تبیان، دستیار زندگی
دو نفر از دوپینگی‌های جدید فوتبال ایران، با تستی که بعد از دربی 73 داده بودند دوپینگی شناخته شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو بازیکن دوپینگی در داربی 73


دو نفر از دوپینگی‌های جدید فوتبال ایران، با تستی که بعد از دربی 73 داده بودند دوپینگی شناخته شده‌اند.


داربی

فدراسیون فوتبال اخیرا اعلام کرده که سه فوتبالیست لیگ برتری دوپینگ کرده‌اند. طبق اخبار، این بازیکنان در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند و نکته جالب توجهی که اخیرا مشخص شده این است که دو نفر از آن‌ها، بعد از دربی 73 تست دوپینگ داده بودند که همان نمونه‌ها مثبت درآمده است.

با این حساب دو نفر از بازیکنانی که در دربی 73 بازی کردند، دوپینگی بوده‌اند. دربی 73 همان مسابقه‌ای بود که پرسپولیس در آن با نتیجه 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و پس از آن حمید استیلی از سرمربیگری پرسپولیس کنار کشید.

اخیرا هم یکی از مربیان لیگ برتری اعلام کرده ماده ای که 3 بازیکن لیگ برتری را دوپینگی کرده، ماده ای است که در پودرها و مکمل های موجود در بازار ایران وجود دارد و اگر قرار باشد براساس این ماده بازیکنان را محروم کنند، باید کل فوتبال ایران را محروم کنند!

اما احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال حرف های این مربی را غیر کارشناسانه دانسته و گفته که این ماده از سه سال گذشته تا به حال در لیست مواد ممنوعه بوده و فدراسیون از بازیکنان زیادی تست گرفته اما آن ها در سلامت کامل، مشغول فعالیت خود هستند.

پزشک استقلال جزئیاتی دقیق از اتفاقاتی گفت که این روزها بزرگترین پرسش اهالی فوتبال است. دکتر سید علیرضا حقیقت ؛ درباره جنجال رسانه ای بر سر اتهام دوپینگ به بازیکنان استقلال به خبرآنلاین گفت:« بازیکنان من شاید اشتباه کرده باشند اما به قصد ،جرمی مرتکب نشدند و نیازی نیست که هواداران نگران باشند.

پزشک استقلال جزئیاتی دقیق از اتفاقاتی گفت که این روزها بزرگترین پرسش اهالی فوتبال است. دکتر سید علیرضا حقیقت ؛ درباره جنجال رسانه ای بر سر اتهام دوپینگ به بازیکنان استقلال به خبرآنلاین گفت:« بازیکنان من شاید اشتباه کرده باشند اما به قصد ،جرمی مرتکب نشدند و نیازی نیست که هواداران نگران باشند. ماجرا مثل این است که به رغم توصیه ها درباره بدی دخانیات  ، سیگار خریده باشند.»

داربی 63 یك‌شنبه برگزار می شود

او ادامه می دهد:« ماجرا از این قرار است که فیفا در سال 2011 اعلام می کند متیل هگزا مین ها در طبقه بندی داروهای ممنوعه هستند چون برای بازیکنان زیان آور هستند. ما در باشگاه استقلال از هیچ مکملی که چنین ترکیبی داشته باشد استفاده نمی کنیم. ما حتی به بچه ها مکمل هم نمی دهیم اما بعضی از آنها ، مکمل های مجاز با برندهای سرشناس را استفاده می کنند که هیچ کدام شان از این ترکیب های ممنوعه ندارند. حتی اگر برگه آزمایش مورد نظر را ببینید (او برگه مربوط به بازیکنی از تیمش را که در تاریخ 2011.12.9 در تهران آزمایش داده است را نشان می دهد و ادامه می دهد) خود بازیکن نوشته که از مکمل JACK 3D .

این مکمل ها تا قبل از این هیچ وقت ماده مورد نظر را نداشتند اما مثل اینکه در سری جدید تولیدی این شرکت ، چنین ماده ای به ترکیبات این پودرهای مکمل که خیلی از ورزشکاران و بسیاری از بازیکنان لیگ برتر از آنها استفاده می کنند اضافه شده. مشکل اینجاست که این شرکت اسمی از این داروی غیر مجاز روی بسته هایش درباره ترکیبات مکمل نیاورده و بازیکنان بدون اینکه بدانند در دام می افتند. این را قطعا بهتر از همه ما فیفا و مسئولان محترم کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال می دانند.»

بخش ورزشی تبیان

منبع:خبرآنلاین