تبیان، دستیار زندگی
امروزه تکنیک‌های تصویربرداری پرتونگاری مقطعی و پرتوهای ایکس در پزشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. این تصاویر که می‌توانند داخل بدن را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس هایی که شگفتی پزشکان را بر می انگیزد

طبابت

امروزه تکنیک‌های تصویربرداری پرتونگاری مقطعی و پرتوهای ایکس در پزشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. این تصاویر که می‌توانند داخل بدن را نشان دهند اغلب باعث شگفتی پزشکان می‌شوند.

بارها پیش آمده است که افراد به دلیل دردهای مزمن با منشأ نامعلوم به پزشک مراجعه کرده‌اند و پس از گرفتن عکس‌های پرتو ایکس و CT Scan مشخص شده است که یک شیء خارجی به قسمتی از بدن آنها (سر، صورت، حفره شکمی و...) به صورت پنهان راه یافته است.

در بسیاری از موارد حتی خود فرد نیز از حادثه‌ای که می‌توانسته منجر به وارد شدن شیء به بدن وی شده باشد اطلاعی ندارد. در این گزارش، ماجراهای شگفت‌انگیزی ذکر می‌شوند که دنیای پزشکی با کمک پرتوهای ایکس راز آنها را فاش کرده است:

طبابت

میخ در سر یک مرد آمریکایی

در روزهای اخیر یک مرد ساکن حومه شیکاگو پس از اینکه به طور تصادفی با یک تفنگ میخ افکن به سر خود شلیک کرد در یک بیمارستان محلی بستری شد. تصاویر پرتو ایکس در جمجمه این مرد یک میخ 3.5 اینچی (حدود 9 سانتیمتر) را نشان داد. این میخ 36 ساعت داخل سر وی باقی ماند.

این مرد 32 ساله که «دانته آئوتولو» نام دارد روز سه شنبه مشغول کار در گاراژ خود بود که به طور تصادفی در نزدیکی سر خود یک تفنگ میخ افکن را شلیک کرد. این مرد پس از این شلیک در خانه استراحت کرد و روز بعد به کار خود بازگشت اما پس از بروز حالت تهوع و سردرد شدید به بیمارستان رفت.

وی در این خصوص گفت: «پزشکان از اینکه من پس از گذشت 36 ساعت که از ورود میخ به داخل جمجمه ام می‌گذشت، حرف می‌زدم و راه می‌رفتم شوکه شده بودند.»

ادامه تصاویر شگفت انگیز را دنبال کنید

به اهتمام کاربر گرامی:  salamzahra

انجمن جراحان


باشگاه کاربران تبیان / انجمن های تخصصی