تبیان، دستیار زندگی
رییس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری هكر سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستگیری هكر سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند


رییس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری هكر سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند خبر داد.

هکر

سرهنگ ستار خسروی در این خصوص گفت: در پی شكایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این كه فرد یا افراد ناشناسی در حال استفاده غیر مجاز از سرویس اینترنت پرسرعت آنان هستند، پرونده مقدماتی در این خصوص تشكیل و كارآگاهان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را آغاز كردند.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد فردی با دسترسی و نفوذ غیرمجاز به سامانه‌های اینترنتی اقدام به هك سرویس اینترنت پرسرعت تعدادی از شهروندان كرده و به صورت رایگان از سرویس اینترنت آنان استفاده می‌كند.

خسروی گفت: كارآگاهان پلیس فتای سرانجام با پیگیری‌ و رصد فضای سایبر «كیخسرو. ف» 22 ساله‌ را شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند.

رییس پلیس فتای اصفهان تصریح‌كرد: متهم پس از دستگیری وقتی با مدارك پلیسی مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به هك سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند اعتراف كرد.

خسروی با بیان اینكه متهم انگیزه عمل مجرمانه خود را سودجویی و استفاده رایگان از سرویس اینترنت پرسرعت دیگران اعلام كرده خاطرنشان كرد: پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی گفت: كاربران باید در استفاده از اینترنت و سرویس‌های مختلف اینترنتی از نرم‌افزارهای امنیتی مطمئن و ایمن استفاده كنند و نرم‌افزارهای امنیتی و فایروال‌های نصب شده در رایانه خود را همواره به روز نگهدارند.

متهم پس از دستگیری وقتی با مدارك پلیسی مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به هك سرویس اینترنت پرسرعت 110 شهروند اعتراف كرد

رییس پلیس فتای استان اصفهان تأكید كرد: كاربران موارد امنیتی و دیواره‌های آتشین سخت‌افزارهای ارتباطی خود نظیر مودم‌های ADSL را در استفاده از شبكه اینترنت تنظیم و كنترل كنند و در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به شناسایی و پاكسازی رایانه شخصی خود با استفاده از نرم‌افزارهای ضد ویروس اقدام كنند.

خسروی با بیان اینكه توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا می‌تواند كاربران را در برابر مجرمان مصون نگهدارد از شهروندان خواست با مشكوك‌شدن به هر نوع سوء استفاده غیرمجاز از سرویس اینترنت خود سریعاً موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : ایسنا