تبیان، دستیار زندگی
با نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخاباتی ،گروهها و جریانهای سیاسی در قالب ائتلافها و جبهه های گوناگون اقدام به انتشارلیست های متعدد انتخاباتی نموده اند.اسامی لیست های ذیل بر اساس اطلاع رسانی منابع مختلف و منابع نزدیک به ائتلافها صورت گرفته است و هرگونه تغیی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیستهای انتخاباتی تمام گروهها


با نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخاباتی ،گروهها و جریانهای سیاسی در قالب ائتلافها و جبهه های گوناگون اقدام به انتشارلیست های متعدد انتخاباتی نموده اند.اسامی لیست های ذیل بر اساس اطلاع رسانی منابع مختلف و منابع نزدیک به ائتلافها صورت گرفته است و هرگونه تغییر آنها در طول زمان نیز محتمل است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بصیرت، با نزدیک شدن به ایام تبلیغات انتخاباتی ،گروهها و جریانهای سیاسی در قالب ائتلافها و جبهه های گوناگون اقدام به انتشارلیست های متعدد انتخاباتی نموده اند، بر این اساس پایگاه اطلاع رسانی بصیرت اخبار مربوط به لیستهای انتخاباتی را فارغ از هرگونه جهت گیری برای اطلاع مخاطبان محترم منتشر می کند.شایان ذکر است که اسامی لیست های ذیل بر اساس اطلاع رسانی منابع مختلف و منابع نزدیک به ائتلافها صورت گرفته است و هرگونه تغییر آنها در طول زمان نیز محتمل است.

جبهه متحد اصولگرایان

لیست جبهه متحد اصول گرایان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان،آخرین تغییرات لیست "جبهه متحد" به این شرح می باشد:

1-غلامعلی حداد عادل

2-حجت الاسلام  سیدمحمدحسن ابوترابی فرد

3- حجت الاسلام حسین ابراهیمی

4- لاله افتخاری

5- زهره الهیان

6-الهام امین زاده

7- ابراهیم انصاری

8-اسدالله بادامچیان

9-محمدرضا باهنر

10-مهرداد بذرپاش

11-احمد توکلی

12-محمدنبی حبیبی

13-علی اصغر خانی

14- مجتبی رحماندوست

15-محمدنبی رودکی

16-فاطمه رهبر

17-علیرضا زاکانی

18- پرویز سروری

19-زهره طبیب زاده

20-حسین فدایی آشیانی

21-محمود فرشیدی

22- حمید فرمانی

23-حجت الاسلام  دکتر محسن کازرونی

24-اسماعیل کوثری

25-علیرضا مرندی

26-حجت الاسلام  غلامرضا مصباحی مقدم

27-حسین مظفر

28-مسعود میرکاظمی

29-الیاس نادران

30-حسین نجابت

علی مطهری

فهرست 30 نفره ائتلاف کاندیداهای مستقل در تهران جمعه اعلام می شود

حضور چهره های سرشناسی چون آقایان علی مطهری، احمد توکلی و علی عباسپور در این فهرست قطعی شده است.فهرست 30 نفره ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر جمعه اعلام می شود. بنابر گزارش روابط عمومی ائتلاف کاندیداهای مستقل سراسر کشور، حسین رمضانی دبیر شورای هماهنگی ائتلاف طی گفتگویی اعلام کرد: ائتلاف خودجوش و مردمی کاندیداهای مستقل سراسر کشور علاوه بر تهران با بیش از 100 نامزد اصلح در حوزه های انتخابیه اقصی نقاط کشور حضوری فعال و پر نشاط در انتخابات دوره نهم خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد: تاکنون حضور چهره های چون آقایان علی مطهری، احمد توکلی و علی عباسپور در این فهرست قطعی شده است. وی اضافه کرد: در پی اعلام فهرست نهایی کاندیداهای مورد نظر این ائتلاف در تهران، فهرست نامزدهای شهرستان ها نیز متعاقباً در اختیار رسانه های گروهی قرار خواهد گرفت. رمضانی با اشاره به ضرورت انسجام کاندیداهای مستقل و فارغ از منابع و کانون های قدرت و ثروت در یک تشکل سیاسی خاط نشان ساخت: این ائتلاف در انتخابات مجلس هشتم در سال 86 نیز با معرفی70 کاندیدا از 16 استان کشور موفق شد 9 نفر از نامزدهای خود را به مجلس وارد نماید. وی با تاکید بر اینکه واژه « مستقل» برای کاندیداها به مفهوم ارزش ذاتی و شخصیتی استقلال در وجود داوطلبان نمایندگی مجلس است گفت: کاندیداهای مستقل می توانند با هر نوع گرایش مرسوم سیاسی در قالب های اصلاح طلبی و اصولگرایی، فارغ از تمایلات و خواسته های حزبی و گروهی به مجلس راه یافته و در چارچوب قانون، مسیر توسعه و عدالت را طی نمایند.

لیست جبهه پایداری

جبهه پایداری

گزارش خبرگزاری فارس،کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در آخرین نشست مطبوعاتی خود،اسامی کاندیداهای  جبهه پایداری به شرح زیر اعلام کرد:

1_ آقاتهرانی

2_ حسینیان

3_ زارعی

4_ نبویان

5_ حداد عادل

6_ سقای بی ریا

7_ میرکاظمی

8_ سلیمانی

9_ کوثری

10_ کوچک زاده

11_ رسایی

12_ روانبخش

13_ آلیا

14_ طیب زاده

15_ لاجوردی

16_ نامجو

17_ حمیدزاده

18_ نوباوه

19_ مهدی هاشمی

20_ خطیبی

21_ کفایتی

22_ مرندی

23_ خلیلیان

24_ باباپور

25_ طلا

26_ جوانمردی

27_ دهقانی

28_ استادآقا

29_ محمدی

30_ صفارزاده

اصلاح‌ طلبان

فهرست 15 نفره اصلاح طلبان در تهران

سخنگوی جبهه مردم سالاری اعلام کرد لیست این جبهه در تهران 15 نفره شده است.سخنگوی جبهه مردم سالاری در مصاحبه با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: فهرست این جبهه در حوزه انتخابیه تهران تاکنون با 15 عضو نهایی شده که سرلیست آن سید حسین هاشمی رئیس کنونی کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.مجید محتشمی؛ آقایان علیرضا محجوب و علی مطهری را نفرات دوم و سوم فهرست جبهه مردم سالاری در تهران اعلام کرد. وی گفت: فهرست تهران جبهه مردمسالاری با ترکیبی از یکی دو نماینده کنونی منتقد دولت، کاندیداهای کارگری و افرادی با گرایش های اصلاح طلبی تنظیم شده است. محتشمی با اشاره به رد صلاحیت شماری از نامزدهای جبهه مردم سالاری در شورای نگهبان افزود: تاکنون اسامی 15 نفره از اعضای فهرست تهران نهایی شده است و به تعداد داوطلبانی که صلاحیت آنان تایید شود به این فهرست افزوده می شود. وی گفت: همه تشکل های 14گانه جبهه مردمسالاری فهرست های انتخاباتی خود را به شورای مرکزی این جبهه ارائه کرده اند و این جبهه با حداقل صد نامزد در سراسر کشور در نهمین دوره انتخابات مجلس شرکت می کند.

جبهه ایستادگی

لیست 20 نفره جبهه ایستادگی اعلام شد

به گزارش پایگاه بصیرت :اسامی 20 نفر از لیست جبهه ایستادگی ایران اسلامی در حوزه انتخابی تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نهایی شد. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در جلسه شورای عالی جبهه ایستادگی ایران اسلامی پس از بررسی و تبادل نظراعضاء اسامی 20 نفر از لیست تهران این جبهه نهایی شد. در این لیست همچنان سیدمحمود علوی به عنوان سرلیست گنجانده شده و این در حالی است که علوی تاکنون جزء ردصلاحیت‌ شده‌های انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. لیست 20 نفره اعلامی جبهه ایستادگی به شرح ذیل است:

1-حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی 2- امیدوار رضایی 3- حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد 4- حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی 5- علی مطهری 6- حسین مظفر 7- محمدرضا باهنر 8- علی عباسپور تهرانی فرد 9- حمیدرضا کاتوزیان 10- حسین فدایی آشیانی 11- پرویز سروری 12- محمد سلیمانی 13- حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم 14- بهنام ملکی 15- وهاب عزیزی 16- حبیب‌الله حبیبی 17- طاهره صاحب‌الزمانی 18- ایراندخت فیاض 19- لاله افتخاری 20- فرشته محمدعلی

سه جریان حامی دولت در انتخابات حضور دارد

امیر محبیان: یک جریان‏‏«احمدی‌نژاد آری، مشایی نه»است که جبهه پایداری آن را نمایندگی می‌کند.جریان دیگر«احمدی‌نژاد آری، سکوت در مقابل مشائی»است که جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی نماد آن است وجریان سوم،«هم مشائی‏ هم احمدی‌نژاد» است...یک فعال سیاسی اصولگرا به تقسیم بندی سه گروه از حامیان دولت پرداخت که نقطه افتراق آن‌ها موضعشان در مقابل اسفندیار رحیم مشائی رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد است. امیر محبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد دلیل حرکت آرام و چراغ خاموش جریان حامی دولت در فعالیت‌های انتخاباتی مجلس نهم اظهار داشت: از لحاظ صوری رئیس جمهور اعلام کرده که در انتخابات شرکت نمی‌کند، اما مسلم است که هواداران وی از مدت‌ها پیش وارد شده‌اند که بخشی از آن‌ها در قالب جبهه پایداری آشکارا فعالیت می‌کنند و عده‌ای هم می‌خواهند تا بعد از مرحله تایید صلاحیت‌ها چراغ خاموش حرکت کنند. ضمن آنکه این طیف می‌خواهند در شهرستان‌های کوچک کار کنند که در آن‌ها نیاز چندانی به تبلیغات مرسوم نیست و مستقیما می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند. وی افزود: در عین حال، استراتژی حامیان دولت همچنان مشخص نیست و باید منتظر مشخص شدن آن ماند. استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: حامیان دولت را به سه جریان می‌توان تقسیم کرد؛ ‎ یک جریان‏‏ جریان» احمدی‌نژاد آری، مشایی نه» است که جبهه پایداری آن را نمایندگی می‌کند. جریان دیگر،» احمدی‌نژاد آری، سکوت در مقابل مشائی «است که جبهه حامیان گفتمان انقلاب اسلامی نماد آن است و جریان سوم،» هم مشائی‏ هم احمدی‌نژاد «است که تا کنون رسما اعلام موضع نکرده است. محبیان در خصوص آغاز روند افشاگری‌های سیاسی توسط جریان نزدیک به دولت در سایت‌های اینترنتی، با بیان اینکه آنچه مهم است اینکه رقابت‌ها بتواند فضا را پرشور کند، اظهار داشت: متاسقانه افکار عمومی به این افشاگری‌ها توجه می‌کنند که البته این مساله به معنای قبول آن‌ها نیست. اما باعث گسترش بی‌اخلاقی سیاسی می‌شود. این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در مورد آرایش احتمالی مجلس آینده، گفت: این مساله مقداری پیچیده است و باید منتظر ماند تا جریانات مختلف وارد شوند و شعارهای خودشان را بیان کنند.

علیرضا محجوب

لیست انتخاباتی «جبهه اصلاح‌طلبان معتدل»

سایت « امید اصلاحات» از نهایی شدن فهرست گروه موسوم به «جبهه اصلاح طلبان معتدل» برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.بنابر این گزارش :جبهه اصلاح طلبان معتدل سرانجام فهرست نهایی نامزدهای خود برای انتخابات مجلس نهم در تهران را اعلام کرد.

علیرضا محجوب

الهه راستگو

سهیلا جلودارزاده

محمدرضا هاشمی

مسعود فرامرزی

فرشاد بشیرزادگان

مهرداد کاظم زاده

مسعود سیلاخوری

مسعود بوجاری

سارا پارسا

رضا جلالی

محمد جلیلیان

امین یونس سنبلکی

زهیر طیب

پیام عرب زاده

امیر عباس سیاه پوش

کتایون عزیززاده

مریم راجی کاشانی

حامد ملک نژاد

محمدمقیسی

احمد اتابکی مهر

فرشته موسوی نیشابوری

مجید کریملو

مرجان لحمی

غلامحسین مقصودی

اکبر ولی زاده

مریم ناژداکی

محمود حسن زاده

فرهاد شیخی

جواد شرف خانی

لیست 30 نفره جبهه بصیرت و بیداری اسلامی  در تهران

دکتر آقا تهرانی

به گزارش بصیرت :لیست جبهه بصیرت و بیداری اسلامی چهره‌هایی از اعضای جبهه پایداری، جبهه ایستادگی و جبهه متحد اصولگرایان دیده می‌شود.شنیده می‌شود از لیست 30 نفره منتشر شده، 3 نفر تغییر خواهند کرد، لیست جبهه بصیرت و بیدار اسلامی بدین شرح است:

1. سید شهاب الدین صدر

2. مرتضی آقا تهرانی

3. سید مهدی هاشمی

4. حسن غفوری فرد

5. سید محمود علوی

6. طیبه صفایی

7. روح الله حسینیان

8. علی اصغر زارعی

9. صفار زاده

10. سید علی ریاض

11. سید محمود نبویان

12. قاسم روانبخش

13. حمید رسایی

14. فاطمه آلیا

15. مهدی کوچک زاده

16. امیدوار رضایی

17. محمد سلیمانی

18. ناصر سقایی بی ریا

19. سید کمال سجادی

20. مهرداد بذرپاش

21. بیژن نوباوه وطن

22. محمد رضا مرندی

23. زهره سادات لاجوردی

24. سعید قاسمی

25. محمدهادی زاهدی وفا

26. حسن حمید زاده

27. مسعود میرکاظمی

28. محمد کوثری

29. حمید فرمانی

30. سید محمد طباطبایی

جبهه بصیرت و بیداری اسلامی چندی پیش  از سوی شهاب الدین صدر با ائتلاف برخی انجمن‌ها نظیر انجمن اسلامی پزشکان ایران، انجمن اسلامی فرهنگیان ایران، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی دانشجویان، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، حزب اعتدال‌طلبان ایران اسلامی، حزب اسلامی ایران زمین، انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا، ژاپن، انگلستان، جمعیت پیروان ولایت مطلقه فقیه، کانون اسلامی جوانان ایران، جمعیت جهادگران ولایی، جمعیت اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی فرهیختگان ولایی تشکیل شد

لیست‌های انتخاباتی صدای ملت"

جبهه "صدای ملت" که علی‌مطهری، حمیدرضاکاتوزیان و علی‌عباس‌پور تهرانی مؤسس آن هستند، تاکنون هشت نامزد مدنظر خود را برای شهر تهران به طور قطعی مشخص کردند.به  گزارش خبرگزاری فارس،اعضای جبهه صدای ملت عموما منتقدان دولت دهم هستند که در لیست جبهه متحد اصولگرایان جای نگرفته‌‌اند.برخی مواضع و عملکرد کاتوزیان، علی مطهری و علی‌ عباس‌پور بخصوص در ایام فتنه 88 به شدت از سوی اصولگرایان مورد انتقاد قرار گرفته بود که به نظر می‌رسد همین امر موجب قرار نگرفتن نام آنان در لیست جبهه‌های مطرح اصولگرایان از جمله جبهه متحد و جبهه پایداری شده است.

حمیدرضا کاتوزیان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 رئیس ستاد اصولگرایان حامی موسوی بود.علی عباس‌پور تهرانی فرد برادر همسر عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد است.پیش از این علی‌مطهری درباره این لیست گفته بود: اگر مشارکت مردم در انتخابات  بالا باشد، لیست ما رای خواهد آورد اما اگر مشارکت بالا نباشد، جبهه پایداری و متحد از شانس پیروزی بیشتری برخوردار خواهند بود.

بخش سیاست تبیان


منبع : فارس