تبیان، دستیار زندگی
شبكه اول سیما از سال آینده برنامه‌ی كودك پخش نمی‌كند؛ این شبكه در حال حاضر روزی یك ساعت برنامه‌های مختص به كودكان و نوجوانان را به روی آنتن می‌برد. به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، معاونت سیما در حالی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های كودك و نوجوان شب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعطیلی برنامه‌های كودك شبكه اول در سال جدید

تعطیلی برنامه‌های كودك شبكه اول در سال جدید

«عموپورنگ» برای رفتن به شبكه كودك تصمیم می‌گیرد .

شبكه اول سیما از سال آینده برنامه‌ی كودك پخش نمی‌كند؛ این شبكه در حال حاضر روزی یك ساعت برنامه‌های مختص به كودكان و نوجوانان را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، معاونت سیما در حالی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های كودك و نوجوان شبكه اول سیما تصمیم گرفته كه پخش ویژه برنامه‌های نوروزی كودك و نوجوان این شبكه هم‌چنان به قوت خود باقی است و اجرایی كردن این تصمیم به بعد از تعطیلات نوروز و از پانزدهم فرودین ماه به بعد موكول می‌شود.

با اختصاص تعریف شبكه كودك به شبكه دو سیما كه از تابستان سال گذشته صورت گرفت، گروه كودك شبكه اول سیما منحل شد و از تعداد برنامه‌های كودك و نوجوان این شبكه نیز كاسته شد.

بر این اساس بسیاری از برنامه‌های كودك شبكه اول از همان ابتدا به شبكه دو سیما رفتند.

مدیریت گروه كودك و نوجوان شبكه اول را در آن زمان محمد میركیانی بر عهده داشت، اما با رفتن گروه كودك و نوجوان شبكه یك به شبكه دو، میركیانی هم به این شبكه رفت، اما پس از چندی، جای خود را به بهمن مشکینی داد.

همزمان با رفتن برنامه‌های شبكه اول به شبكه دو كه از آن جمله می‌توان به «خاله شادونه» اشاره كرد، برخی از برنامه‌های كودك و نوجوان شبكه اول هم‌چنان در این شبكه باقی ماندند كه از آن جمله می‌توان به برنامه «عمو پوررنگ» اشاره كرد.

اما با تصمیم اخیر مدیران سیما مبنی بر تعطیلی تمامی برنامه‌های كودك شبكه اول سیما، برنامه «عمو پوررنگ» نیز چاره‌ای جز رفتن به شبكه دو سیما ندارد. این در حالی است كه به نظر می‌رسد سازندگان برنامه «عموپورنگ» همانند گذشته به رفتن به شبكه‌ی دو سیما تمایلی ندارند و احتمال می‌رود، این تصمیم مدیران سیما به تعطیلی برنامه و حتی لغو ویژه برنامه نورزی «عمو پوررنگ» بیانجامد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر برنامه «عموپورنگ» به صورت یك روز در میان از شبكه اول پخش می‌شود. این برنامه سال‌هاست كه در نظرسنجی‌های مركز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای صداوسیما، در زمره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های كودك قرار می‌گیرد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی