تبیان، دستیار زندگی
یکی از دغدغه های بسیار مهم گردشگران انتخاب هتل مناسب و ایمن است. به خصوص اگر قرار است به منطقه ای ناشناخته یا یک کشور خارجی سفر کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 توصیه برای امنیت بیشتر در هتل


یکی از دغدغه های بسیار مهم گردشگران انتخاب هتل مناسب و ایمن است. به خصوص اگر قرار است به منطقه ای ناشناخته یا یک کشور خارجی سفر کنید. اگرچه همیشه قیمت هتل به عنوان اصلی ترین نکته مورد بررسی قرار می گیرد ولی امنیت هتل جایگاه بالاتری دارد.

10 توصیه برای امنیت بیشتر در هتل

شما حتی اگر از طریق اینترنت جزئیات مربوط به هتل، مکان جغرافیایی آن، قیمت، تجهیزات اتاق و... را بدانید و در تصاویر ببینید، باز هم نمی توانید درباره امنیت محیط آن اطلاعات کسب کنید.

1.امروزه در اکثر هتل ها کل فضای داخلی هتل، به غیر از داخل اتاق ها با دوربین های مداربسته تحت کنترل هستند و در واقع درصد امنیتی مسافران و مهمانان به حداکثر رسیده است. هتل های معتبر هم به جعبه امنیتی داخل اتاق مجهز هستند اما اگر هم این جعبه داخل اتاق مهیا نبود، امکان امانت گرفتن مدارک و پول شما در قسمت پذیرش همیشه مهیا است.

شما با به امانت گذاشتن پول و مدارک ارزشمند خود در این قسمت امنیت آنها را تضمین کرده اید.

2.مهمترین برگ برنده شما در هتل ها برای تامین امنیت تان، کلیدهای الکترونیکی در اتاقتان است که با توجه به تکنولوژی استفاده شده، این کلیدهای الکترونیکی دسترسی همه به جز کارمندان هتل را به اتاق شما غیر ممکن می کند. بنابراین در حفظ و نگهداری از آن کمال دقت را داشته باشید. البته این موضوع باعث نخواهد شد که شما قبل از ترک اتاق خود لوازم ارزشمند خودتان را داخل صندوق امنیتی اتاق نگذارید.

3.درباره کلیدهای الکترونیکی هتل، اگر قصد دارید آن را همراه خود بیرون از هتل ببرید به هیچ عنوان این کلید و شماره اتاق خود را به افراد غریبه ندهید، بهترین حالت، تحویل دادن این کلید به قسمت پذیرش هتل برای شماست.

حتی اگر کسی با لباس کارکنان هتل از شما خواست که کلید اتاقتان را به او تحویل بدهید از او بخواهید با شما جلوی قسمت پذیرش بیاید و مقابل قسمت پذیرش کلید را به او تحویل بدهید. یقین داشته باشید که اگر این فرد قصد سوء استفاده از کلید را داشته باشد هرگز همراه شما مقابل قسمت پذیرش نخواهد آمد

4. هنگام تحویل دادن و تحویل گرفتن کلید الکترونیکی اتاق هتل حتما این کار را مقابل پذیرش انجام دهید و هرگز به لباس افراد در محوطه بیرونی هتل یا داخل سالن های هتل اعتماد نکنید چون دسترسی به آن لباس ها بسیار ساده و سهل خواهد بود.

5.حتی اگر کسی با لباس کارکنان هتل از شما خواست که کلید اتاقتان را به او تحویل بدهید از او بخواهید با شما جلوی قسمت پذیرش بیاید و مقابل قسمت پذیرش کلید را به او تحویل بدهید. یقین داشته باشید که اگر این فرد قصد سوء استفاده از کلید را داشته باشد هرگز همراه شما مقابل قسمت پذیرش نخواهد آمد چون کارمندان هتل کاملا یکدیگر را می شناسند.

6. یادتان باشد مسئولین هتل اصلا به کلید همراه شما نیازی ندارند که آن را از شما بخواهند، چون کلید اصلی همیشه نزد قسمت مدیریت هتل در پذیرش خواهد بود و کارمندانی که دسترسی آنها به داخل اتاق ها لازم باشد همیشه کلید مخصوص به خود را دارند و می توانند با آن با هماهنگی مسئولین هتل و به دستور آنها وارد هر اتاقی بشوند.

سعی کنید هربار که سراغ گاو صندوق آمدید، این کار را انجام دهید. بعد از این‌که مطمئن شدید در صندوق با کد مورد نظرتان قفل شده، یک‌بار تمام دکمه‌های آن را فشار دهید؛ به خاطر این‌که جای انگشت شما روی شماره‌هایی که وارد کرده‌اید، مانده و حرفه‌ای‌ها بلدند چه‌طور از این راه به کد امنیتی دست پیدا کنند

7.بهترین روش برای حفظ و نگهداری از کلید اتاقتان این است که هنگام خروج از هتل کلید را به قسمت پذیرش بدهید و در غیر این صورت همیشه در گوشه مطمئنی از کیف خود آن همراه خودتان داشته باشید و هرگونه پیشنهاد یا درخواستی در مورد گرفتن کلید اتاقتان را توسط افراد ناشناس را با مسئولین پذیرش هتل در میان بگذارید.

8.در اکثر هتل های 4 و 5 ستاره گاوصندوق موجود است. اگر گاوصندوق تان الکترونیکی است، قبل از این‌که از آن استفاده کنید، دکمه‌ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید؛ سعی کنید هربار که سراغ گاو صندوق آمدید، این کار را انجام دهید. بعد از این‌که مطمئن شدید در صندوق با کد مورد نظرتان قفل شده، یک‌بار تمام دکمه‌های آن را فشار دهید؛ به خاطر این‌که جای انگشت شما روی شماره‌هایی که وارد کرده‌اید، مانده و حرفه‌ای‌ها بلدند چه‌طور از این راه به کد امنیتی دست پیدا کنند.

9.مدارک شناسایی‌تان‌ را لازم نیست به همه نشان دهید؛ فقط افرادی که مسئول چک‌کردن هویت شما هستند - در فرودگاه، پذیرش هتل یا بخش‌های خاصی که رفت‌وآمد می‌کنید- اجازه‌ی دسترسی به مدارک شناسایی شما را دارند.

10. نسبت به بسته بودن پنجره‌ها حساس باشید؛ مخصوصاً زمانی که اتاق‌های هتل با بالکن به هم متصل باشند؛ هرچقدر هم نسبت به امنیت هتل مطمئن باشید، به همه‌ی مهمان‌های این هتل که نمی‌توانید اعتماد کنید.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از کشکول، زورق