تبیان، دستیار زندگی
در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی و غیرادبی که روزنامه واشنگتن پست معرفی کرده نام نویسندگانی ادبی چون «استیگ لارسون»، «جیمز پترسون»، «تی اوبرت» و «کا‌ترین استوکات» دیده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی پرفروش ترین کتاب های سال 2011


در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی و غیرادبی که روزنامه واشنگتن پست معرفی کرده نام نویسندگانی ادبی چون «استیگ لارسون»، «جیمز پترسون»، «تی اوبرت» و «کا‌ترین استوکات» دیده می‌شود.


کتاب

در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی و غیرادبی که روزنامه واشنگتن پست معرفی کرده نام نویسندگانی ادبی چون «استیگ لارسون»، «جیمز پترسون»، «تی اوبرت» و «کا‌ترین استوکات» دیده می‌شود. در این فهرست از 20 اثر غیرادبی و 20 اثر ادبی به عنوان بر‌ترین آثار و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در روزهای پایانی سال 2011 نام برده شده است. در فهرست کتاب‌های غیرادبی این فهرست در بخش کتابهای گالینگور از زندگینامه «استیو جابز» به قلم «وال‌تر ایزاکسون» به عنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین کتاب نام برده شده است. این اثر به زندگی و فعالیت‌های «استیو جابز» می‌پردازد. کتاب «کشتن لینکلن؛ تروری تکان دهنده در آمریکا» نوشته «بیل او ریلی» به عنوان اثر پرفروش در این فهرست مطرح است. در جایگاه سوم این فهرست در بخش آثار غیرادبی کتاب «رکوردهای جهانی گینس» و در جایگاه چهارم آن «دایره ساز» به قلم «مارک باترسون» به عنوان پرفروش‌ترین آثار قرار گرفته‌اند. «کریس ماتیو» نیز با کتابی با عنوان «جک کندی؛ قهرمان گریزان» و با شرح زندگی سیاسی این رئیس جمهور آمریکا یکی دیگر از نویسندگانی است که از کتابش به عنوان اثری پرفروش یاد شده است. پس از آن کتاب «کا‌ترین پزرگ؛ پرتره‌ای از یک زن» نوشته «رابرت کی ماسی» و پس از آن «تفکر سریع و کند» نوشته «دانیل کانمان» برنده جایزه نوبل علوم اقتصادی دیده می‌شود که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان کتاب در هفته‌های پیش از جشن کریسمس و روزهای پایانی سال رو به رو شده‌اند. و اما در جایگاه نهم این فهرست «باغ حیوانات» نوشته «اریک لارسون» و «جهنم در جهان» نوشته «مکس هستینگ» از دیگر آثار پرفروش این فهرست است. در بخش ادبی این فهرست که به کتاب‌هایی ادبی با جلد گالینگور اشاره شده است رمان «قفل» نوشته «تام کلنسی» در صدر فهرست قرار گرفته است. تازه‌ترین رمان «استفان کینگ» با عنوان «63/11/22» به عنوان پرفروش‌ترین اثر دیده می‌شود. «استفان کینگ» در این رمان داستانی جذاب را بر اساس زندگی و ترور «جان اف کندی به رشته تحریر در آورده است. در جایگاه سوم فهرست ادبی این روزنامه «مرگ می‌آید» به قلم «پی. دی جیمز» به چشم می‌خورد و پس از آن «کشتن الکس» به قلم «جیمز پترسون» دیده می‌شود که علاقمندان زیادی را در میان هواداران این نویسنده به خود اختصاص داده است. پس از این آثار به ترتیب رمان‌های «ردمیست» به قلم «پاتریشیا کرونول»، «انفجار هجدهم» نوشته «ژانت ایوانویچ»، «بهترین‌های من» به قلم «نیکلاس اسپارکس» و «روز صفر» به قلم «دیوید بلاسی» جای گرفته است. علاوه بر این آثار در فهرست کتاب‌های ادبی با جلد کاغذی نیز از رمان «کمک» نوشته «کا‌ترین استوکات» و «دختری با خالکوبی اژد‌ها» به قلم «استیگ لارسون» نام برده شده است. رمان‌های «همیشه بعدی» نوشته «نورا روبرتز» و «همسر ببر» به قلم «تی اوبرت» نیز از دیگر آثار معرفی شده در این فهرست است که در جایگاه چهارم و پنجم پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی با جلد کاغذی قرار گرفته است.

«دختری که با آتش بازی کرد» اثر دیگری از «استیگ لارسون» و «اسباب بازی» نوشته «جیمز پترسون» در کنار « برش سنگ» به قلم «ابراهام ورگاس» از دیگر کتاب‌هایی است که با استقبال خوانندگان و علاقمندان به رمان و کتاب‌های ادبی رو به رو شده است. نیویورک‌تایمز نیز پر فروش‌های هفته گذشته خود را این طور گزارش کرد که «کاترین استاکت» پس از چهار بار صدرنشینی، جای خود را به اثری از «جیمز پترسون» و«مایکل لدویگ» با نام «بدترین پرونده» داد. در این رمان، یک کارآگاه که 10 فرزند خود را به تنهایی بزرگ کرده، درگیر ماجرای یکسری آدم‌ربایی و قتل نوجوانان توسط یک شرور و تبهکار می‌شود و... رمان «کمک» در ردیف دوم جدول پرفروش‌های امریکا قرار گرفت . نویسنده در این کتاب به زندگی یک زن جوان سفیدپوست و دو خدمتکار سیاه‌پوست او در دهه 60 در منطقه می‌سی‌سی‌پی آمریکا می‌پردازد. این کتاب که 44 هفته در این فهرست حضور دارد، در هفته گذشته نیز در جایگاه نخست قرار داشت. «دلربایی» اثر «لورل کی.هامیلتون» نیز دیگر کتابی است که به تازگی به جمع پرفروش‌ها پیوسته و ردیف سوم را به خود اختصاص داده است.

کتاب رکوردهای جهانی گینس در رتبه ششم لیست پر فروش های سال 2011 قرار گرفته است.

این رمان، هجدهمین کتاب این نویسنده با موضوع خون‌آشامان است و در آن «آنیتا بلیک» شکارچی خون‌آشامان ماجراهایی با این گروه دارد و... این بار جایگاه چهارم جدول در اختیار رمانی تازه وارد با نام «باغ زمستانی»، نوشته «کریستین هانا» قرار گرفت. در این کتاب، دو خواهر پس از مرگ پدرشان مجبور به نگهداری از مادر بیمارشان می‌شوند و ...دن براون» نیز پس از 21 هفته همچنان در ردیف 10 نویسنده برتر در آمریکاست و با رمان «نماد گمشده» عنوان پنجم را از آن خود کرد. قهرمان این کتاب پروفسور رابرت لنگدان در این کتاب در پی یافتن اسرار مخفی لژ فراماسونری در واشنگتن است. «رازهای بهشت» نوشته «کریس بوجالیان» نیز دیگر کتابی است که به تازگی به جمع پرفروش‌ها پیوسته و ششمین کتاب هفته شناخته شد. شهر کوچک ورمونت سرشار از قتل، سوءاستفاده و... است و اتفاقات ویژه‌ای در این منطقه رخ می‌دهد. «بوسه» نوشته «استوارت وودز» در سومین هفته حضورش در میان پرفروش ها با4 پله کاهش، عنوان هفتمین کتاب هفته را از آن خود کرد. نویسنده در این کتاب به ماجرای وکیلی در نیویورک می‌پردازد که پیش از این پرونده‌های طلاق و... را دنبال می‌کرد، اما این بار به حل ماجرای یک کلاهبرداری مالی می‌پردازد و... رمان «گل‌های رز» نوشته «لیلا میچام» کتابی که هفته گذشته در مکان دهم جای داشت، در چهارمین نوبت حضور خود به جایگاه هشتم نقل مکان کرد. این کتاب داستان یکصد ساله 3 نسل را در مکزیک به تصویر می‌کشد. جایگاه نهم در اختیار«سارقان قو» اثر «الیزابت کوستووا» است که هفته گذشته ششمین کتاب هفته شناخته شده بود. «دختری که با آتش بازی کرد»اثر جنایی‌نویس سوئدی «استیگ لارسن» نیز پس از 17 هفته مکان دهم را از آن خود کرده است. این کتاب یکی از سه جلد سه‌گانه مشهور «هزاره» است.

موسسه‌ تحقیقاتی «نیلسن بوک‌اسکن» نیز فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2011 ارائه کرده که کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز در رتبه ششم این لیست قرار گرفته است. در حالی که در بهترین شرایط و در خوش بینانه ترین حالت، در کشورمان یک کتاب بعد از یکسال  4بار تجدید چاپ می شود و به فروش استثنایی 20هزار نسخه می رسد، فهرست بیست کتاب پرفروش دنیا در سال گذشته میلادی فروش یک میلیون تا 240 هزار نسخه را با عنوان «پرفروش» خطاب می کند. در این لیست، نام رمان‌های معروفی چون «کمک»، «یک روز» و سه‌گانه‌ی استیک لارسن به چشم می‌خورد. نام 10 رمان برتر این لیست در ادامه آمده است. رتبه‌ اول این فهرست با فروشی 935 هزار و 355 نسخه‌ای به «یک روز» دیوید نیکولاس رسید. کتاب «وعده‌های30 دقیقه‌ای جیمی» به قلم جیمی اولیویر با 484 هزار و 338 نسخه فروش رتبه‌ دوم این فهرست را از آن خود کرد. سومین کتاب پرفروش سال 2011 «یک ذره‌ کوچک شگفت‌انگیز» بود که توسط داون فرنچ به نگارش درآمده بود. رمان «اتاق» اما دونوگ که در سال گذشته جایزه‌ کشورهای مشترک‌المنافع را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد،‌ با 402 هزار و 108 نسخه فروش در مقام چهارم نشست. رمان معروف کاترین استاکت هم در رتبه‌ پنجم این فهرست نشست. «کمک» که اخیرا اقتباس سینمایی آن ساخته شده است‌، در سال گذشته میلادی 382 هزار و 468 نسخه فروش داشته است. رکوردهای جهانی گینس«2012» نیز ششمین کتاب پرفروش سال 2011 لقب گرفت. جان گریشام جنایی‌نویس معروف آمریکایی با فروش 314 هزار و 471 نسخه از رمان «اعترافات» خود توانست در ششمین رتبه‌ این فهرست بنشیند.

فرآوری: فاطمه شفیعی

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منابع: روزنامه ایران،‌ ای سی او نیوز،‌ ایران ایران،خبرآنلاین، تابناک ،فارس