تبیان، دستیار زندگی
یک خانم سالمند با هدیه دادن کلیه به همسایه‏اش به او زندگی بخشید. همسایه‏ی این خانم مدت 30 سال بود که از درد کلیه رنج می‏برد و به دلیل آنکه پولی برای خرید کلیه نداشت مجبور بود درد آن را تحمل کند؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسایه‏ی فداکار

کلیه

یک خانم سالمند با هدیه دادن کلیه به همسایه‏اش به او زندگی بخشید. همسایه‏ی این خانم مدت 30 سال بود که از درد کلیه رنج می‏برد و به دلیل آنکه پولی برای خرید کلیه نداشت مجبور بود درد آن را تحمل کند؛ تا اینکه این خانم مهربان و فداکار همسایه‏اش را به بیمارستان برد و با اهدای کلیه‏اش او را از درد و رنج نجات داد. این خانم می‏گوید تنها به خاطر احساس انسان‏دوستی و علاقه‏ای که به خانم همسایه‏اش داشته این کار را انجام داده است.

موهای آهنین

مو

یک زن چینی توانست با موهای سرش 6 ماشین را جا به جا کند! می‏پرسید چطور؟ پس بشنوید. این خانم 37 ساله پس از چند سال تمرین‏های سخت ورزشی توانست این کار را انجام دهد. او که ماشین‏ها را 100 متر به دنبال خود کشید، حتی می‏تواند وزنه‏های سنگین را هم با موهایش بلند کند. این را هم بدانید که این کارها تا به حال فقط مخصوص مردان بوده است. چه کارهای عجیب و غریبی!

دست دادن از راه دور

دست دادن

مردم ژاپن مجبور شدند  به جای دست دادن با هم دیگر، فقط برای هم دست تکان بدهند! می‏پرسید چرا؟ پس به این خبر توجه کنید. دولت ژاپن اعلام کرده بود  به دلیل «بیماری‏ آنفولانزای آ» مردم نباید با هم دیگر دست بدهند و فقط باید از راه دور برای هم دست تکان بدهند. این کار برای ژاپنی‏ها که بسیار علاقه‏مند به دست دادن با یک دیگر هستند سخت و مشکل بود؛ اما به علت بیماری چاره‏ی دیگری نداشتند.

پوپک_جواد مهجور

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان

****************************************

مطالب مرتبط

اشتباه ماستی

جاده‏ پر از کفش

اشتباه در اسباب‏کشی

دانش‏آموز دوچهره

بعد از 14 سال سکوت

 دوربین خوش‏اخلاق

فدا کاری خانم 93ساله

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.