تبیان، دستیار زندگی
چهارمین همایش جوانان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه در سالن سیدالشهدا علیه السلام تهران در حالی برگزار شد كه از ان ابتدای همایش، همه‌ی صندلی‌های سالن پر شد و با گذشت 15 دقیقه از مراسم، روی سن نیز دیگر خالی نبود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بزرگ انتخاباتی جبهه پایداری


تداوم موج گفتمانی سوم‏تیر 84 در اسفند90 با استقبال پرشور جوانان/ فقط ولایت بر مردم حجت دارد نه فلان جامعه و فرد چهارمین همایش جوانان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی عصر روز (دوشنبه) در سالن سیدالشهدا علیه السلام تهران در حالی برگزار شد كه از همان ابتدای همایش، همه‌ی صندلی‌های سالن پر شد و با گذشت 15 دقیقه از مراسم، روی سن نیز دیگر خالی نبود.


در ابتدای این همایش بار دیگر مستند دیدنی "پایان مدارا" اكران شد و در حالی‌كه سالن دیگر هیچ جای خالی نداشت، پس از قرائت قرآن و توضیح‌های مجری برنامه، حاج سعید قاسمی سخنرانی كرد و پس از نیز حجت‎الاسلام روح‌الله حسینیان و حسن عباسی.

همایش جبهه پایداری

در فاصله‌ی چهار روز مانده به انتخابات، سخنان سخنرانان این همایش با تكبیرهای حاضران همراهی می‌شد، آن‌هم در شرایطی كه دیگر درهای طبقه پایین سالن بسته بود و به‌دلیل ازدحام بیش از حد، اجازه ورود به كسی داده نمی‎شد.

بنابر این گزارش، رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه باید به الطاف خداوندی اعتقاد پیدا کنیم، گفت: تاریخ انقلاب پر است از عبرت‌ها که خداوند از مؤمنین دفاع کرده است، در سخت ترین شرایط بدون ابزار و سازوكار مومنین را پیروز کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان در اجتماع بی‌نظیر جوانان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: جنگ تحمیلی نمونه آن است صدام را با تمام توان تجهیز کردند، در مقابل او یک امام بود یک امت، آن هم با دستان خالی و تنها سینه‏ای برای سپر کردن در برابر گلوله‌ها در برابر رژیمی با ارتش قدرت‌مند.

وی با بیان اینکه دیدید سینه‏های ستبر پاسخ داد و خداوند انقلاب را پیروز کرد، گفت: در جریان فتنه، دشمنان داخلی، بهاییان، منافقین، توده‏ای‏ها، سلطنت طلبان و دشمنانی که روزی از انقلاب بهره گرفتند، با تمام امکانات و رسانه‏ها برای تضعیف رهبری به میدان آمدند، اما خداوند محبت رهبری را در دل‏ها چند برابر کرد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعضی‏ها گله می‏کنند که فشارها بسیار زیاد است، تصریح کرد: هر گاه احساس کردیم مخالفین با شدت عمل برخورد می‏کنند و دستگاه شایعه‏سازی حملات ناعادلانه خود را به شدت افزایش داده است، هرچه که این حملات و شایعات و این دست بند زدن‌ها به جبهه پایداری را می‏بینیم، مطمئن می‌شویم خداوند آنچه را که به مصلحت اسلام است، پیش می‏آورد.

عضو مؤسس جبهه پایداری خاطرنشان کرد: حتی آیت الله مصباح از یکی از روحانیون نام بردند و پرسیدند که نام این روحانی سید چرا در لیست جبهه پایداری آورده نشده است، که بعد به ایشان توضیح داده شد که این فرد در فتنه‌ها موضع شفافی در برابر فتنه‌گران نداشته است، اگر نگوییم که به نفع آنها موضع گرفته باشد که آیت الله مصباح این استدلال را پذیرفتند

وی با یادآوری اینکه این روزها از هر وسیله و رسانه‏ای برای حمله به جبهه پایداری استفاده می‏کنند، گفت: سایت‏های آقای قالیباف شب و روز در حال شایعه سازی، تهمت و فحاشی به جبهه پایداری هستند، اما شما خواهید دید که روسیاهی برای چه کسانی باقی می‏ماند.

عضو جبهه پایداری در ادامه به یکی دیگر از شایعات علیه جبهه پایداری اشاره کرد و گفت: در حالی که آیت الله مصباح بارها و بارها حمایت خود را از جبهه پایداری اعلام کرده‌اند، شایعه می‏کنند که بین این جبهه و آیت الله مصباح روابط حسنه برقرار نیست.

حسینیان با بیان اینکه "کسانی که هنوز با ادبیات 500 سال پیش صحبت کرده و دنبال حجیت سازی هستند، از حمایت نکردن آیت الله مصباح یزدی از جبهه پایداری خبر می‌دهند"، ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی، لیست جبهه پایداری را به خدمت آیت الله مصباح یزدی ارائه كرد و ایشان نظرات صریحی داشتند که بعد از پی‎گیری نظرات ایشان، لیست نهایی مورد تأیید ایشان قرار گرفت.

همایش جبهه پایداری

عضو مؤسس جبهه پایداری خاطرنشان کرد: حتی آیت الله مصباح از یکی از روحانیون نام بردند و پرسیدند که نام این روحانی سید چرا در لیست جبهه پایداری آورده نشده است، که بعد به ایشان توضیح داده شد که این فرد در فتنه‌ها موضع شفافی در برابر فتنه‌گران نداشته است، اگر نگوییم که به نفع آنها موضع گرفته باشد که آیت الله مصباح این استدلال را پذیرفتند.

وی ادامه داد: نقش آیت الله مصباح در لیست جبهه پایداری تهران به حدی بود که ایشان از یک فردی نام برده بودند که چرا در لیست نیست، بعد ما تحقیق کردیم و پس از احراز شرایط این فرد، نام او را در لیست قرار دادیم.

عضو مؤسس جبهه پایداری تصریح کرد: بعد از بسته شدن لیست، آن را دوباره خدمت آیت الله مصباح عرضه کردیم و ایشان شب گذشته در گفت‌وگویی که با حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی داشتند، گفتند که رعایت ضوابط شرعی و اصول انقلاب در انتخاب کاندیداهای جبهه پایداری ستودنی است.

حسینیان با انتقاد دوباره بر افزایش تهمت‌ها و توهین‌ها علیه جبهه پایداری گفت: نمی‌دانیم چرا آن کسانی که دم از وحدت می زدند و جبهه پایداری را وحدت شکن معرفی می‏کردند، امروز احساس می‏کنند که دیگر ضد انقلاب، دوم خردادی‌ها و اصلاح طلبان دشمنان‌شان نیستند و دشمن اصلی را جبهه پایداری می‏دانند و فقط در مقابل او باید موضع بگیرند.

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه آیا این انصاف و مروت است که فقط جبهه پایداری دشمن حساب شود، اظهار داشت: كسی به صدها سایت و رسانه‌ای که علیه جبهه پایداری انقلاب مطلب می‌نویسند، چیزی نگفت، اما سه سایتی را که تا حدودی از این جبهه حمایت می‌کنند، فیلتر کردند.

این جبهه احساس کرد که انقلاب پویای اسلامی، احتیاج به یک پشتوانه فکری دارد، این جبهه برای اینکه بتواند با مردمی که پیوسته در حال رشد و تکامل هستند با زبان جوانان صحبت کند و یک سره بتواند رابطه فکری و اندیشه برقرار کند، باید ایجاد می‌شد

وی با یادآوری نمونه‌ای از تخریب‌ها و رفتار ناعادلانه علیه اعضای جبهه پایداری تصریح کرد: وزیر سابق آقای میرکاظمی جایی فرمودند که 7 روز فقط ذخایر گندم ما باقی مانده بود و مجلس هفتم اجازه استفاده از ارز نمی داد تا استفاده کرده و گندم وارد کنیم، بنده اصلا جزو مجلس هفتم نبودم اما یکی از سایت‌ها نوشت، آقای حسینیان شرم‌‎تان باد که برای نشستن مشایی کنار فلان هنرپیشه استعفا می‏دهید ولی برای غذای میلیون‌ها ایرانی کک‎تان هم نمی‌گزد، حماقت، بلاهت و سادگی بیش از حد افراد موسوم به جبهه پایداری!

حسینیان تصریح کرد: با این ادبیات با ما سخن می‌گویند، اما آزادند و مورد تشویق قرار می‌گیرند، اما اگر یک سایتی از جبهه پایداری حمایت کرد، باید فیلتر شود.

این عضو جبهه پایداری اظهار داشت: اینها باید این تجربه را کسب کرده باشند که اگرچه یک سایت را ببندند، اما دل‌های مردم را که نمی‌توانند، فیلتر کنید.

وی با بیان اینکه همه شما هم دست به دست هم بدهید که صدای جبهه پایداری به مردم نرسد، خدا خودش رساننده جبهه پایداری خواهد شد.

همایش جبهه پایداری

حسینیان با بیان این پرسش که مگر جبهه پایداری چه گفته است که این چنین تخریب می‌شود، اظهار داشت: حرف جبهه پایداری این است که با کسانی که نتوانستند در فتنه آزمایش‌های خوبی پس بدهند، سر یک میز نخواهیم نشست.

عضو جبهه پایداری گفت: این جبهه احساس کرد که انقلاب پویای اسلامی، احتیاج به یک پشتوانه فکری دارد، این جبهه برای اینکه بتواند با مردمی که پیوسته در حال رشد و تکامل هستند با زبان جوانان صحبت کند و یک سره بتواند رابطه فکری و اندیشه برقرار کند، باید ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه "امروز عده‏ای نمی‏خواهند ادبیات خود را تغییر دهند"، تصریح کرد: هنوز مانند عصر دایناسورها با مردم سخن می‌گویند، برای عقل و هوش و تحلیل و زیرکی مردم ارزشی قائل نیستند.

حسینیان خاطر نشان کرد: این جوانانی که بعد از جریان فتنه 88 به صحنه آمدند، ادبیات جدیدی را می پسندند و بر مبنای اصول باید با آنها صحبت کرد. ادبیات حجت سازی که فلان جامعه چون گفته است، حجت است و مردم باید اطاعت کنند، امام هم اینگونه با مردم صحبت نمی‌کرد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: بر چه مبنای شرعی می‌گویید که اگر فلان جامعه نظری داد، بر مردم حجت شرعی دارد، در آموزه‌های شیعی فقط ولایت بر مردم حجت دارد نه فلان جامعه و فلان جامعه.

وی با بیان اینکه شما اگر به تاریخ این جوامعی که امروز برای ماحجت ساز شده اند نگاه کنید، می‌بینید که در تاریخ چه اشتباهاتی کردند، اظهار داشت: اگر بگوییم که این جامعه حجت شرعی دارد، پاسخ دهند که چه جامعه‏ای در تهران در برابر شهید بهشتی از بنی صدر حمایت کرد.

حسینیان ادامه داد: مگر همین‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم به بن بست نرسیدند، مگر نظر رهبری مشخص نبود، مگر کسی که یک ذره فهم و درک سیاسی داشت، نمی‏توانست نظر رهبری را درک کند، اما چطور اینها حجیتی دارند که نتوانستند نظر رهبری را درک کرده و از آن حمایت کنند. احترام اینها بر ما واجب است اما حجیت سازی بر خلاف شرع است و در نظریات شیعی هرگز نیامده است و ما نباید با مردم و ملت خود اینگونه صحبت کنیم.

بخش سیاست تبیان


منبع : رجانیوز