تبیان، دستیار زندگی
من احساسات فرو ریخته آسمان عشق و محبتـم ؛ کارم به خاک سپاری خصومـت و کینه است . هر جا غم جاری است ، شادی نثار می کنم و هر جا تنفر است بذر عشق می پاشم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وصیت نامه بهاری شهید شمسایی


من احساسات فرو ریخته آسمان عشق و محبتـم ؛ کارم به خاک سپاری خصومـت و کینه است . هر جا غم جاری است ، شادی نثار می کنم و هر جا تنفر است بذر عشق می پاشم


، شهید براتعلی شمسایی

همه انسانها می میرند ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری  کردند ، وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر در راه خدا این رفتن انجام بگیرد. (کلام رهبر معظم انقلاب)

از قدیم در بین ما ایرانی ها رسم بوده که با آمدن بهار خانه تکانی کنیم و این را نمادی بدانیم برای اینکه گرد و غبار دل و جان را نیز از بین ببریم . لباس نو می گرفتیم و با تحویل سال دید و باز دید می رفتیم و همیشه بزرگ تر ها به کوچک ترها می گفتند با آمدن بهار کینه ها و غم های این یک سال را باید از دل جدا کرد و با دیده بوسی مهر و محبت را به یکدیگر تقدیم نمود و به جای کینه و شکایت، بذر محبت در دل ها بکاریم .همیشه نوروز بهانه ای بوده تا غم ها را رها کنیم و ببخشیم و بخشیده شویم. الان که بهار آمده شما را میهمان می کنم به خواندن وصیت نامه یک شهید 20 ساله که چه زیبا تصویرگر عشق و محبت به جای کینه و خصومت است. و مرحبا به روح بلندش که فقط خمینی کبیر را شایستگی تربیت چنین فرزندانی است.

روحش شاد و یادش تا همیشه تاریخ گرامی باد  

وصیت نامه شهید براتعلی شمسایی :

بسم الله الرحمن الرحیم

من بـراتعلی ازسرزمین هجران کشیده کویر و از دیارنخلستان ، این دهکده پرماجرا با شما سخن می گویم. دوستتان دارم وسلامتان می کنم و با این شعـر کـه سروده یکـی از دوستان، برادرم «حسین»است باب سخن را باز می کنم :

کــویـــر ای خشکـسال زنـدگی ها *** کــویـــــــر ای نغمــــه وارستگی ها

درون تــــو هــــزاران قصـــــــه و راز *** برونـــت خنده خورشیــــد طناز

ز گـــرمـای تنـــت مسرورم امــــروز *** منم براتعلی آن مهمان دیــــروز

صــدای تو چو امـواج سکوت اســت *** نگاهــت از نمـک یا سهم لوت است

تـــو در این صحنـــه ی زیبــا چـــه داری*** چــرا یک گل به دامانت نـداری

به وقت تشنگــــی آب آورت کیست *** نشان قـدرت و تاج سـرت چیست

چــرا با عشــق خود مستانه خفتی *** چـــرا راز دلت بـــا ما نــگفتی

نخــواندی یک دعـا از بـهر یاران *** به خود چسبیده ای همچـون بخیلان

تــکـــاور شهید بــــراتعلــــــی ، متولد سال 1344 ، جمعی گردان 172 لشکر بیست و سه نیروی مخصوص « کلاه سبزها » در تیر ماه سال 1364 در عملیات قـادر درمنطقـه عملیـاتــی شمــال غــرب کــردستان «سید کان عراق» واقــع در 60 کیـــلومتری خاک عراق مفقود الاثر گردید. پیکـــــر مطهــــراین شهید بزرگوار پس از 11 سال توسط گـــروه های تفحص پیـکرهای مطهــــر شهـــدا شناسایــی و در روز جمعــه 18 خــرداد ، 1375 پس از تشییــــــع با شکـوهــی  بـه زادگاهـــش ، منتقل گردید

من احساسات فرو ریخته آسمان عشق و محبتـم ؛ کارم به خاک سپاری خصومـت و کینه است . هر جا غم جاری است ، شادی نثار می کنم و هر جا تنفر است بذر عشق می پاشم . من پیکر عریان عشق را در اختیار دارم. هر کس به دنبال من می گردد باید باکائنات هم آهنگ گردد، تا مرا در فراسوی عالی ترین نقطه آن؛ یعنی بخشش سیاحت کند. من با دفتر دار بزرگ خاطره ها پیمان بسته ام که جزئی از او و برای او باشم . بین مـن و او و تـو جدایی نیست ، اگر به دقت به درون خود بنگری می بینی که ما همه یـکی هستیم و باید مهربان باشیم ؛ و با آموزش الفبـای عشــق به دیگران درکشیــدن صـدای عشــق نهایت دقــت را به خــرج دهیــم و در تقسیم محبت ها ضریبــی را بــا تـــوان بــالا انتخـــاب کنـــیم که بــا عشـــق دیگــران جمـــــع شده و مـــــا را از همــــه بــدی ها منهــا کند .

والسلام براتعلـــی

، شهید براتعلی شمسایی

مسافر کربلا ، شهید بــراتعلی :

تـــاریخ دوران هشت ساله دفاع مقدس سراســــر ایثــــار ، فداکاری و پایمردی دلیــــر مــــــردانی است کـــه در راه دیــــن خدا و دفــــاع از خاک میهـــن و نامــوس از جـان خود گذشته و دوران بسیار درخشانی را در تاریخ این مرز و بوم به یادگار گذاشتند. این دلیر مردان با الهام گرفتن از قیام عاشورا و به عشق سالارشهیدان در جبهه های نور علیه ظلمت حماسه های بسیاری آفریدند. شهید بـراتعلی  یکی از این بزرگ‌واران بود که پس از شهــادت پیـکر مطهرش11 سال در کربـلـای جبهه ها باقـی ماند تا شاهدی بر پایـــمردی و مقاومــت فــــرزندان این دیار باشد . تــکـــاور شهید بــــراتعلــــــی ، متولد سال 1344 ، جمعی گردان 172 لشکر بیست و سه نیروی مخصوص « کلاه سبزها » در تیر ماه سال 1364 در عملیات قـادر درمنطقـه عملیـاتــی شمــال غــرب کــردستان «سید کان عراق» واقــع در 60 کیـــلومتری خاک عراق مفقود الاثر گردید. پیکـــــر مطهــــراین شهید بزرگوار پس از 11 سال توسط گـــروه های تفحص پیـکرهای مطهــــر شهـــدا شناسایــی و در روز جمعــه 18 خــرداد ، 1375 پس از تشییــــــع با شکـوهــی  بـه زادگاهـــش ،  منتقل گردید و درکنار دیگر شهــدای محل به خاک سپرده شد. مراسم تشییع پیکر مطهــر این شهید در  که از چند سال عطر شهــادت را در فضای این روستا پراکنده بود، طی مراسم با شکوهی با حضـــور مردم برگزار گردید و حضور دسته های سینه زنی و زنجیر زنی ، این مـــــراسم را به مراســم عـــــزاداری ســـــالار شهیـــدان پیوند زد . پدر ایشان بزرگوار در حالی که انتظار نشانی از فرزند مفقودالاثرش را داشت چند سال قبل از بازگشت پیکر مطهر براتعلی به دیدار حق شتافت.

از خداوند بزرگ می خواهیم که این شهید گرانقدر و پدر بزگوارش را با امام شهدا ، محشور گرداند.

آمیــن یــا رب العالمین

فرآوری : رها آرامی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع :

وبلاگ شهدای خور و بیابانک

وبلاگ گلهای یاس کویر