تبیان، دستیار زندگی
یزه ادبی گام اول تمدید شد بازار بین المللی فیلم، با همکاری وزارت ارشاد و صدا و سیما ایجاد می شود برنامه ی ده شب با تاریخ ایران در خانه هنرمندان برگزار می شود مهلت ارسال آثار برای جایزه ادبی گام اول تمدید شد مهلت ارسال آثار، ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهلت ارسال آثار برای جایزه ادبی گام اول تمدید شد

مهلت ارسال آثار، به همایش ادبی " گام اول " که قرار است تابستان امسال برگزار شود، تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد .

در این همایش که به صورت مسابقه و در دو حوزه ی شعر و داستان برگزار می شود، آثار برتر پدیدآورندگان سال های 1376 تا 1381 بررسی و به برگزیدگان جایزه اهداء می شود .

این همایش که مراحل آغازین آن با مشارکت خبرنگاران حوزه ی کتاب و نشریه ی کتاب هفته شکل گرفته بود، با اعلام آمادگی برخی از ناشران نخبه ی کشور برای حمایت از برگزیدگان، وارد مرحله تازه ای شد و به نظر می رسد که یکی از دلایل تمدید مهلت ارسال آثار، جذب ناشران بیشتری به این رقابت فرهنگی باشد.

تاکنون انتشارات ققنوس، چشمه اختران، نگاه ،مروارید، ثالث، آگه، مهناز، کتاب خورشید، روزنه، یوشیج، خجسته، قصه، نیلوفر، آبی، روزگار، قدیانی و نشر نِی آمادگی خود را برای کمک مالی و اهدای جایزه به برگزیدگان اعلام کرده اند و به نظر می رسد ، که در آینده نیز بر تعداد این ناشران افزوده شود.

هم اکنون داوری مرحله اول این مسابقات ادامه دارد و در حوزه ی شعر حافظ: موسوی، رضا چایچی، محمدی، هیوا مسیح، محمد حسین عابدی، محمد علی شاکر، چهکندی نژاد و در بخش داستان: خانم بلقیس سلیمانی و آقای محمد ایوبی، حسن بنی عامری، فرزین شیرزادی، پیمان اسماعیلی، منصور علی مرادی و یحیی فتح نژاد آثار را مورد قضاوت قرار می دهند.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی: میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فرهانی، خیابان فجر، پلاک 9 طبقه دوم، دبیرخانه جایزه گام اول ارسال کنند.


بازار بین المللی فیلم، با همکاری وزارت ارشاد و صدا و سیما ایجاد می شود

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی در قم اشاره کرد: این بازار با مشارکت سازمان صدا و سیما و با حضور کشورهای منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه برپا می شود.

حیدریان، هدف از ایجاد این بازار را عرضه ی محصولات ایران و تامین فیلم مورد نیاز سینما، تلویزیون و شبکه ویدئویی کشور عنوان کرد و گفت: بازار بزرگ بین المللی محصولات سینما و تلویزیون ، زمینه ی مناسبی را برای تعامل بین هنرمندان ایران با دیگر کشورها و داد و ستد تولیدات فرهنگی به وجود می آورد.

وی جایگاه سینمای ایران را در جهان ممتاز اعلام کرد و گفت: امسال تولیدات فیلم های ایرانی در جهان از مقبولیت و معروفیت ویژه ای برخوردار است و بسیاری از کشورها خواهان واردات فیلم از کشورمان هستند.

حیدریان افزود: فیلم های ایران در صورتی مجوز صادرات و حضور در جشنواره های بین المللی را پیدا می کنند که در آنها مسائل دینی، اعتقادی، عزت و سربلندی و ارزشهای اسلامی کشور لحاظ شده باشد.


برنامه ی ده شب با تاریخ ایران در خانه هنرمندان برگزار می شود

در این برنامه " محمد اسلامی ندوشن " با موضوع «تاریخ ایران را چگونه بررسی کنیم» سخنرانی خواهد کرد. این برنامه ها هر دوشنبه در خانه هرمندان برگزار می شود.