تبیان، دستیار زندگی
حدود پنج ، شش سال پیش، پایگاه اینترنتی دینی فعالی در زمینه های مختلف فرهنگی ، هنری ، علمی و دینی روی خروجی اینترنت ظاهر شد، که معلوم بود با برنامه ریزی دقیق و با انگیزه ای عالی، کار خود را آغاز کرده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایت راسخون در حال نابودی


حدود پنج ، شش سال پیش، پایگاه اینترنتی دینی فعالی در زمینه های مختلف فرهنگی ، هنری ، علمی و دینی روی خروجی اینترنت ظاهر شد، که معلوم بود با برنامه ریزی دقیق و با انگیزه ای عالی، کار خود را آغاز کرده است .
راسخون

دیری نپائید که این پایگاه فرهنگی حائز رتبه شگفت انگیزی شد که حاصل بارگذاری محتوایی متنوع، خدمات گوناگون ، تعاملات دوسویه و....بود که حکایت از مراقبت ویژه و نظارت همواره مسئولین آن می کرد .

این پایگاه خدمات گسترده ای در چند سال فعالیت خود، در راستای فرهنگ سازی دینی و ملی ارائه نمود. کتابخانه ای حجیم ، کتابشناسی جامع ، مقالاتی مناسب ، یاد داشت هایی نکته دار، اخبار و خدمات صوتی ، تصویری و.... گسترده ای را به کاربران به مناسبت و اهمیت اعطاء کرد.

از آغاز معلوم بود که اندیشه ای فهیم پشت پرده فعالیت این وب سایت قرار دارد که انتساب آن به "سازمان اوقاف و امور خیریه" راز این مناسبت را برملا کرد و معلوم شد که این پایگاه اینترنتی وابسته به موسسه فرهنگی راسخون است که از مجموعه های وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است و جا دارد در مجال این فکر و اندیشه صائب را بستاییم، چرا که در همین چند سال فعالیت، خدمات ارزنده ای به فرهنگ دینی و ملی ما نمود .

این وب سایت تا اوایل دولت نهم فعالیت خوبی داشت و در این سیاه بازار پر هیاهو، توانسته بود حجم بسیاری از کاربران اینترنتی را به خود جلب کند و در کنار سایت های فرهنگی دینی  دیگری چون تبیان خوش بدرخشد .

راسخون

اما پس از آن، گویا رویکرد سازمان مربوطه تغییر کرد و شاید حذف این وب سایت را در برنامه های خود قرار داده، چرا که افت فعالیت های این سایت  و رتبه  نگران کننده ای که در بین سایت های ایرانی پیدا کرده ، حکایت از این رویکرد  دارد و یا شاید علت بی تدبیری و نشاختن فضای اینترنتی و نشناختن تهدید نرم، منشاء این رویکرد است، چرا که به مقتضای آیه شریفه "فَمَنِ اعْتَدَى عَلَیْكُمْ فَاعْتَدُواْ عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَیْكُمْ" در تهدیدات نرم، لازم است  ما نیز به فرا خور حال  و متناسب با اقتضاء، پاسخ به دشمن دهیم ، اگر آنان با حربه اینترنت به مصاف ما آمدند ما هم با همان سلاح  به تقابل برخیزیم  و چنانچه این رسانه را ناچیز بپنداریم و برای مقابله با آن چاره ای نیندیشیم ، حتما باید منتظر ضربات پی در پی و کشنده عدم حضور در آن عرصه باشیم .

این وب سایت تا اوایل دولت نهم فعالیت خوبی داشت و در این سیاه بازار پر هیاهو، توانسته بود حجم بسیاری از کاربران اینترنتی را به خود جلب کند و در کنار سایت های فرهنگی دینی  دیگری چون تبیان خوش بدرخشد

بدین سبب از مسئولین محترم سازمان  اوقاف انتظار می رود نسبت به این فضا و فعالیت های دینی در این فضا که یکی از رساترین ابزارهای موجود برای فرهنگ دینی می باشد، بی تفاوت نباشند و کارهای روزمره و  مشغله های دیگر، سبب از بین رفتن این وب سایت وزین کشور نشود و چنانچه این مسئولین محترم نمی توانند، انتساب این مجموعه به سازمان اوقاف را هضم کنند! بهتر است آن را به مجموعه های فرهنگی دیگر کشور واگذارند تا از نابودی آن جلوگیری شود .

بخش ارتباطات تبیان