تبیان، دستیار زندگی
ورزش ایران اگر خبرساز ترین حوزه خبری کشور نباشد بی شک یکی از خبرساز ترین هاست. به طوری که ساده ترین اتفاقات ورزشی به زودی رسانه ای می شود ......
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از پرواز عقاب تا مافیای فوتبال


سال 90 به واپسین لحظه های خود نزدیک شده است و شاید ابتدای سال 90 کسی هیچکس نمی توانست باور کند در این سال مهمترین اتفاقات سال در حوزه ورزش رخ خواهد داد تا حتی اتفاقات مربوط به اختلاس نیز برای چند روزی زیر غبارحواشی ورزش مسکوت بماند.


وداع با اسطوره

پرواز ابدی اسطوره

یکی از تلخ ترین اتفاقات سال 90 در ماه خرداد رقم خورد و ناصر حجازی که واپسین روزهای درمانش را سپری می گیرد ناگهان عرصه را خالی کرد و برای همیشه از مقابل چشم ها دور شد تا شوکی بزرگ به اهالی ورزش وارد شود. خبر فوت ناصر حجازی باعث شد تا ستون ورزش بلرزد و جای خالی او تا سالهای سال احساس خواهد شد.

برکناری دایی از پرسپولیس

درگیری دایی با حبیب کاشانی نیز یکی از آن اتفاقاتی بود که چندین هفته رسانه ها را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث شد علی دایی برای اعاده حیثیت در برنامه نود حضور پیدا کند و تمام انتقادات را از سرپرست بخت باشگاه پرسپولیس انجام دهد. پس از آن حبیب کاشانی حمید استیلی را به عنوان نفر اول کادر فنی پرسپولیس انتخاب کرد تا اتفاقات جالب تری رخ دهد تا شعار علی دایی در تمامی ورزشگاه ها و سالن های ورزشی شنیده شود. این شعار که برای هو شدن حمید استیلی استفاده می شد به کنسرت ها و اماکن دیگر هم رسید تا علی دایی نامی آشنا در حوزه های مختلف باشد.

قهرمانی تکواندو

تیم ملی تکواندو کشورمان اردیبهش امسال توانست برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند. عنوان که در سالهای گذشته تنها از آن کره ای ها بوده است. در ادامه تکواندو کاران توانستند سهمیه های المپیک لندن را نیز کسب کنند تا بتوانیم در المپیک امیدهای فراوانی برای کسب مدال در این رشته ورزشی داشته باشیم.

عباسی نخستین وزیر ورزش

انتخابات وزارت ورزش یکی دیگر از اتفاقاتی بود که حواشی فراوانی را پیرامون خود دید و حتی جریانات موسوم به مسائل انحرافی نیز به ورزش ورود کرد تا بیش از گذشته تاثیر ورزش در جامعه خود را نمایان کند. در حالی که ابتدا سجادی به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد اما پس از مخالفت مجلس محمد عباسی به عنوان اولین وزیر ورزش انتخاب شد.پس از انتخاب عباسی به عنوان وزیر ورزش عباسی طی حکمی حمید سجادی را به عنوان وزیر معاون ورزشی وزارتخانه انتخاب کرد تا اعتراضات مجلسی ها را به دنبال داشته باشد.

آخرین داربی پایتخت اما قصه ای متفاوت با سایر بازی ها داشت و در حالی که آبی ها داشتند خودشان را همچون گذشته آماده جشن و پایکوبی می کردند این دنیزلی بود که توانست با تعویض های خوب و به موقع و درخشش ایمون زاید بازی دو ب صفر باخته را به پیروزی سه بر دو تغییر دهد تا شکستی تلخ در پرونده مظلومی درج شود.

قتل قوی ترین مرد ایران

یکی از اتفاقاتی که باعث شد کشور چند روزی در شوک فرو رود قتل قوی ترین مرد جهان بود که قربانی و جنون عصبانیت پسر بچه ای شود و جانش را به غیر قابل باور ترین صورت ممکن از دست بدهد.روح الله داداشی که اتفاقا نوروز همان سال مهمان برنامه صندلی داغ بود بیش از گذشته مورد توجه رسانه ها قرار گرفت تا خبر به قتل رسیدنش هم سخت باشد هم غیر قابل باور.

شکستن رکورد رضازاده توسط سلیمی

حسین رضازاده حدود یک دهه مهمان سکوهای نخست جهانی و المپیک بود و تمام رکورد های جهانی و المپیک را جابجا کرد تا اسمش بر سر زبان ها بیفتد و از او به عنوان هرکول نام ببرند.داستان رکوردهای دست نیافتنی رضازاده قوی ترین مرد جهان همچنان ادامه داشت تا اینکه یک ایرانی دیگر از خطه مازندران به نام بهداد سلیمی توانست رکورد رضازاده را جابجا کند تا افتخار زرین دیگری در ورزش کشورمان به ثبت برسد و سلیمی قوی ترین مرد جهان نام گرفت.

پایان سوبله چوبله و قهرمانی جام حذفی

پیروزی های پیاپی پرویز مظلومی مقابل پرسپولیس یکی دیگر از اتفاقاتی بود که رسانه ها هر از چند گاهی به آن می پرداختند و مظلومی را پرویز سوبله چوبله عنوان می کردند(لقبی که هواداران استقلال به مظلومی داده بودند) تا حمید استیلی جای خود را به مصطفی دنیزلی داد تا هواداران پرسپولیس این بار امیداورانه تر از گذشته داربی های پایتخت را دنبال کنند. آخرین داربی پایتخت اما قصه ای متفاوت با سایر بازی ها داشت و در حالی که آبی ها داشتند خودشان را همچون گذشته آماده جشن و پایکوبی می کردند این دنیزلی بود که توانست با تعویض های خوب و به موقع و درخشش ایمون زاید بازی دو ب صفر باخته را به پیروزی سه بر دو تغییر دهد تا شکستی تلخ در پرونده مظلومی درج شود.

این شکست باعث شد تا استقلال از صدر جدول فاصله بگیرد اما استقلالی ها توانستند قبل از اتمام سال جام حذفی را از

آن خود کنند تا اولین قهرمانی استقلالی ها در سال 90 رقم خورده باشد.

رضا سیگاری

بخش ورزشی تبیان