تبیان، دستیار زندگی
وان قائنی توکیو میزبان فرهنگ و هنر ایرانیان خواهد بود موفقیت کاریکاتوریست نوجوان قائنی نوجوان قائنی مقام نخست مسابقات کاریکاتور همبستگی کودکان ایران و افغانستان را کسب کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید رضا سجاد زاده دانش آمو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار هنری (6 اردیبهشت)

موفقیت کاریکاتوریست نوجوان قائنی

نوجوان قائنی مقام نخست مسابقات کاریکاتور همبستگی کودکان ایران و افغانستان را کسب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید رضا سجاد زاده دانش آموز هنرستان دکتر چمران قائن و عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر، با ارائه دو کاریکاتور با موضوع های آرزوی خوب من و مکتب خوب من در این مسابقات مقام نخست کشوری را به دست آورد.

توکیو میزبان فرهنگ و هنر ایرانیان خواهد بود

برای آشنایی بیشتر مردم ژاپن با فرهنگ ایرانی، اوایل خرداد ماه «هفته فرهنگی ایران» در توکیو برگزار می شود. نخستین هفته فرهنگی ایران پنج سال پیش در ژاپن برگزار و با استقبال زیادی روبرو شد. این نمایشگاه شامل برگزاری همایشهایی در مورد ایران شناسی، فرش ایران، هنر مینیاتور، باستان شناسی و صنعت گردشگری ایران است.

نمایش فیلم، اجرای موسیقی و برپایی نمایشگاهی از هنر فرشبافی، خطاطی و دیگر هنرهای دستی ایران از دیگر برنامه های هفته فرهنگی ایران در ژاپن خواهد بود. این نمایشگاه از اول تا هفتم خرداد (22 تا 28مه) در سالن بنیاد ژاپن در برج دوقلوی آکاساکا در منطقه ی میناتوکوی توکیو برگزار خواهد شد.