تبیان، دستیار زندگی
حسین انواری گفت: روابط عمومی‌ها باید در سازمان خودشان به عنوان اسوه حسنه و الگو باشند تا قول و فعل آن‌ها بتواند بر دل‌های مخاطبین اثرگذار باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

روابط عمومی‌ها باید به عنوان اسوه حسنه و الگو باشند

حسین انوری

حسین انواری گفت: روابط عمومی‌ها باید در سازمان خودشان به عنوان اسوه حسنه و الگو باشند تا قول و فعل آن‌ها بتواند بر دل‌های مخاطبین اثرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی، حسین انواری سرپرست این نهاد در جمع روسای روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی جهش خوبی را در حوزه ارتباطات در بخش مردمی، دستگاه‌های خدمت‌گذار در نظام جمهوری اسلامی و رسانه‌ها داشته‌ایم، گفت: تبیین درست جایگاه و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) اعتماد عمومی را فزونی می‌بخشد.

وی هدف نهایی در انتقال پیام امداد را تغییر در بینش و فکر مخاطبان اعم از مردم، مراجع فکری و رسانه‌ها نسبت به اقدامات این نهاد عنوان کرد و افزود: تغییر در بینش و اقناع مخاطبان، تغییر در رفتار افراد را حاصل می کنید.

انواری در ادامه برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان را به عنوان اولین گام در تحقق این امر دانست و یادآورشد: ما در روابط عمومی باید به ایجاد روابط در سطوح مختلف بپردازیم و با شناسایی خلاءهای موجود نسبت به رفع آن اقدام می‌کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به بحث مخاطب شناسی برای روابط عمومی‌ها، اظهارداشت: بیان ما نباید برای گروه‌های مختلف یکسان باشد، نیاز است پیام، با توجه به اقتضا و وضعیت مخاطبان انتقال داده شود و روش کار، ابزار و تکنیک‌ها متناسب با مخاطب و برای انتقال محتوا صورت گیرد.

حسین انواری با بیان این‌که محتوای پیام باید از استحکام و حلاوت و شیرینی برخوردارباشد، تصریح کرد: بازتاب و اثرگذاری پیام و آثار مرتبط بر اقدامات در انتقال محتوا بر مخاطبین در سطوح مختلف مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به هدایت‌های قرآن به ویژگی‌های کار مسوولان در روابط عمومی پرداخت و زیبایی و استحکام کلام، اعتماد سازی با استفاده از ابراز محبت، احترام وادب، بیان شفاف و قابل فهم برای مخاطبان، رعایت اصول ارزشی این نهاد، ابتکار عمل و هنرمندانه بودن، گشاده رویی و نشاط داریم، استمرار در عمل، جلوگیری از خلاف گویی و وعده های بی اساس، مشورت کردن با افراد مورد اطمینان و متخصص، تعامل درون سازمانی و استمرار ارتباطات با سایر حوزه‌ها و آگاهی از فعالیت آنان، داشتن برنامه زمان‌بندی در جهت استفاده مناسب از فرصت‌ها، مداومت در تولید اخبار، استفاده از فرصت‌ها را از جمله این ویژگی‌ها عنوان کرد.

وی بر تبادل تجربه بین روابط عمومی‌ها و برنامه‌ریزی در جهت بازدید از سایر روابط عمومی‌های این نهاد در استان‌ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی‌ها باید به عنوان اسوه حسنه و الگو باشند تا رفتار آن‌ها بتواند بر جذب دل‌ها اثرگذار باشد و خدشه‌ای به مجموعه نهاد امداد وارد کنید.

حسین انواری با بیان این‌که روابط عمومی‌ها باید با صرفه جویی، کار زیبایی خلق کنند، یادآورشد: استان‌ها در صورت انتشار نشریه باید از دفتر مرکزی مجوز انتشار دریافت کنند.

تنظیم: هومن بهلولی