تبیان، دستیار زندگی
ثبت احوال استان تهران جدیدترین آمار خود از تولد، وفات، ازدواج، طلاق، میانگین سن ازدواج دختران و پسران و... را منتشر کرده که با خواندن این آمار، اطلاعات جالبی نصیب تان می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیست نام پرطرفدار90 + جدول


ثبت احوال استان تهران جدیدترین آمار خود از تولد، وفات، ازدواج، طلاق، میانگین سن ازدواج دختران و پسران و... را منتشر کرده که با خواندن این آمار، اطلاعات جالبی نصیب تان می شود.


نوزاد-شناسنامه

آیا می دانستید پسران از دختران جلوتر هستند و در 11 ماه گذشته در مقابل تولد هر 100 دختر، 105 پسر متولد شده است؟ در همین مدت میزان کل زاد و ولد در استان تهران نسبتا بالا بوده و 163 هزار و 614 نفر به جمعیت استان تهران اضافه شده است.

از این تعداد 82 هزار و 794 نفر پسر و 79 هزار و 820 نفر دختر بوده اند و براساس آمارها یک درصد به جمعیت موالید کشور نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

اسامی پرطرفدار 90

در اسامی برتری که خانواده ها در سال 90 برای فرزندان خود انتخاب کرده اند، حضور برخی نام ها در 10 نام پرطرفدار جالب است.

آن گونه که سیداحمد قشمی، مدیر ثبت احوال استان تهران اعلام کرده 10 اسم برتر دختران طی 11 ماه گذشته به ترتیب فاطمه، ستایش، زهرا، نازنین زهرا، هستی، ریحانه، سارینا، رها، باران و هلیا بوده است.

همچنین اسامی امیرعلی، امیرحسین، محمدطاها، ابوالفضل، علی، محمدمهدی، امیرمحمد، حسین، امیرمهدی و محمدرضا 10 اسم برتر پسران در 11 ماه گذشته بودند.

طبق همین آمارها در مقابل تولد هر 100 دختر 105 پسر متولد شده است. تنوع نام ها هم بسیار بالا بوده است. 212 هزار و 179 تنوع نام برای پسران و 250 هزار و 843 تنوع نام برای دختران ثبت شده و در مجموع از ابتدای تاسیس سازمان ثبت احوال تاکنون 463 هزار نام به ثبت رسیده است.

تولدها، بیشتر از فوت‌ها

در سالی که رو به اتمام است، تعداد وفات ها کمتر از تولدها بوده است. براساس آمارهای موجود 487 نفر در شبانه روز متولد شده اند و طی 11 ماه گذشته در استان تهران در هر ساعت 20 نفر به دنیا آمده اند.

در طرف دیگر اگر بخواهیم به آمار فوتی ها نگاهی بیندازیم، 16 هزار و 21 نفر طی 11 ماه گذشته در استان تهران فوت کرده اند به طوری که آمار فوتی ها در هر شبانه روز 181 نفر و در هر ساعت نیز هفت نفر بوده است.

رشد آمار طلاق، بیشتر از ازدواج

آمارها اما در بحث طلاق و ازدواج کمی ناراحت کننده است و در سال 90 آمار طلاق بیشتر از ازدواج رشد داشته است. طی این مدت 91 هزار و 359 نفر در استان تهران ازدواج کرده اند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش پیدا کرده اما آمار طلاق نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

احمد قشمی تعداد طلاق های استان تهران در سال 90 را 28 هزار و 386 واقعه طلاق عنوان کرده و میانگین سنی ازدواج دختران 22 سال و پسران نیز 26 سال بوده است.

شناسنامه‌های مکانیزه بدون فراخوان

شناسنامه مکانیزه در حال حاضر برای افراد بالای 15 سال و همچنین افراد 30 ساله ای که برای تعویض شناسنامه خود اقدام می کنند صادر خواهد شد. تا به حال 297 هزار شناسنامه مکانیزه در استان تهران صادر شده است. نکته مهم این است که فعلا هیچ گونه فراخوانی برای افراد بالای 15 سال و تعویض شناسنامه های شان اعلام نمی شود.

در حال حاضر افرادی که شناسنامه آنها مفقود می شود و یا آنهایی که به منظور تغییر نام و نام خانوادگی مراجعه می کنند شناسنامه شان مکانیزه صادر می شود.

همچنین قرار است کارت های ملی هوشمند نیز صادر شود و براساس برنامه ریزی های انجام شده از شش ماهه دوم سال 91 کارت هوشمند برای تمامی افراد صادر خواهد شد.

جدول اسامی پرطرفدار سال نود

رتبه
نام دختر
نام پسر
1فاطمهامیرعلی
2ستایشامیرحسین
3زهرامحمدطاها
4نازنین زهراابوالفضل
5هستیعلی
6ریحانهمحمدمهدی
7ساریناامیرمحمد
8رهاحسین
9بارانامیرمهدی
10هلیامحمدرضا


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: hasantaleb