تبیان، دستیار زندگی
مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور در راستای ترویج فرهنگ والای كتاب شریف نهج‌البلاغه اقدام به چاپ و نشر سالنامه 1391 با محوریت نهج‌البلاغه كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در آستانه سال 91؛

ارائه سالنامه با محوریت نهج‌البلاغه

نهج‌البلاغه

مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه كشور در راستای ترویج فرهنگ والای كتاب شریف نهج‌البلاغه اقدام به چاپ و نشر سالنامه 1391 با محوریت نهج‌البلاغه كرده است.

به گزارش روابط عمومی، چاپ سالنامه «راه روشن»، فرصتی است مغتنم كه شما را با شمّه‌های از معارف نهج‌البلاغه و اندیشه‌های والای امام علی(ع) آشنا می‌كند.

موضوعاتی كه در این سالنامه به آنها پرداخته شده است عبارتند از، خدا، دنیا، انسان و اوصاف پرهیزگاران، شیطان و اخلاق ناپسند، اخلاق پسندیده، مقصد و مهدویت كه شناخت این موضوعات كه از اساسی‌ترین موضوعات پیش روی انسان امروز است می‌تواند خط مشی درستی باشد برای رسیدن به یك زندگیِ رهسپار تعالی.

در این سالنامه روزهای هفته به یك موضوع از موضوعاتی كه گفته شد اختصاص یافته‌اند: شنبه‌ها، خدا، یك‌شنبه‌ها، دنیا، دوشنبه‌ها، انسان و اوصاف پرهیزگاران، سه‌شنبه‌ها، شیطان و اخلاق ناپسند، چهارشنبه‌ها، اخلاق، پنجشنبه‌ها، مقصد (معاد) و جمعه‌ها، مباحثی درباره حضرت مهدی(عج).

در برخی صفحات، احادیث و اشعاری متناسب با مناسبت و موضوع روز انتخاب شده است كه امید است مجموع این مطالب آغاز خوبی باشد برای ایجاد انس با كتاب شریف نهج‌البلاغه. عناوین مطالب پایانی سالنامه عبارتند از، ترجمه خطبه غدیر،خطبه بدون الف، خطبه بدون نقطه، زیارت امین‌الله، دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای عهد و دعای فرج.

برخی از منابعی كه مطالب این سالنامه از آنها استفاده شده است عبارتند از، قرآن كریم، ترجمه استاد فولادوند، نهج‌البلاغه، ترجمه‌های استاد سیدكاظم ارفع و استاد محمد دشتی، مفاتیح نوین، آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی، سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، سایت مركز ملی پاسخگویی به پرسش‌های دینی و سایت تبیان.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت تهیه و سفارش سالنامه راه روشن و نیز دیگر محصولات فرهنگی مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه می‌توانند به سایت مؤسسه مراجعه و یا با شماره‌های 2-7745480 به پیش شماره 0251 تماس بگیرند.

برای مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اینجا كلیك كنید!

تنظیم: هومن بهلولی