تبیان، دستیار زندگی
مصرف ویتامین C روند درمان دیابت را بهبود می‌بخشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویتامین C موثر در درمان دیابت نوع 2


مصرف ویتامین C روند درمان دیابت را بهبود می‌بخشد.

ویتامین c

دیابت نوع 2 بیماری‌ای است که می‌تواند پیامدهای مخربی داشته باشد. این بیماری که با میزان قند خون بالا تعریف می‌شود معمولاً با التهاب‌های مزمن همراه است که در نهایت می‌تواند به بیماری‌های دیگر به ویژه مشکلات قلبی عروقی منتهی شود.

محققان 70 بیمار دیابتی را که با داروی متفورمین (metformin) تحت درمان بودند را گرد آوردند تا تأثیر ویتامین C روی کنترل میزان قند خون و میزان هموگلوبین‌های گلیکوزیله آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وقتی گلوکز خون وارد گلبول‌های قرمز می‌شود به طریق غیرآنزیمی هموگلوبین آن‌ها را گلیکوزیله می‌کند. برای همین به آن‌ها هموگلوبین‌های گلیکوزیله یا HbA1C می‌گویند.

محققان، این بیماران دیابتی را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول روزانه دو مرتبه به میزان 500 میلی گرم ویتامین C و گروه دوم پلاسبو یا دارونما دریافت کردند.

به عقیده‌ی محققان افراد دیابتی به ویتامین C بیشتری نیاز دارند به خاطر اینکه رادیکال‌های آزاد آن‌ها بیشتر است. برای همین مصرف این ویتامین بدون عوارض جانبی و با هزینه‌ی کمتر به درمان این بیماران کمک می‌کند

بعد از 3 ماه بررسی، محققان مشاهده کردند میزان گلوکز خون گروه اول به میزان چشمگیری کاهش یافته و همچنین میزان هموگلوبین گلیکوزیله آن‌ها نیز پایین‌تر از گروه دوم شده است.

به عقیده‌ی محققان افراد دیابتی به ویتامین C بیشتری نیاز دارند به خاطر اینکه رادیکال‌های آزاد آن‌ها بیشتر است. برای همین مصرف این ویتامین بدون عوارض جانبی و با هزینه‌ی کمتر به درمان این بیماران کمک می‌کند.

در این پژوهش میزان ویتامین C مصرف شده برابر با مصرف روزانه 15 عدد پرتقال بود و برای همین لازم است که مکمل غذایی مصرف شود.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:lanutrition

مطالب مرتبط:

پیشگیری از دیابت به لطف ویتامین D

14 ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین C

کمبود ویتامین C به مشکلات قلبی منجر می‌شود

ارتباط بین ویتامین C و فشار خون

ویتامین C برای درمان سپسیس

سبزی ها خطر دیابت را کاهش می‌دهند

توصیه های غذایی در دیابت

پیشگیری از دیابت با خوراکی‌ها

تغذیه در کنترل درد عصبی دیابت (1)

تغذیه در کنترل درد عصبی دیابت (2)

رژیم غذایی در بیماران دیابتی (1)

رژیم غذایی در بیماران دیابتی (2)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.