تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان پ‍ژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: هم‌اکنون سند برنامه درسی ملی در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه درسی ملی

فارس:

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

برنامه درسی ملی

هم‌اکنون سند برنامه درسی ملی در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص آخرین وضعیت سند برنامه درسی ملی اظهار داشت:

ویراست پنجم این سند که ویراست نهایی بود، تدوین شد و هم‌ اکنون در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری سند برنامه درسی ملی به تصویب نهایی برسد و ادامه داد:

در حال حاضر کتاب‌های درسی را هم سو با برنامه درسی ملی تولید می‌کنیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تصویب سند برنامه درسی ملی موجب می‌شود کارشناسان منطبق با مفاد آن سند تولید محتوای درسی داشته باشند.

لازم به ذکر است: در آذرماه سال 1385 ، چارچوبی برای تولید و تدوین برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شد که مقدمات اجرای آن از سال 1384 شروع شده بود.
هدف این بود که بر آن مبنا، برنامه‌ای ملی در خور نظام آموزش و پرورش اسلامی به عنوان راهنمای هرگونه برنامه‌ریزی درسی تهیه و تنظیم شود و در اختیار برنامه‌ریزان و مجریان برنامه‌های درسی قرار گیرد، تا بدین ترتیب، زمینه‌های هماهنگی و یک دست‌شدن برنامه‌ها از نظر رعایت هدف‌ها و استانداردها و انتظارات فراهم شود.
این چارچوب، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، در سال 1386 برای اجرا به رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، به عنوان مجری طرح، ابلاغ شد.
در این سازمان، برای انجام این مهم کمسیونی با عنوان کمسیون راهبری تولید و تدوین برنامه درسی تشکیل شد که با برنامه‌ریزی در هفت کمیته تخصصی، مأموریت خطیر خویش را پی گرفت.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری و تنظیم: یگانه داودی