تبیان، دستیار زندگی
1608;ز جهاني جمعيت ( 11 ژوئيه) آینده فرزندان ما به محدود کردن کمیت و تمرکزبر روی کیفیت زندگی آنها وابسته است . با اقدامات انجام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز جهاني جمعيت ( 11 ژوئيه)

آینده فرزندان ما به محدود کردن کمیت و تمرکزبر روی کیفیت زندگی آنها وابسته است . با اقدامات انجام شده از وقوع حتی بدترین پیش بینی هایی که در 30 سال گذشته برای این دوره رشد شده بود ، پیشگیری به عمل آمده است لذا ضروری است که جهت ثبات آینده و جلوگیری از هرج و مرج اقداماتی به عمل آید .

روزانه 20 هزار کودک کمتر از 5 سال از گرسنگی یا علل مربوط به آن می میرند . این بدین معناست که 7 میلیون کودک سالیانه قربانی گرسنگی می شوند . در حالی که میزان مرگ شیرخواران در طول چند دهه گذشته به دلیل توجهات خاص به میزان فزاینده ای کاهش یافته است ، همچنان گرسنگی به عنوان مخوف ترین قاتل در تاریخ زندگی انسان باقی مانده است .

" جهان امروز نه فقط گرسنه نان که گرسنه محبت نیز می باشد " ( مادر ترزا )

آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین به دلیل انباشته شدن اتمسفر از دی اکسید کربن و سایر گازهای ناشی از به کار گیری سوختهای فسیلی ، مصرف انرژی و کاسته شدن جنگل ها می باشد . بسیاری از دانشمندان از این موضوع که می تواند موجب تغییرات آب و هوایی کره زمین با اثرات بالقوه خطرناک آن شود ، نگران هستند .

" من همان من به اضافه پیرامون خود هستم و اگر آن دیگری حفظ نشود ، من نیز قادر به حفظ خود نیستم ." ( خوزه اورتگاگازت )

200 ثروتمند اول جهان از 2 بیلیون مردم فقیر ، ثروت بیشتری دارند . نیمی از جمعیت جهان ( تقریبا ً 3 میلیارد نفر ) با کمتر از 2 دلار در روز زندگی می کنند .

" کره زمین امکانات کافی فقط برای برطرف ساختن نیاز هر فرد فراهم می کند و نه ارضای جاه طبی او " ( مهتما گاندی )

جوامع ثروتمند با بیماری قلبی ، سرطان ، اعتیاد ، ایدز و سایر بیماریها در حال مبارزه بوده و هزینه مراقبت های بهداشتی آنها افزایش زیادی یافته است . این مشکلات در جوامعی با ثروت کمتر و یا فقیر ، بسیار شدیدتر است . بیماری غالباً بومی بوده و به همراه سایر مشکلات موجب مرگ میلیونها نفر و رنج کشیدن بیلیونها نفر دیگر می شود .

محدود بودن منابع ، رشد جمعیت ، گرسنگی و تاثیر محیط پیرامون همگی در ایجاد بیماری و عدم دسترسی به مراقبتهای بهداشتی موثرهستند . بیماری هیچ گونه مرزی نمی شناسد . بیماری اغلب با مجموع مرگ آوری از انتخاب خود ما و یا انتخاب دیگران در جهت سود جستن کاستی های ما مرتبط می باشد . مصرف الکل ، مواد مخدر و تنباکو ممکن است بیش از سایر عوامل موجب شدید تر شدن بیماری و مرگ شده ، در کنار ن داستانهای اندوهباری در زندگی شخصی ، فامیلی و اجتماعی افراد بوجود آورد . ابتلا به بیماری روحی ، وجود تنش های روانی و همین طور مصمم بودن در اجتناب و یا رویایی با مشکلات نیز از مسائل حیاتی هستند . بیماری به یادمان می آورد که کمک به دیگران و کمک خود همیشه نتیجه یکسان دارد .

" گرچه جهان مملو از درد است ، راههای غلبه بر آن نیز بی شمار است . " ( هلن کلر )