تبیان، دستیار زندگی
پیدا کردن همسر مناسب کار ساده ای نیست. شک داشتن به کسی که می خواهید با او ازدواج کنید، کاملاً طبیعی است. به هر حال پای یک عمر زندگی در میان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور با فرد مناسب خود ازدواج کنیم؟


پیدا کردن همسر مناسب کار ساده ای نیست. شک داشتن به کسی که می خواهید با او ازدواج کنید، کاملاً طبیعی است. به هر حال پای یک عمر زندگی در میان است. اگر در آستانه ازدواج هستید و هنوز درباره انتخابتان تردید دارید، این نکته ها را بخوانید تا با چشم بازتری جلو بروید.

همسر مناسب، انتخاب همسر

خوشبختی و حمایت احساسی

- گرچه انتظار داشتن اینکه همسرتان همیشه و در همه حال شما را شاد کند، کمی غیرمنطقی است اما اگر همسرتان، مرد/زن ایدآل و مناسب شما باشد، خود به خود موجب شادی شما می شود و به شما حس قدرت در زندگی می دهد.

- وقتی احساس کنید که کسی هست که از رشد احساسی و عقلانی شما حمایت کرده و در این راه تشویقتان می کند، آن وقت می فهمید با فردی مناسب خود ازدواج کرده اید. خواسته همسر مناسب شما این است که از نظر احساسی سالم باشید و بتوانید روی پاهای خودتان بایستید. وقتی با فرد مناسب خود باشید، احساس بسیار خوبی درمورد خودتان خواهید داشت و حس اطمینان و امنیت خواهید کرد.

- همسر مناسب شما هیچوقت منفی گرا، خودخواه، کم مایه و سست، ساکت، خجالتی، انتقادی، یا شلخته نیست.

محبت و عشق

- اگر همسر آینده تان "دوستت دارم" را نه فقط زبانی بلکه با اعمال محبت آمیز نشان می دهد، دارید با فرد مناسبی ازدواج کنید. اعمال محبت آمیز به چیزهایی مثل این گفته می شود: اینکه وقتی خسته اید بفهمد، روز تولدتان را به یاد داشته باشد، دوست داشته باشد که وقتش را با شما بگذراند، به حرفهایتان گوش کند، به شما احترام بگذارد، وقتی دیر کردید به شما زنگ بزند، به شما محبت کند، اگر چیزی را نفهمیدید، در مقابلتان صبور باشد.

- فرد مناسب برای ازدواج کسی است که دوستش داشته باشید و دوست شما باشد. او از گذران وقت با شما لذت می برد.

- فرد مناسب برای ازدواج مهربان، باملاحظه و مودب است. مسائل پیش پا افتاده زندگی مثل گفتن "متشکرم" یا باز کردن در شاید قدیمی به نظر برسد اما نشان دهنده میزان احترام و علاقه و مهربانی فرد به شماست.

فرد مناسب برای ازدواج شما را تشویق می کند که با تغذیه سالم و ورزش برای داشتن سبک زندگی سالمتر، تصمیم بگیرید. او برای توازن بخشیدن به کار و زندگی فردی شما، همراه و همگام با شما کار می کند

ارتباط، اهداف، و ارزش ها

- شما و فرد مناسب شما برای ازدواج، اهداف و ارزش های یکسانی دارید. مجبور نیستید برای قبول کردن عقاید همدیگر بجنگید یا همدیگر را سر هر موضوع کوچکی توجیه کنید.

- همسر خوب شما بسیار شبیه شماست و شما مجبور نیستید مدام برای توجیه رفتارها و عقاید او برای اطرافیانتان دلیل بیاورید یا به سختی عقاید او را تحمل کنید.

- داشتن علایق و نظرات مختلف اشکالی ندارد فقط به شرط اینکه درمورد آنها به تفاهم رسیده باشید.

- فرد مناسب برای ازدواج شما را تشویق می کند که با تغذیه سالم و ورزش برای داشتن سبک زندگی سالم تر، تصمیم بگیرید. او برای توازن بخشیدن به کار و زندگی فردی شما، همراه و همگام با شما کار می کند.

- پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج به این معنا نیست که دیگر هیچ مشکل و اختلافی با هم نخواهید داشت. اما با فرد مناسب برای خود دیگر مطمئن هستید که می توانید به همراه هم مسائل و مشکلات را بررسی کرده و طوری آنها را حل کنید که هیچ صدمه این به ازدواجتان وارد نشود.

فرد مناسب برای ازدواج به شما اعتماد دارد و تلفن ها و استفاده شما از کامپیوتر را کنترل نمی کند، مدت زمانی که با دیگران می گذرانید را محدود نمی کند. وقتی همسر آینده تان سعی نکند که شما را از دوستان و خانواده تان جدا کند، آنوقت می فهمید که فردی مناسب برای ازدواج است

اعتماد و صداقت

- فرد مناسب برای ازدواج، با شما صادق و روراست است.

- فرد مناسب برای ازدواج به شما اعتماد دارد و تلفن ها و استفاده شما از کامپیوتر را کنترل نمی کند، مدت زمانی که با دیگران می گذرانید را محدود نمی کند. وقتی همسر آینده تان سعی نکند که شما را از دوستان و خانواده تان جدا کند، آنوقت می فهمید که فردی مناسب برای ازدواج است. فرد مناسب برای ازدواج هیچ وقت نمی خواهد که زندگی شما را کنترل کند، بلکه می خواهد زندگیش را با شما تقسیم کند.

- با فرد مناسب برای ازدواج هیچ وقت نباید مجبور شوید که از حریم شخصی خود دفاع کنید. شما نباید مجبور باشید درمورد ساعتی که نیاز به تنهایی یا انجام امور شخصی دارید به کسی جواب پس دهید.

- فرد مناسب برای شما به شما اطمینان دارد و جاسوسی شما را نمی کند. اگر قرار باشد هر حرکت خود را توجیه کنید، زندگی واقعاً سخت می شود.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از همپرواز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.