تبیان، دستیار زندگی
چرا اغلب افراد برای ازدواج به دنبال آقا یا خانم کاملی می‌گردند، در حالی ‌که خودشان این ‌گونه نیستند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در جست‌وجوی فرد کامل


چرا اغلب افراد برای ازدواج به دنبال آقا یا خانم کاملی می‌گردند، در حالی ‌که خودشان این ‌گونه نیستند؟

در جست‌وجوی فرد کامل

دکتر هنری کلود، روان‌شناس نامدار آمریکایی در زمینه ازدواج و مشاوره خانواده می‌گوید: در یک رابطه، د و تا 5 نمی‌توانند باعث ایجاد رابطه‌ای با ارزش عددی 10 شوند. یعنی اگر شما فردی حسود، خشمگین، سوءاستفاده‌گر و غیر‌متعهد هستید و مشکلاتی در ایجاد ارتباط صمیمانه با دیگران دارید، چه اهمیتی دارد که برای ازدواج فردی را بیابید که این صفات را نداشته باشد؟

اگر شخصیت فرد مقابل شما کامل نیز باشد، شما با خصوصیات ذکر شده، این رابطه را ضایع خواهید کرد. وقتی دکتر کلود می‌گوید دو تا 5 در یک رابطه نمی‌توانند یک 10 را بسازند. منظورش این است که تنها دو 10 می‌توانند یک رابطه با ارزش عددی 10 را ایجاد کنند.

اگر شما با آدم ها و شرایط دور و برتان اغلب دچار مشکل و کشمکش هستید، ‌باید اول شخصیت و رفتارهای خود را اصلاح کنید. اگر شما همیشه با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌تان جر و بحث می کنید، چرا فکر می‌کنید یک رابطه رمانتیک را با همسر آینده‌تان خواهید داشت؟ این در تضاد با آن رفتارهایی است که انجام می‌دهید.

دکتر هنری کلود می گوید: شما تنها می توانید روابطی همسان با توانایی ها و شخصیت تان داشته باشید. برای مثال، این موقعیت را مجسم کنید.

یک مرد جوان با نام محسن با دختر جوانی با نام المیرا آشنا می شود و تصمیم می گیرد با او ازدواج کند محسن از لحاظ شخصیتی فرد مناسبی است. او فردی بسیار مودب، بخشنده، عاشق، متعهد و وفادار و خوش اخلاق است؛ به دیگران اعتماد دارد و به جهان پیرامونش به عنوان جایی که می توان در آن زندگی خوبی داشت، نگاه می کند و اعتماد به نفس بالای سالمی دارد. از سوی دیگر، المیرا به گونه ای زندگی می کند که برخی از افراد پیرامونش به او لقب پارانویید و حسود داده اند. او اغلب اوقات فکر می کند که فردی در تعقیبش است.

دو نامزد سابقش را به دلیل تصور فریب داده شدن از سوی آن ها ترک کرد، تنها به این دلیل که با دخترهای فامیل شان صحبت می کردند. به هر دلیل کوچکی به دیگران دروغ می گوید و با محسن نیز مدام بگو مگو دارد. وقتی محسن برایش گل می خرد، هیچ اهمیتی برای آن قائل نیست و به او می گوید تنها به این دلیل برایش گل می خرد که از چیزی احساس گناه می کند و می خواهد آن را از بین ببرد. او خودش را همیشه با فریب داده شدن توسط دیگران مواجه می بیند.

المیرا نمی تواند با دیگران صمیمی شود و به همین دلیل با محسن نیز احساس صمیمیتی ندارد. به محض اینکه احساس می کند رابطه اش با محسن خیلی عاطفی شده، سریع بر سر موضوع کوچکی بهانه گیری می کند و دعوا راه می اندازد. همه دوستان المیرا می گویند که او خیلی خوش شانس است که توانسته پسر بسیار خوبی همچون محسن را بیابد. آن ها معتقدند که محسن برای المیرا همسر بی نظیری است.

اگر شما با آدم ها و شرایط دور و برتان اغلب دچار مشکل و کشمکش هستید، ‌باید اول شخصیت و رفتارهای خود را اصلاح کنید. اگر شما همیشه با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌تان جر و بحث می کنید، چرا فکر می‌کنید یک رابطه رمانتیک را با همسر آینده‌تان خواهید داشت؟ این در تضاد با آن رفتارهایی است که انجام می‌دهید

اکنون با توجه به این سناریو، شما در یک مقیاس 1 تا 10 به رابطه المیرا با محسن در زندگی مشترکشان چه عددی می دهید؟ عددی که احتمالاً اختصاص خواهید داد، 1، 2 یا 3 است.

اگر چنین عددی را داده باشید، شما نیز المیرا را دختری دارای اخلاق وحشتناک یافته اید که مسائلی که به آن ها مبتلاست، گریبان گیر هر فرد دیگری که با او رابطه داشته باشد، خواهد شد. رابطه المیرا با محسن تنها وقتی می تواند موفقیت آمیز باشد، که خودش فرد موفقی باشد. این را باور کنید یا نه، اما حتی اگر المیرا فردی با ارزش 2 و محسن دارای ارزش 10 بود، رابطه آن ها به طور متوسط 6 هم نبود. فارغ از ارزش بالای محسن که به او در اینجا 10 داده ایم، المیرا او را نیز همچون خود به 2 می رساند.

پس قدرت شما در یک رابطه به اندازه ضعیف ترین طرف رابطه است. باز هم تکرار می کنیم، دو عدد 5 نمی توانند یک رابطه 10 را ایجاد کنند، به همان گونه که دو تا نیمه بدن از دو بدن متفاوت، یک بدن کامل را نمی سازند.

اگر تمایل دارید که یک رابطه کامل 10 داشته باشید، باید هر دو کامل و 10 باشید. اما اگر به داشتن یک رابطه ناسالم و بیمار دارای ارزش عددی 2 تمایل دارید، بنابراین هم شما و هم همسرتان تنها نیاز دارید که هر دو فردی دارای ارزش عددی 2 باشید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از سپیده دانایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.