تبیان، دستیار زندگی
توکلی: رویکرد صدا وسیما در ندادن وقت به معترضان انتخابات ۸۸ درست بود/ روح من در لیست مطهری قرار دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روح توکلی در لیست مطهری!


احمد توکلی گفت: لابی کردن در مجلس به معنای مبادله اطلاعات برای جا انداختن امری معقول، لازم و غیراجتناب است.


احمد توکلی

این عضو جبهه متحد اصولگرایان در نشست جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی در واکنش به انتخاب نام این نشست مبنی بر "لابی‌گری در مجلس" اظهار کرد: بخشی از گفت‌وگوها در مجلس به صورت رسمی و در صحن علنی و برخی غیررسمی و در راهروها و لابی مجلس انجام می‌شود که این نوع گفت‌وگوها نقش بسیاری در به نتیجه رساندن امور دارد، بر این اساس می‌توان گفت که لابی کردن لازم و موثر است و نباید دید منفی به آن داشت.

وی با بیان این‌که «لابی کردن در ادبیات سیاسی تبدیل به موضوعی منفی شده است» ‌گفت: لابی به معنای مبادله اطلاعات در حاشیه جلسات علنی برای رسیدن به یک تصمیم جمعی، فرآیندی عقلانی معقول و غیراجتناب است. به عبارت دیگر لابی کردن بد نیست بلکه چگونه لابی کردن مهم است، به طوری که در برخی موارد شاهد لابی‌هایی توام با معادلات ناحق، ارائه اطلاعات نادرست و غلط و همراه با دروغ هستیم.

توکلی با بیان این‌که «از لابی‌گرهای باسابقه هستم» ‌گفت: تلاش بنده همواره در مجلس این بوده که بیشتر با دیگران و افراد موثر در مجلس در مورد اتخاذ تصمیمات مختلف صحبت کنم، بر این اساس کمتر پیش آمده که تنها به "دو دو" یا "چهار چهار" کردن در مجلس بپردازم.

بخشی از گفت‌وگوها در مجلس به صورت رسمی و در صحن علنی و برخی غیررسمی و در راهروها و لابی مجلس انجام می‌شود که این نوع گفت‌وگوها نقش بسیاری در به نتیجه رساندن امور دارد، بر این اساس می‌توان گفت که لابی کردن لازم و موثر است و نباید دید منفی به آن داشت

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که "چرا همواره از عملکرد دولت‌های مختلف انتقاد کرده است؟" گفت: افراد خیرخواه جامعه به خصوص در مقام تصمیم‌سازی و نظارت موظفند که در صورت مشاهده کوتاهی مسوولان در مسیر ارائه خدمت به ملت، آن را تذکر دهند البته نوع تذکر دادن نیز بسیار مهم است.

وی همچنین با اشاره به نقش دولت در انتخابات مجلس گفت: با توجه به نزدیک بودن آرا در این انتخابات به یکدیگر، ممکن است برخی از فرمانداران و بخشداران با کوتاهی از وظیفه قانونی‌شان، تقلبی را انجام دهند، ولی باز هم این موضوع سراسری نیست.

توکلی در ادامه در مورد عملکرد صداوسیما در مورد حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری، کاندیداهای معترض انتظار داشتند که صداوسیما به آن‌ها اجازه دهد تا به صورت زنده و مستقیم در برنامه تلویزیونی حاضر شوند. به نظر بنده رویکرد صداوسیما در ندادن این وقت از لحاظ امنیتی کار درستی بود.

احمد توکلی

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با بیان این‌که «عملکرد صداوسیما در زمان تبلیغات انتخابات 88 بسیار خوب بود» گفت: به نظر بنده در آن زمان مردم تنها اخبار و رویدادها را از طریق صداوسیما دنبال می‌کردند ولی بعد از امنیتی شدن برخی از مسائل، بخشی از مردم اخبار را از بی‌بی‌سی نگاه می‌کردند.

وی افزود: با وجود همه ادعاهای مطرح شده، انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 از جهت رفتار سیاسی مردم و شفافیت آراء تا قبل از روز رای‌گیری بسیار بی‌نظیر بود، به طوری که در تمامی کوچه و خیابان مردم با بلوغ سیاسی خاصی با یکدیگر صحبت می‌کردند.

توکلی در واکنش به پرسش یکی از دانشجویان در مورد دلیل محاکمه نکردن موسوی و روشنگری در این رابطه گفت: مهم‌ترین ایرادی که موسوی در دوران تبلیغات انتخاباتی به احمدی‌نژاد می‌گرفت قانون‌شکنی بود، اما در نهایت خودش مورد آزمایش قرار گرفت و قانون‌شکن شد. به نظر بنده اگر انتخابات را یک مسابقه بدانیم باید هر کسی به قوانین آن پایبند باشد، به طوری که همگان باید شورای نگهبان را به عنوان داور برگزاری این انتخابات قبول داشته و قانون‌شکنی نکنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که شما در کدام لیست انتخاباتی قرار دارید؟ ‌گفت: نام بنده در فهرست متحد اصولگرایان است و بنده از این موضوع راضی هستم. البته مشی انتقادی بنده از دولت آقای احمدی‌نژاد همچون آقای مطهری است و روح بنده در لیست آن‌ها قرار دارد.

بخش سیاست تبیان


منبع :خبرآنلاین