تبیان، دستیار زندگی
هر جا انسان دستش کوتاه شد باید به نماز پناه ببرد، چرا که نماز پناهگاه انسان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماز پناه گاه انسان است

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی
هر جا انسان دستش کوتاه شد باید به نماز پناه ببرد، چرا که نماز پناهگاه انسان است.

سخنان حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در گردهمایی مسئولان و فعالان عرصه نماز

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم گردهمایی مسئولان و تقدیر از فعالان عرصه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد اظهار داشت:

آنچه که ما از آیات و روایات برداشت می‌کنیم نماز فقط یک شکل آئینی نیست بلکه یک حقیقت روحانی است که دارای اثر روحانی در جامعه است.

 نماز یک روح اثرگذار در قالب فرشته است. امر و نهی برای موجود دارای عقل صورت می‌گیرد و فرد علاقه‌مند به نماز این عطش در درونش وجود دارد، خداوند آن روح و عقل را به آن متقاضی هدیه می‌کند. خداوند بنده‌ای را دوست دارد که نمازخوان باشد.

نماز آینه‌ای است که جمال خدا در آن منعکس است اگر نمازگزار به نماز توجه داشته باشد خدا را در آن خواهد دید. نماز خودیابی است که در آن خود خدا تجلی دارد.

هر کس خدا ندارد خودی هم ندارد اگر کسی خود را فراموش کند جز فسق دچار سرنوشت دیگری نمی‌شود.

آنچه که آمیزه غفلت را نجات می‌دهد نماز دارای اثر است و امر به معروف و نهی از منکر شأن حکومت است و فردی ناتوان قادر نیست به فرد قوی امر و نهی کند.

وی نماز را به برج فرماندهی و اقتدار تشبیه کرد که هرگاه نفس ما می‌خواهد چموشی کند، نهی می‌کند و افزود:

آیت‌الله بهاءالدینی تعبیری دارند مبنی بر این که نماز مبدا میل آدمی را تغییر می‌دهد و نمازگزار واقعی جرات خلاف ندارد.

نماز مطابق آموزه‌های قرآنی یار است و بار نیست. نماز در رحمتی است که برای همه درماندگان، محرومین و واماندگان و گرفتاران باز شده است و هر جایی که بشر رد وضعیت سستی قرار گرفته است خداوند متعال دادرسی برای همه این شرایط بشر برای او معرفی کرده است که نماز است.

هر جا انسان دستش کوتاه شد باید به نماز پناه برد و نماز پناهگاه انسان است. تنها جایی که انسان پناهی ندارد جهنم است؛ در جهنم خدا نیست پس نجاتی هم نیست.


تهیه و تنظیم : جواد دلاوری ، گروه حوزه علمیه تبیان