تبیان، دستیار زندگی
بیشتر خانم‌ها دوست دارند همیشه پوستی شفاف و شاداب داشته باشند؛ به خصوص اگر قرار باشد لباس عروسی به تن کنند و برای یک شب هم که شده، گل سر سبد مجلس باشند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شفاف سازی پوست در 10 روز!


بیشتر خانم‌ها دوست دارند همیشه پوستی شفاف و شاداب داشته باشند؛ به خصوص اگر قرار باشد لباس عروسی به تن کنند و برای یک شب هم که شده، گل سر سبد مجلس باشند...

استفاده از انواع کرم‌های شیمیایی آرایشی، می‌تواند به سادگی آن‌ها را به این هدف برساند اما اگر قرار است به این زودی‌ها جشن عروسیتان را برگزار کنید، پیشنهاد دیگری برایتان داریم؛ از همین امروز، به مدت 10 روز برنامه صبحانه خود را تغییر دهید و صبحانه پیشنهادی ما را روی میز بچینید. خوردن این 10 نوع صبحانه مفید و مغذی می‌تواند به شما برای برداشتن 10 قدم بلند تا داشتن پوستی زیبا کمک کند.

املت

1. روز 1 : املت ایتالیایی

دو گوجه‌فرنگی بزرگ را با یک زرده تخم‌مرغ و نیمی از سفیده آن مخلوط کنید و با افزودن یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و نصف فلفل‌دلمه‌ای قرمز، یک املت ایتالیایی خوشمزه برای صبحانه روز اول خود درست کنید.

دکتر جسیکا وئو، متخصص پوست و مو از دانشگاه لس‌آنجلس و نویسنده کتاب «صورتتان را تغذیه کنید» می‌گوید: «گوجه‌فرنگی یکی از بزرگ‌ترین دوستداران پوست ماست»!

مطالعات اخیر دانشمندان آمریکایی هم نشان می‌دهد که مصرف سبزی‌ها و صیفی‌های قرمزرنگ به کاهش علایم آفتاب‌سوختگی، افزایش ساخت کلاژن در پوست و کم شدن چین‌وچروک‌های پوستی کمک می‌کند.

2. روز 2 : املت میوه‌ها و جوی دو سر

مصرف جوی دو سر، هم برای سلامت قلب مفید است و هم به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید صبحانه روز دوم را با مخلوطی از جوی دو سر بوداده یا آب‌پز، به همراه کمی سیب و انجیر تکه شده درست کنید. یعنی پس از مخلوط کردن این مواد با یکدیگر، کمی عسل روی آن‌ها بریزید و با استفاده از بخار آب سماور یا کتری، اجازه بدهید عسل به خورد جو و میوه‌ها برود. املت جو و میوه‌ها می‌تواند بهترین جایگزین برای غلات صبحانه سرشار از شکر باشد.

امروز به جای چای معمولی یا حتی قهوه، یک لیوان چای سبز همراه با صبحانه‌تان بنوشید. محققان ژاپنی معتقدند نوشیدن چای سبز می‌تواند آثار مخرب اشعه فرابنفش خورشید را روی پوست از بین ببرد و از ابتلا به سرطان پوست هم پیشگیری کند

هر چقدر مصرف شکر ممکن است باعث ایجاد آکنه در پوست صورت شود، خوردن عسل و سیب از چروک و افتادن پوست پیشگیری می‌کند و به آن لطافت و نرمی می‌بخشد.

3. روز 3 : املت یونانی

برای تهیه املت یونانی کافی است حدود300 گرم اسفناج خام و خردشده را با یک تخم‌مرغ، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون یا هسته انگور و مقدار بسیار کمی نمک مخلوط کنید و این مخلوط را 20 تا 30 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم اجاق گاز بگذارید تا کاملاً بپزد.

ویتامین A موجود در اسفناج می‌تواند قرمزی و تا حدی لکه‌های پوستی صورت را از بین ببرد و تخم‌مرغ هم به حفظ نرمی و افزایش انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند. به علاوه، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این املت مانند لوتئین و زآگزانتین، آثار مخرب اشعه مضر UV را روی پوست دست و صورت از بین می‌برند.

آب توت فرنگی و کیوی

4. روز 4 : آب توت‌فرنگی و کیوی

اگر وقت کافی برای تهیه یک صبحانه مفصل ندارید، بهتر است صبح این روز را به جای قهوه‌های فوری پرکالری، با یک لیوان پر از آب توت‌فرنگی و کیوی شروع کنید. این آب‌میوه در کمتر از 5 دقیقه آماده می‌شود و ویتامین C فراوان موجود در این میوه‌ها می‌تواند تا حد قابل قبولی به حفظ نرمی و لطافت پوست صورت کمک کند.

ویتامین C، باعث افزایش ساخت کلاژن در پوست و پیشگیری از چروکیدگی آن می‌شود. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید کیوی‌ها را خیلی خوب بشویید و آن‌ها را با پوستشان آب بگیرید تا دریافت ویتامین C در بدنتان بالاتر رود.

5. روز 5 : کیک سیب و گردو

درست کردن صبحانه این روز به وقت بیشتری نیاز دارد اما کیک سیب و گردو از سالم‌ترین و مغذی‌ترین صبحانه‌ها برای حفظ سلامت پوست و قلب است به خصوص اگر آن را با آب سیب که سرشار از فیبر است یا با آب پرتقال که غنی از ویتامین C است، بخورید. طرز تهیه کیک سیب و گردو مانند کیک اسفنجی است. برای تهیه این کیک باید از آرد کامل سبوس‌دار (مانند آرد نان سنگک)، تکه‌های سیب زرد سفت و گردوهای خرد شده استفاده کنید. میزان شیر، تخم‌مرغ و شکر هم که به اندازه کیکی که قرار است بپزید، بستگی دارد.

امگا 3 موجود در گردو، سلامت و شادابی پوست را برایتان به همراه دارد و از خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست دست و صورتتان هم در این روزهای سرد و خشک سال، پیشگیری می‌کند.

6. روز 6 : لقمه موز و شکلات تلخ

شاید این صبحانه به نظر کمی عجیب بیاید اما درست کردن آن به سادگی درست کردن یک نیمرو است! کمی شکلات تلخ را روی بخار سماور یا کتری، آب کنید و آن را روی یک کف دست نان سبوس‌دار بمالید و تکه‌های موز را روی شکلات قرار دهید.

هر چقدر مصرف شکر ممکن است باعث ایجاد آکنه در پوست صورت شود، خوردن عسل و سیب از چروک و افتادن پوست پیشگیری می‌کند و به آن لطافت و نرمی می‌بخشد

اگر این صبحانه را با یک لیوان شیر کم‌چرب مصرف کنید، احتمال پوسته‌پوسته و خشک شدن پوستتان را به حداقل می‌رسانید و یک گام بزرگ هم در راه حفظ لطافت و نرمی پوست خود برمی‌دارید.

7. روز 7 : پنیر خامه‌ای و نان سبوس‌دار

یکی از دلایل کدر شدن پوست صورت، کاهش میزان چربی آن است. بیشتر عروس خانم‌ها عادت دارند کمی پیش از جشن عروسیشان، رژیم غذایی بگیرند و این رژیم می‌تواند باعث کدر و تیره شدن رنگ پوست آن‌ها بشود بنابراین خوردن روزی یک وعده غذای کمی چرب مانند نان سبوس‌دار همراه پنیر خامه‌ای و 2 گردو یا ماهی سالمون بخارپز که سرشار از امگا 3 است، می‌تواند به حفظ شفافیت پوست کمک کند.

8. روز 8 : چای سبز

امروز به جای چای معمولی یا حتی قهوه، یک لیوان چای سبز همراه با صبحانه‌تان بنوشید. محققان ژاپنی معتقدند نوشیدن چای سبز می‌تواند آثار مخرب اشعه فرابنفش خورشید را روی پوست از بین ببرد و از ابتلا به سرطان پوست هم پیشگیری کند.

موز و غلات

9. روز 9 : غلات سبوس‌دار با موز و عسل

غلات سبوس‌دار حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که باعث جوان و زیبا ماندن پوست می‌شوند.

زینک(روی) موجود در این غلات به ساخت بیشتر کلاژن و بازسازی نهایی پوست، کمک می‌کند.

برای مغذی‌تر کردن این غلات، می‌توانید کمی موز و عسل را هم در وعده صبحانه به آن‌ها اضافه کنید تا یک غذای کامل پوست را در اختیار داشته باشید.

10. روز 10 : سیب‌زمینی شیرین

بتاکاروتن موجود در سیب‌زمینی‌های شیرین می‌تواند مانند یک کرم ضدآفتاب برای پوست باشد. با خوردن سیب‌زمینی شیرین آب‌پز در وعده صبحانه، بدن بتاکاروتن و ویتامین A خوبی دریافت می‌کند و پوست از آفتاب‌سوختگی و خشکی، درامان می‌ماند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: هفته نامه سلامت – شماره 352 - ترجمه: ندا احمدلو

مطالب مرتبط:

چگونه پیری پوست را به تأخیر بیندازیم؟

بهترین خوراکی‌ها برای زیبایی

تاثیر تغذیه بر زیبایی

پوستی بدون چروک می‌خواهید؟ بخوانید

تاثیر کاهش وزن بر پوست و مو

دنیا دنیا زیبایی، با مواد غذایی

7 میوه و سبزی برای زیبایی پوست

غذاهایی که پوست را برنزه می‌کند

وقتی مواد غذایی بلای پوست می‌شود

این ها را بخورید تا جوش نزنید

پوستی بدون چروک با تغذیه مناسب

پوستی جوان با تغذیه ای مناسب

11 دوست پوست

به خاطر پوست‌تان آب بنوشید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.