تبیان، دستیار زندگی
هیچ دقت کرده اید وقتی قصد سفر دارید از شب قبل دچار هیجان خاصی می شوید؟ مسافرت همیشه باعث ایجاد انگیزه زندگی و تقویت روحیه شادابی و نشاط می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفت دلیل مهم برای سفر کردن


هیچ دقت کرده اید وقتی قصد سفر دارید از شب قبل دچار هیجان خاصی می شوید؟ مسافرت همیشه باعث ایجاد انگیزه زندگی و تقویت روحیه شادابی و نشاط می شود. روانشناسان معتقدند که این شور و هیجان خود باعث بهبود کیفیت زندگی می شود و امید به زندگی را افزایش خواهد داد.

هفت دلیل مهم برای سفر کردن

اما به جز این، 7 دلیل مهم دیگر سفر کردن را به شما می گوییم تا اگر هنوز برنامه ای برای سفرهای نوروزی تان ندارید، زودتر تصمیم نهایی را بگیرید!

1. قدرت برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان: همگی دارای یک برنامه ریزی روزانه برای زندگی خودمان هستیم اما به دلیل مشکلات و گرفتاری های روزانه گاهی اوقات از این برنامه ریزی دور خواهیم شد. هنگامی که سفر می کنیم با علم به اینکه مدت زمان مشخصی را در این محیط خواهیم بود ناخودآگاه شروع می کنیم به کنترل این زمان. این جرقه خوبی است برای منظم شدن. اینطور نیست؟!

2. مدیریت مالی فوق العاده: هیچ وقت مسافرت کردن ارزان نبوده و نیست بنابراین برنامه ریزی و مدیریت پول بسیار ضروری است.

همین محدودیت ایجاد شده طبق برنامه ریزی باعث می شود به بهترین شکل ممکن توان کنترل خرج و مخارج را داشته باشیم. مدیریت مالی بهترین هدیه سفر کردن به ماست! این سیستم مالی خودکار ذهن ما درست زمانی که گروهی سفر می کنیم دو چندان فعال خواهد بود و توان کنترل مالی شما را بالاخواهد برد و مدیریت مالی گروهی باعث آموزش بهتر شما در این زمینه خواهد بود.

3. خداحافظی با غم ها: وقتی از مسئله ای پریشان شده اید در اولین فرصت سفر کنید تا برآن مشکل غلبه کنید. گرفتاری های جدید از جمله عدم تسلط به زبان محلی منطقه، عدم آشنایی به منطقه و فرهنگ آن و... سطح بیشتری از مغز شما را درگیر می کند و دیگر مشکلات قبلی به حاشیه می روند. پس شما ناخودآگاه متوجه می شوید که کل مشکلات قبلی را فراموش کرده اید و روش نوینی را برای ادامه دادن اتخاذ کرده اید و ذهن کاملا پاک و تازه ای دارید!

وقتی سفر می کنید خودتان را مسئول حفاظت از خود می دانید بنابراین همین مسئولیت جدید باعث تمرکز روی محیط جدید و مسائل مربوط به آن می شود و در واقع باقی موارد به حاشیه رانده می شود پس متوجه می شوید که در کنترل اوضاع اطراف خود چقدر توانمند عمل کرده اید و راه حل برطرف کردن مشکل قبلی را به سادگی خواهید یافت.

4. دوستیابی و شناخت دوستان: در طول سفر ممکن است با افراد زیادی آشنا شوید به طور مثال در هواپیما، اتوبوس یا حتی در هنگام بازدید از یک موزه. معمولا دوستی هایی که دو طرف هنگام سفر با یکدیگر آشنا شده اند پایدارترین نوع دوستی خواهد بود، چون هر دو طرف خود واقعیشان را به نمایش گذاشته اند و پس از آن تصمیم به دوستی گرفته اند.

5. رفتار اجتماعی: وقتی انسان به شهرها و کشورهای دیگر سفر می کند و آداب و رسوم خوب یا بد آنها را می بیند و ناخودآگاه قسمت های خوب را در ذهن خود ثبت می کند و مشغول ترسیم نقشه جدیدی در زندگی اجتماعی خود می شود و هنگام بازگشت به دیار خود آنها را جامه عمل می پوشاند. صفات نیکو و پسندیده که هر کدام ممکن از سوغات یکی از سفرهای قبلی شما باشد درکنار هم باعث اجتماعی تر شدن رفتار روزانه می شود و به روابط اجتماعی ما کمک فراوانی خواهد کرد.

 6. افزایش هوش: بله! سفر هوش شما را زیاد می کند چون تحرک شما بیشتر می شود، تجربه تان افزایش می یابد و قدرت تحلیل تان بالاتر می رود. سفر پر از یادگیری است حتی اگر این یادگیری برای شما محسوس نباشد. بنابراین هوش تان دوباره متبلور می شود!

7.  بازنگری خود: در طول زندگی صنعتی و مشغله های کاری کمتر فرصت بازنگری در روند زندگی خواهیم داشت، اما هنگام سفر تمام وقت متعلق به خودتان خواهد بود، تصور کنید که روی یک دریاچه مشغول پاروزدن هستید پس از کمی توجه به مناظر اطراف ناخودآگاه مشغول مرور کردن زندگی خودتان خواهید شد پس بیشتر فرصت تجزیه و تحلیل رفتارهای خودتان را دارید، اشتباهات را بهتر خواهید دید و نقاط مثبت بیشتر خودنمایی می کند. بنابراین هنگام سفر فرصت تجزیه و تحلیل زندگی خود را دارید و توان برنامه ریزی مجدد و تغییر نحوه زندگی در دست ماست که باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از کشکول