تبیان، دستیار زندگی
این چه عزتی است که ما برای فروش نفتمان آن هم ۵۰ درصد ارزان‌تر به چین باید التماس کنیم/اجرای هدفمندی یارانه‌ها تورم زاست/ امیدوارم مجلسی با محوریت اقتصادی تشکیل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد جلودار زاده از یارانه ها


این چه عزتی است که ما برای فروش نفتمان آن هم 50 درصد ارزان‌تر به چین باید التماس کنیم/اجرای هدفمندی یارانه‌ها تورم زاست/ امیدوارم مجلسی با محوریت اقتصادی تشکیل شود.


دبیر اتحادیه زنان خانه كارگر گفت: امروزه دنیا با علم اداره می‌شود اما در کشور ما طرحی اجرا می‌شود که خود تورم زاست. پرداخت یارانه کاری بود که هرکسی می‌توانست بداند که چه تبعاتی به لحاظ تورم زایی به دنبال دارد. می‌گفتند پول نفت را سر سفره مردم می‌آوریم که عدالت انجام شود اما پرداخت یارانه به معنای اجرای عدالت نیست.

جلودارزاده

سهیلا جلودارزاده نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در جمع بازنشستگان و مستمری بگیران كارگر شرق تهران گفت: مدت 8 سال است که قدرت در این کشور به دست یک جناح سیاسی افتاده است البته خیلی از این دوستان در فراکسیون کارگری مجلس برای کارگر‌ها کار می‌کنند و به فکر مردم هستند اما برخی دیگر در دولت و مجلس شرایطی به وجود آورده‌اند که قابل قبول نیست.

جلودارزاده افزود: اگر دولت و مجلسی داشته باشیم که وضع صنعت و اقتصاد را سامان دهد، تورم کم می‌شود چراکه فرض کنید امسال 300 هزار تومان حقوق می‌گیرید و با 10 درصد افزایش این مبلغ به 330 هزار تومان می‌رسد اگر نرخ تورم هر سال در اندازه‌ای کنترل شده بالا برود دریافتی‌مان اگر ما را به جلو نبرد عقب هم نمی‌اندازد.

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگر افزود: اگر ببنیم کارگر در جامعه ارزش و اعتبار دارد، اگر بیمارستان‌های‌مان بیشتر شود و امکاناتی بیشتر از این دست در اختیار ما قرار گیرد می‌فهمیم که دولت ما خوب کار می‌کند اما وقتی دلار یک شبه از 1000 تومان به 2000 تومان رسید 300 هزار تومان شما نصف شد نشان می‌دهد كه یك جای كار مشكل دارد.

او درباره باید‌های مربوط به سیاست خارجی گفت: مگرنه آنکه سیاست خارجی ما باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد اما این چه عزتی است که ما برای فروش نفتمان آن هم 50 درصد ارزان‌تر به چین باید التماس کنیم.

جلودارزاده درباره آنچه در گذشته در حوزه اقتصاد و صنعت اتفاق افتاد، گفت: ما در مجلس ششم ساخت عسلویه را تصویب و اجرایی کردیم این طرح برای آن اجرا شد كه اگر کشوری نفت خامش را به فرآورده تبدیل کند این فراورده را تا چندین برابر نفت می‌فروشد. حالا چین‌‌ همان نفت را از ما می‌خرد تا فراورده‌هایش را با قیمت بالا به خودمان بفروشد.

وی ادامه داد: عسلویه طرح اقتصادی این کشور بود که در دولت خاتمی تمام نشد. وقتی این طرح به دولت بعدی تحویل داده شد به طور کلی فراموش شد. اما اگر این طرح تمام می‌شد نه تنها دیگر به کشور‌های دیگر نیاز نداشتیم بلکه ان‌ها به ما نیازمند بودند و تعداد زیادی از کارگران بیکار ما شاغل می‌شدند.

جلودارزاده تاکید کرد: ما نمی‌گوییم همه مجلس باید مال ما باشد می‌گوییم حداقل نصف +1 مجلس به فکر جیب معاش و زندگی مردم باشند.

امروزه دنیا با علم اداره می‌شود اما در کشور ما طرحی به نام هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود که خود تورم زاست. پرداخت یارانه کاری بود که هرکسی می‌توانست بداند که چه تبعاتی به لحاظ تورم زایی به دنبال دارد. می‌گفتند پول نفت را سر سفره مردم می‌آوریم که عدالت انجام شود اما پرداخت یارانه به معنای اجرای عدالت نیست

وی با بیان اینكه در زمان خاتمی تورم 15درصدی به 10 درصد رسید و این کار مشترک مجلس و دولت بود،گفت:سازمان برنامه و بودجه را منحل کردند، نماینده مجلس در مجلس مورد تمسخر قرار گرفت چراکه قانون تصویب کرد اما دولت اجرا نکرد.

این فعال سیاسی افزود: امسال سال جهاد اقتصادی بود از اینکه این نام در سال 90 از سوی مقام معظم رهبری گذاشته شد خوشحال شدیم و امیدوار به جهاد مسوولان كشورمان،اما آنگونه كه انتظار می‌رفت این امر محقق نشد كه امیدوارم در آخر سال به سمت جهاد اقتصادی برویم و مجلسی با محوریت اقتصادی تشکیل شود.

او افزود: امروزه دنیا با علم اداره می‌شود اما در کشور ما طرحی به نام هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود که خود تورم زاست. پرداخت یارانه کاری بود که هرکسی می‌توانست بداند که چه تبعاتی به لحاظ تورم زایی به دنبال دارد. می‌گفتند پول نفت را سر سفره مردم می‌آوریم که عدالت انجام شود اما پرداخت یارانه به معنای اجرای عدالت نیست.

عیوضی دبیر اجرای خانه کارگر شرق تهران نیز در این مراسم گفت: برخی از کسانی کاندیدا شده و به مجلس می‌روند که خبر از حال کارگر ندارند باید حواسمان جمع باشد چراکه نمایندگانی در مجلس هستند که هنوز خبر ندارند فراکسیون کارگری در مجلس تشکیل شده و عضو هم دارد.

او تاکید کرد: علیرضا محجوب در مجلس یک نفر نیست یک جریان است همین بیمه کارگران ساختمانی که در مجلس به تصویب رسید حاصل تلاش اوست که به تنهایی برایش کوشید.

او تاکید کرد: برخی هنوز نمی‌خواهند قبول کنند که ما در کشور بی‌کاری داریم ما نباید به پای صندوق‌های رای برویم و به کسانی رای بدهیم که آن‌ها را نمی‌شناسیم چراکه در این صورت کسانی به مجلس می‌روند که وضعیتمان از این بد‌تر هم می‌شود.

او اهداف دو کاندیدای خانه کارگر را حفظ مشاغل مردم و توسعه کار و تولید در کشور عنوان کرد.

بخش سیاست تبیان

منبع :ایلنا