تبیان، دستیار زندگی
یک دختر چهار ساله که نقاشی های او را با نقاشان بزرگ جهان مقایسه می کنند، تحسین محافل هنری جهان را بر انگیخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوچکترین نقاش عصر ما


یک دختر چهار ساله که نقاشی های او را با نقاشان بزرگ جهان مقایسه می کنند، تحسین محافل هنری جهان را بر انگیخته است.


کوچکترین نقاش عصر ما

نقاشی‌های وی قابل مقایسه با آثار «جكسون پولاك»، نقاش اكسپرسیونیست آبستره افسانه‌ای است كه به خاطر پاشیدن آزادانه رنگ بر بوم‌های بزرگ نقاشی‌اش شهرت پیدا كرده بود. دویست مشتری در انتظار خریداری آثار او هستند كه مارلا می‌خواهد، این تعداد به میلیون‌ها نفر برسد.

«مارلا المستید» چهار ساله از بسیاری جهات، درست همچون دیگر بچه‌های هم‌سن‌وسال خودش است. او یك كودك پیش‌دبستانی است كه عروسك‌بازی می‌كند. مارلا به نقاشی و رنگ‌آمیزی عشق می‌ورزد؛ اما كاملا متفاوت با دیگر بچه‌های دنیا.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «C.B.S»، مارلا ده‌ها عدد از نقاشی‌هایش را به امضای خود رسانده است كه گویی نفس را در سینه علاقه‌مندان هنر آبستره، حبس و توجه جامعه بین‌المللی را به سمت خود جلب كرده است به گونه‌ای كه به محض پایان یافتن نقاشی‌هایش، تابلوهای او با سرعت هرچه تمام و با قیمتی بیش از 24 هزار دلار، به فروش می‌رسند.

بوم‌های نقاشی مارلا كه به بلندی 150 سانتی‌متر می‌رسد، با رنگ و ضربات معنی‌دار قلمو پر شده‌اند كه تركیبی از ترسیمات و تصویرهای واضح و مشخص هستند.

والدین مارلا می‌گویند: او در طول دو سال گذشته، پنجاه تابلوی نقاشی كشیده كه اندازه بیشتر آنها از خود او، بزرگتر بوده است.

مادر مارلا می‌گوید: مارلا صحبت كردن را پیش از رسیدن به سن دو سالگی، آغاز كرد و پس از آن مرتبا می‌پرسید، «آیا من می‌توانم نقاشی كنم؟». پدر او نیز كه نقاشی آماتور است، می‌گوید كه من در پاسخ وی فقط می‌گفتم: «بله، تو می‌توانی». او افزود: مارلا سه بار در هفته و هر بار، سه ساعت را صرف نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌كند و تنها كافی است به او یك قلمو و بوم نقاشی بدهید تا كار خود را شروع كند.

شهرت مارلا از زمانی آغاز شد كه در سن سه سالگی، یكی از آثار نقاشی او مورد توجه یكی از دوستان خانوادگی قرار گرفت و تابلوهای نقاشی مارلا را در یك كافی‌شاپ محلی نصب كرد

پدر وی می گوید : من دستیارش هستم و قلموها و وسایلی را که می خواهد در اختیارش می گذارم.» مارلا کوچک نمی داند که بسیاری از نقاشان برای آنکه دستیار داشته باشند باید مدتهای طولانی کار کنند تا مشهور شوند!

همچنین مارک پدر او می گوید که طرز بدست گرفتن قلمو توسط دخترش و استفاده از مواد و رنگها روز به روز بهتر می شود و دخترش در بکارگیری آنها بسیار محتاط است.

کوچکترین نقاش عصر ما

شهرت مارلا از زمانی آغاز شد كه در سن سه سالگی، یكی از آثار نقاشی او مورد توجه یكی از دوستان خانوادگی قرار گرفت و تابلوهای نقاشی مارلا را در یك كافی‌شاپ محلی نصب كرد. پس از این كار یكی از مشتریان وی، خواهان خرید یكی از آنها شده بود و سرانجام با قیمت 250 دلار این تابلو به فروش رسید. مادر مارلا آن را یك خوش‌اقبالی می‌داند كه یك بار در زندگی رخ می‌دهد. او پس از فروش تابلوی دخترش، از چك دریافت‌شده یك كپی تهیه كرده و آن را نزد خود نگه داشته است و می‌‌خواهد پس از بزرگ شدن مارلا، آن را به وی تحویل دهد و بگوید كه وقتی وی سه ساله بوده، كسی نقاشی‌هایش را خریده است.

روزنامه «نیویورك‌تایمز» تحت عنوان «چهره یك دختر هنرمند جوان» به ویژگی‌های این هنرمند كوچك پرداخته است.

مجله «تایمز» نیز از او با نام «پیكاسوی فسقلی» یاد كرده است. شبكه‌های «C.B.S» و «N.B.C» نیز از وی برای مصاحبه دعوت كرده بودند. نقاشی‌های وی قابل مقایسه با آثار «جكسون پولاك»، نقاش اكسپرسیونیست آبستره افسانه‌ای است كه به خاطر پاشیدن آزادانه رنگ بر بوم‌های بزرگ نقاشی‌اش شهرت پیدا كرده بود. به قول یكی از روانشناسان متخصص كودكان، آثار مارلا را می‌توان در كنار دیگر آثار حوزه هنر مدرن قرار داد. او تا به حال سیصد هزار دلار بابت نقاشی‌هایش دریافت كرده است و والدینش این پول را برای تأمین هزینه تحصیل وی در كالج كنار گذاشته‌اند.

گفتنی است، دویست مشتری در انتظار خریداری آثار او هستند كه مارلا می‌خواهد، این تعداد به میلیون‌ها نفر برسد.

فراوری:سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

دانشنامه رشد

سایت shut4u