تبیان، دستیار زندگی
کسانی که رهبری را بهانه سکوت در مقابل دولت می‌دانند نباید جایی در مجلس داشته باشد/اختلاس سه هزار میلیاردی ناشی از ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت بود/پیاده کردن افراد از قطار انقلاب با برچسب بی‌بصیرتی کار درستی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عدم اجرای قانون آغاز استبداد است


کسانی که رهبری را بهانه سکوت در مقابل دولت می‌دانند نباید جایی در مجلس داشته باشد/اختلاس سه هزار میلیاردی ناشی از ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت بود/پیاده کردن افراد از قطار انقلاب با برچسب بی‌بصیرتی کار درستی نیست.


مناظره بذرپاش و مطهری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در انتخابات در شرایط امروز اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر غربی‌ها احساس کنند در کشور ما وحدت وجود دارد در تصمیم‌گیری‌های خود تجدید نظر می‌کند.

علی مطهری در همایش انتخاباتی صدای ملت (منتقدین دولت) گفت: فلسفه وجودی مجلس برای جلوگیری از سرکشی دولت‌هاست چرا که تمركز قدرت در افراد عادی فساد می‌آورد لذا مجلس باید از كسانی شكل بگیرد که دانش کافی و قدرت لازم برای نظارت بر دولت را داشته باشند.

وی افزود: اگر نماینده‌ای به کمک دولت وارد مجلس شد نمی‌تواند در مقابل تخلفات آن ایستادگی کند.

عضو لیست صدای ملت خاطرنشان کرد: گفتمان قانون مداری و دفاع از حقوق مردم در جامعه ایران زمینه پذیرش دارد و صدای ملت معتقد است علاوه بر حمایت از دولت در بحث‌های مربوط به انرژی هسته‌ای، فناوریهای نوین باید در مقابل انحرافات دولت نیز انتقاد کرد و ایستاد. بنابراین ما گروهی صرفا انتقادی نیستیم اما نسبت به دولت ایرادات اساسی داریم.

از همین رو سوال از رئیس جمهور توسط این گروه استارت زده شد که وقتی رئیس جمهور از اجرای قوانین سرباز زد نسبت به آن موضع گیری کنیم.

علی مطهری تاکید کرد: عدم اجرای قانون آغاز تخلف و استبداد است چرا که روحیه استبدادی ممکن است در همه ما وجود داشته باشد و کسانی که رهبری را بهانه سکوت در مقابل دولت می‌دانند فلسفه وجودی مجلس را درک نکردند و نباید جایی در مجلس داشته باشد.

علی مطهری در همایش انتخاباتی صدای ملت (منتقدین دولت) گفت: فلسفه وجودی مجلس برای جلوگیری از سرکشی دولت‌هاست چرا که تمركز قدرت در افراد عادی فساد می‌آورد لذا مجلس باید از كسانی شكل بگیرد که دانش کافی و قدرت لازم برای نظارت بر دولت را داشته باشند

وی ادامه داد: مجلس تشخیص داد به دلیل آلودگی هوا دو میلیارد دلار به مترو تخصیص دهد اما از سمت دولت مقاومت شد و مجلس نمی‌توانست و نمی‌بایست در این زمینه سکوت کند.

وی در تشریح برنامه‌های لیست صدای ملت گفت: یکی از شعارهای ما مبارزه با قانون ستیزی کسانی است که رسما اعلام می‌کنند قوانین را اجرا نمی‌کنند و باید گفت اختلاس سه هزار میلیاردی ناشی از ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت بود و اینکه دولت و مسئولین آن تقصیری ندارند درست نیست و دلیل این امر انتصاب مدیران از بالا و بدون در نظر گرفتن تخصص آنهاست.

مطهری

وی افزود: مبارزه با افراطی‌گری که در سالهای بعد از انتخابات 88 در کشور رشد کرد یکی دیگر از برنامه‌های صدای ملت است چرا که پیاده کردن افراد از قطار انقلاب با زدن برچسب بی‌بصیرتی به آن‌ها کار درستی نیست.

فرزند شهید مطهری ادامه داد: یک نمونه افراطی‌گری حمله افراد به سفارت انگلیس و تسخیر آن بود چرا که مجلس قانونی را تصویب کرد که سطح مناسبات با انگلیس کاهش پیدا کند. اما اشغال این سفارت که معلوم نبود از کجا ناشی می‌شد کار را به جایی رساند که ما عذرخواهی کردیم و صدای ملت می‌خواهد ریشه این بحران سازی‌ها را بخشکاند.

علی مطهری حمایت از تولید را یکی دیگر از برنامه‌های صدای ملت عنوان و خاطرنشان کرد: دولت با اجرای غلط هدفمندی یارانه‌ها بخش صنعت را تضعیف کرد و ما با این نحوه اجرا مخالفیم.

وی تاکید کرد: عملکرد دولت به گونه‌ای بود که ظرف یک ماه ارزش پولی کشور نصف شد و این ناشی از ناکارآمدی مدیران و مسئولین است.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: ما ادعا نمی‌کنیم اشتغال را حل می‌کنیم ولی تلاش می‌کنیم بحث اشتغال بهبود یابد.

بخش سیاست تبیان


منبع: ایلنا