تبیان، دستیار زندگی
برزیل اول، ایران سی و چهارم دو پله سقوط کردیم خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)- سرویس بین الملل : در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی کمیته آمار و ارقام فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا)، تیم ملی فوتبال برزیل با 849 امتیاز همچنان در صد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین رده بندی فیفا

برزیل اول، ایران سی و چهارم

دو پله سقوط کردیم

خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)- سرویس بین الملل : در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی کمیته آمار و ارقام فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا)، تیم ملی فوتبال برزیل با 849 امتیاز همچنان در صدر این رده بندی قرار دارد. تیم ملی کشورمان با 618 امتیاز و با دو پله سقوط نسبت به رده بندی قبلی در مکان سی و چهارم جهان و سوم آسیا جای دارد.

بیشترین صعود در جدول رده بندی متعلق به کوبا بود که با 18 پله صعود در رده 55 قرار گرفت در حالی که جایگاهی بهتر از 73 در ماه پیش نداشت. پس از کوبا، بوسنی و هرزگوین با 16 پله صعود دررتبه 72 و آلبانی نیز با 13 پله صعود در جایگاه 88 قرار گرفتند که به ترتیب رشد را در جدول رده بندی فیفا داشته اند.

دررده بندی آسیای نیز ایران با 2 پله نزول در جایگاه سوم قرار داد. رده اول در اختیار کره جنوبی ( با 2 پله نزول) و رده دوم دراختیار ژاپن می باشد. رده های چهارم تا دهم تیم های آسیایی به این ترتیب است: عربستان صعودی، عراق، تایلند، چین( با چهار پله نزول)،قطر، اردن و اندونزی. آخرین تیم آسیایی نیز در رده بندی فیفا گوام است که در جایگاه 201 رده بندی فیفا قرار دارد.

رده بندی بیست تیم اول جهان به شرح زیر می باشد:

1- برزیل 2- اسپانیا 3- فرانسه 4- آلمان 5-هلند 6-آرژانتین 7- انگستان 8- ترکیه 9- مکزیک 10- آمریکا 11- دانمارک
12- پرتغال 13- جمهوری چک 14- ایتالیا 15- جمهوری ایرلند 16- بلژیک 17- کامرون 18- کاستاریکا 19- پاراگوئه
20- سوئد.

همچنین ولز بعد از 8 سال توانست مجدداً به گروه 50 تیم برتر دنیا بپیوندد، گر چه جایگاه 49 را به خود اختصاص داده است.