تبیان، دستیار زندگی
جنجالی ترین اتفاق ورزش ایران در سال 1390 در رشت و در جریان بازی پرسپولیس و داماش گیلان رخ داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آن شادی گل پرسپولیسی


جنجالی ترین اتفاق ورزش ایران در سال 1390 در رشت و در جریان بازی پرسپولیس و داماش گیلان رخ داد.


شادی گل پرسپولیس مقابل داماش

آنچه بین شیث رضایی و محمد نصرتی رخ داد تا مدت ها حجم قابل توجهی از اخبار رسانه ای را به خود اختصاص داد و این در حالی بود که به نظر می رسید رسانه ها به لحاظ عبور از خط قرمزها اجازه پرداختن کامل به موضوع را ندارند.

سایت های مختلف اینترنتی بلافاصله پر شد از تصاویر و فیلم های مربوط به حرکت شیث و نصرتی و حتی کسانی که تا به حال در عمرشان فوتبال تماشا نکرده بودند هم تماشای این صحنه را از دست ندادند. اتفاق بازی پرسپولیس و داماش آینده مدیران فدراسیون فوتبال را هم تحت تأثیر قرار داد. فدراسیونی که بارها و بارها دم از پاک کردن فضای فوتبال ایران با اجرای طرح هایی نظیر منشور اخلاقی زده حالا با اقتضاحی بزرگ دست و پنجه نرم می کرد.

علی کفاشیان بخش خبری ساعت 30: 20 را مقصر دانست و از این که تلویزیون چنین صحنه زشتی را در یکی از بخش های خبری مجدداً پخش کرده انتقاد کرد. در آن برهه زمانی حتی برنامه های غیر ورزشی هم به حرکت این دو فوتبالیست اشاره می کردند و به عنوان مثال مریلا زارعی، بازیگر سینما در برنامه هفت خطاب به فریدون جیرانی گفت: «چرا شما به مساله اعتراض بازیگران زن سینمای ایران به اظهارنظر فرج الله سلحشور نمی پردازند، چطور برنامه نود موضوع حرکت زشت آن دو فوتبالیست را به بحث می گذارد اما برنامه هفت به بهانه عبور نکردن از خط قرمزها از توهینی که به بازیگران زن روا شده، به راحتی می گذرد؟»

داستان بازی پرسپولیس و داماش در حالی بیشترین کامنت ورزشی ایران در سال 90 را به خود اختصاص داد که برخی از افتخار آفرینی های دور از انتظار به دست آمده در حد اخبار کوتاه و گذرا پوشش داده شدند

اعلام رای پرونده انضباطی محمد نصرتی و شیث رضایی هم حاشیه های فراوانی را تولید کرد. قاضی حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی در نهایت اعتراف کرد علی کفاشیان از اعلام رای ممانعت می کند و آن را در کشوری میز خودش نگه داشته با این حال کمیته انضباطی این دو بازیکن را تا اطلاع ثانوی از حضور در کلیه اماکن ورزشی محروم کرد. یک ماه طول کشید تا رای محرومیت 6 ماهه نصرتی و یکساله شیث رضایی در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

شیث و نصرتی

در این مدت افرادی مثل علی پروین معتقد بودند نباید این دو بازیکن را نابود کرد وعده ای دیگر می گفتند شیث و نصرتی باید به سزای عملی که مقابل دوربین های تلویزیونی انجام دادند برسند بازیکنان خاطی تا مدت ها از آفتابی شدن در رسانه های طفره رفتند تا این که بالاخره محمد نصرتی در آستانه به پایان رسیدن محرومیت اش در مصاحبه ای ادعا کرد آن قدر که رسانه به  این مساله پرداختند به ماجرای اختلاس بزرگ میلیاردی ورود پیدا نکردند و در واقع اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش، ماجرای اختلاس را به حاشیه برد.

او پر بیراه هم نمی گفت داستان بازی پرسپولیس و داماش در حالی بیشترین کامنت ورزشی ایران در سال 90 را به خود اختصاص داد که برخی از افتخار آفرینی های دور از انتظار به دست آمده در حد اخبار کوتاه و گذرا پوشش داده شدند بی تردید مجموع اخباری که درباره 9 سورپرایز بزرگ ورزش ایران در سال گذشته منتشر شد حتی به نصف حجمی که به بازی پرسپولیس و داماش اختصاص داده شد هم نمی رسد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: تماشاگر