌تری قرار داشته است.

این گزارش اضافه می‌کند تعداد روزهای سالم و پاک هوای تهران از 269 روز در سال 88 به 224 روز در سال 89 و 113 روز در سال 90 کاهش پیدا کرده است.

در مقابل، تعداد روزهای ناسالم و بسیار ناسالم هوای تهران از 36 روز در سال 88 به 82 روز در سال 89 و 193 روز در سال 90 افزایش پیدا کرده است.

در دی ماه سال جاری نیز هوای تهران 24 روز ناسالم و تنها 6 روز سالم بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال‌های 88 و 89 در وضعیت نامطلوب‌تری قرار داشته است.

21 اسفند: کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد

با توجه به گزارش های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای تهران هم اکنون در شرایط  ناسالم برای گروههای حساس  قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برخی با سیاه نمایی سعی ‌می‌کنند که وضعیت آلودگی هوا را بد جلوه کنند اظهار داشت:‌« با اطمینان ‌می‌گوییم که همه آیتم‌های آلودگی هوا اکنون بسیار بهبود یافته است و این پایگاه ‌می‌تواند صحت ادعای ما را ثابت کند.»

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت 11 صبح امروز 21 اسفند ماه گزارش شده است، شاخص کیفیت هوا 122 و آلاینده اصلی ذرات معلق(PM2.5) است.

به گزارش این مرکز در این شرایط کیفیت هوا ناسالم، برای گروه های حساس تلقی شده و افرادی که دارای بیماریهای قلبی و تنفسی هستند، افراد سالخورده و کودکان باید از فعالیت  سنگین وطولانی مدت خودداری کنند.

آن چه تا به اینجا خواندید امار مستند و  معلوم الحالی است که از آلودگی هوا در دسترس داشتیم . حال بخوانید ناگفته های یک مسئول دولتی را .

خودرو-الودگی هوا

17 بهمن: سیاه‌نمایان وضعیت آلودگی هوای تهران از مردم عذرخواهی کنند

هر شخصی ‌می‌تواند متوجه اطلاعات به روز در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران شود و دیگر جایی برای سیاه‌نمایی وضعیت آلودگی هوا و غرض ورزی وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: « با گشایش مرکز کنترل و پایش محیط زیست، هر شخصی ‌می‌تواند متوجه اطلاعات به روز در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران شود و دیگر جایی برای سیاه‌نمایی وضعیت آلودگی هوا و غرض ورزی وجود نخواهد داشت.»

وی اظهار داشت: « کاری که امروز کلید خورد انقلابی در محیط زیست کشور تلقی ‌می‌شود که از ابعاد مختلف قابل بررسی و ارزیابی‌ست.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برخی با سیاه نمایی سعی ‌می‌کنند که وضعیت آلودگی هوا را بد جلوه کنند اظهار داشت:‌« با اطمینان ‌می‌گوییم که همه آیتم‌های آلودگی هوا اکنون بسیار بهبود یافته است و این پایگاه ‌می‌تواند صحت ادعای ما را ثابت کند.»

محمدی زاده ادامه داد:‌ « برخی به نامردی باران و باد را عامل نجات هوای تهران ازآلودگی ‌می‌دانند این درحالی است که وضعیت هوای تهران در همه مولفه‌های آلاینده از سال پیش و دو سال پیش بهتر شده و علت آن تولید بهتر خودرو و سوخت و توسعه حمل ونقل عمومی است.»

او اظهار داشت: « از راهی که طی ‌می‌کنیم مطمئنیم و توصیه ‌می‌کنم کسانی که با سیاه‌نمایی و بد جلوه دادن و دادن اطلاعات نادرست مردم را در مورد آلودگی هوا نگران میکنند از آنان عذرخواهی کنند.»

فرآوری : کهتری

بخش اجتماعی تبیان


منابع: فرارو/  سلامتی و تندرستی/ قطره