تبیان، دستیار زندگی
مهندس هاشمی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، گفت: «ما باید یک بار برای همیشه شجاعانه تورم واقعی را اعلام کنیم. اگر تورم واقعی را بگوییم و سیاست پولی و مالی را بر اساس آن مشخص کنیم عوارض آن خیلی کمتر از این
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان بررسی کرد:

هدفمندی طرحی درست با اجرای بد!

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی

مهندس هاشمی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، گفت: «ما باید یک بار برای همیشه شجاعانه تورم واقعی را اعلام کنیم. اگر تورم واقعی را بگوییم و سیاست پولی و مالی را بر اساس آن مشخص کنیم عوارض آن خیلی کمتر از این است که الان شاهد آن هستیم»

به گزارش روابط عمومی، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان با توجه به بحث یارانه های نقدی و اهمیت این موضوع برای آحاد مردم میزبان مهندس هاشمی رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم در دوره های مختلف، بود.

هاشمی با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها کار درستی بوده، افزود: «جراحی اقتصادی از کارهای ویژه و بجا بوده که همه آن را تایید کردند، که دولت انجام داده است البته اجرا شدن قانون هم بوده، اما از نظر اجرایی به طور درستی اجرا نمی شود این طرح باید می توانست بخش تولید را راضی کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و....»

وی همچنین گفت: «ما قبل از انقلاب در ایران فقط مونتاژ داشتیم. سازندگی نداشتیم. در بخش تولید و اقتصاد آن چنان اجازه نمی دادند تخصص خود را نشان دهیم. بعد از انقلاب با 8 سال جنگ مواجه شدیم. خط تولید در پشتیبانی از جنگ بود. پس از جنگ جهاد سازندگی شروع شد. هم سه چهار اتفاق بزرگ افتاد اکثر مصالح ساختمانی از کشورهای دیگر وارد می کردیم. حتی تیرآهن، میل گرد و وارد می کردیم یکی از کارهای ویژه این بود که گردش صنعت داخلی شد و خودکفا شدیم این امتیاز است برای کشور. هر صنعتی را بخواهیم ایجاد کنیم سه سال طول می کشد. »

گفتنی است، متن کامل این مقاله در بخش سیاست موسسه تبیان قابل مشاهده می باشد.

تنظیم: هومن بهلولی