تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران، درحالی پنج‌شنبه در دیداری دوستانه به مصاف اردن می‌رود كه تاكنون موفق شده از 11 بازی قبلی خود برابر این تیم به 6 پیروزی دست پیدا كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمرین برای صعود مقتدرانه


تیم ملی فوتبال ایران، درحالی پنج‌شنبه در دیداری دوستانه به مصاف اردن می‌رود كه تاكنون موفق شده از 11 بازی قبلی خود برابر این تیم به 6 پیروزی دست پیدا كند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن كه قرار است پنج‌شنبه این هفته به صورت دوستانه در دبی با یكدیگر دیدار كنند، تاكنون 11 بار با یكدیگر مصاف داده‌اند كه سهم ایران شش و سهم اردن چهار پیروزی بوده و یك بازی نیز به تساوی انجامیده است، این در حالی است كه دو تیم، نخستین بار در سال 1379 و در چارچوب رقابت‌های غرب آسیا با یكدیگر دیدار كرده‌اند. در این میان سه بازی مربوط به رقابت‌های غرب آسیا، دو بازی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا و دو بازی نیز در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی انجام شده است. دو تیم یك بازی دوستانه نیز برگزار كرده‌اند كه به این ترتیب دیدار پنج‌شنبه ایران برابر اردن، دومین بازی دوستانه دو تیم محسوب می‌شود.

ملی‌پوشان فوتبال ایران تاكنون موفق شده‌اند كه 13 بار دروازه اردن را باز كنند و در مقابل اردنی‌ها توانسته‌اند 8 گل راوارد دروازه ایران كنند. بهترین نتیجه ایران برابر اردن به سال 1382 بازمی‌گردد كه تیم ملی موفق شد در تاریخ چهاردهم شهریور ماه آن سال و درجریان رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌ها دربازی رفت درتهران، با حساب 4 بر یك حریف خود را شكست دهد. در مقابل بهترین پیروزی اردن هم به همان سال و به تاریخ چهارم مهر ماه مربوط می‌شود كه اردن توانست در بازی برگشت مقدماتی جام ملت‌ها در خانه خود، ایران را با نتیجه 3 بر 2 شكست دهد. پیروزی‌های اردن برابر ایران دربرهه‌ای از زمان، باعث شده بود كه رسانه‌های ورزشی به این تیم لقب گربه‌سیاه ایران را بدهند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران تاكنون موفق شده‌اند كه 13 بار دروازه اردن را باز كنند و در مقابل اردنی‌ها توانسته‌اند 8 گل راوارد دروازه ایران كنند

تیم ملی ایران هم‌اكنون خود را برای دیدار با قطر در چارچوب رقابت‌های مرحله سوم مقدماتی جام جهانی برزیل‌ آماده می‌كند. دیدار ایران و قطر ‌آخرین دیدار دو تیم در این مرحله است. هم‌اكنون ایران با 11 امتیاز در صدرنشین گروه (E) است و صعود خود را به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی مسجل كرده است. قطر نیز با 9 امتیاز ایران را تعقیب می‌كند اما در صورت شكست قطر برابر ایران و پیروزی پرگل بحرین برابر اندونزی كه دور از انتظار هم نیست، قطر از گردونه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی خارج خواهد شد.

اردن نیز كه در گروه (A) مسابقات با تیم‌های عراق، چین و سنگاپور هم‌گروه بود با انجام پنج بازی و كسب 12 امتیاز به همراه عراق به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی راه پیدا كرده است.

دیدار تیم‌های ایران و اردن، پنج‌شنبه چهارم اسفند در دبی برگزار می‌شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع :ایسنا