تبیان، دستیار زندگی
یا مولاتى، یا حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حضور كبریایى توست كه از قم مدینه اى دیگر ساخته است اما قمى مانند مدینه ملاقات مخفى نگهداشتن مدفن تو را نداشته و گوهر وجودى تو را در صدف خویش مایه فخرش قرار داده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سكینه قلب من تویى یا حضرت معصومه

حضرت معصومه

سكینه قلب من تویى یا حضرت معصومه(سلام الله علیها) آنگاه كه تشنه عشقم و بى تابانه سرچشمه وصالى را جستجو مى كنم، این حرم امن توست كه آرامش وصف ناپذیر را برایم به ارمغان مى آورد. آنگاه كه زمانه به رویم چهره درهم مى كشد و دنیا روى نامردى به سویم مى گشاید این آغوش مهربان توست كه مادرانه به سوى خود فرا مى خواند. و من عاشق سرگشته ى را بهتر از سراى تو خواهم یافت. یا مولاتى، یا حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حضور كبریایى توست كه از قم مدینه اى دیگر ساخته است اما قمى مانند مدینه ملاقات مخفى نگهداشتن مدفن تو را نداشته و گوهر وجودى تو را در صدف خویش مایه فخرش قرار داده است .

گوهرى كه از درخشش خود قم را مركز جهان قرار داده است و آن را تبدیل به درى را درهاى بهشت كرده است. اى سكینه قلب من! حرمى تو قبله قلب من است كه من خاكى را به سوى افلاك كشانده و زنجیر تعلق را از پاى عقل من مى گشاید، حرم تو محل عروج من است زیراكه در كنار تو و در جوار توست كه از همه چیز مى گذرم و عاشق خدا مى شود و تو تنها منبع بى شائبه تسكین دردها و آلام منى، دردهایى كه آنها با مهربانى درمان مى كنى و مشكلاتى كه صبورانه گره از آنها مى گشایى. اما من هرگز به امید تمتعات مادى به سوى تو نیامده ام چرا كه لذت معنوى كه در بر تو خواهم برد بس شیرین تر از بزرگترین لذات دنیوى است و این فقط تجربه ثابت خواهد شد. اى عشق من، هنگامى كه شبكه هاى ضریح تو را در آغوش مى گیرم دیگر زبان در كامم نمى چرخد و همه خواسته هایم از یادم مى رود شاید این از عظمت مهر و محبت ولاى تواست كه بر قلبم مى نشیند و آنچنان آرامش بر قلبم حكمفرما مى شود كه همه چیز را فراموش كرده و مبهوت و مدهوش انى مهر و محبت مى شوم .

یا مولاتى، یا حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حضور كبریایى توست كه از قم مدینه اى دیگر ساخته است اما قمى مانند مدینه ملاقات مخفى نگهداشتن مدفن تو را نداشته و گوهر وجودى تو را در صدف خویش مایه فخرش قرار داده است

چه می شد اگز براى همیشه در جوار تو فرار مى گرفتم و ساكن كوى مهر تو مى شدم تا مالامال از عشق الهى مى شوم و آنگاه دم از بى وجودى و فنا مى زدم .

اى مادر مهربان من و اى معصومه كیمیاى من تنها چیزى كه از تو خواستارم شفاعت من است كه مرا هم با وجود بى لیاقتى ام در جوار محبان خویش قرار ذهنى و از مى وجودى خویش مستم سازى .

یا فاطمه(سلام الله علیها) اشفعى لنا فى الجنة

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


منبع :

کانون مهدویت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.