تبیان، دستیار زندگی
پدر و مادر من هر دو شاغل بودند و به همین جهت برای نگهداری‌ام پرستاری به اسم «ننه مریم» گرفتند او دائم با من فارسی حرف می‌زد و به همین خاطر.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه رامبد جوان به زن ‌و شوهرهای جوان


پدر و مادر من هر دو شاغل بودند و به همین جهت برای نگهداری‌ام پرستاری به اسم «ننه مریم» گرفتند او دائم با من فارسی حرف می‌زد و به همین خاطر.....


رامبد جوان ، سحر دولتشاهی

در زندگی زناشویی صبور باشید

رامبد جوان در سال‌های اخیر به یكی از پول‌سازترین كارگردان‌ها تبدیل شده است، او اخیرا فیلم سینمایی پرطرفدار «ورود آقایان ممنوع» را روی پرده داشت كه حسابی هم با استقبال مواجه شد و به موازات پخش این اثر، سریال «توطئه فامیلی» را هم در حال پخش داشت.

خانواده دوست‌داشتنی من

در اول دی‌ماه سال 1350 در محله شهر‌آرای تهران به دنیا آمدم. خانواده من درون‌مایه سنتی داشتند؛ اما به مدرنیته احترام می‌‌گذاشتند و به همین دلیل همواره به باورهای مدرن احترام می‌گذارند. من اصالتا آذری هستم؛ اما متأسفانه به دلیل شرایطی كه داشتم نتوانستم آن‌طور كه باید آذری را یاد بگیرم چرا كه پدر و مادر من هر دو شاغل بودند و به همین جهت برای نگهداری‌ام پرستاری به اسم «ننه مریم» گرفتند. او دائم با من فارسی حرف می‌زد و به همین خاطر نتوانستم این زبان را یاد بگیرم.

علاقه به بازیگری

از وقتی كه خودم را شناختم به بازیگری علاقه‌مند بودم چرا كه حس می‌كردم بازیگری به من كمك كند راحت‌تر تخیل‌پردازی كنم و به رویاهایم بال بدهم. یادم است در آن دوران ما با رضا شفیع‌جم درباره آرزوهایمان حرف می‌زدیم كه یكی از این آرزوها هم بازی كردن در فیلم بود.

دوران كودكی

در بچگی‌ام حسابی پر شر و شور بودم یك لحظه هم در خانه بند نمی‌شدم، من حسابی بچه‌ای خیال‌پرداز و عاشق تماشای كارتون بودم، چرا كه كارتون دیدن به من كمك می‌كرد تا راحت‌تر خیال‌پردازی كنم من در آن دوران حسابی به ورزش آن هم تكواندو علاقه‌مند بودم و به طور جدی به آن می‌پرداختم تا كمربند مشكی هم پیش رفتم...

ورود آقایان ممـــــنوع

شاید برای بعضی‌ها جالب باشد كه بدانند من چه‌طور كارگردانی فیلم پرفروش «ورود آقایان ممنوع» را برعهده گرفتم. واقعیت آن است كه من در آن مقطع سر فیلم‌برداری كار مسافران بودم پیمان قاسم‌خانی این فیلم‌نامه را به من داد كه مطالعه كنم من هم از آن حسابی خوشم آمد و فوری قبول كردم كه در این اثر حضور پیدا كنم. من مدت‌ها بود به دنبال متنی می‌گشتم كه قوی و جای كار داشته باشد. تا بتوان با كمك آن سطح آثار كمدی را افزایش داد، به نظر من قصه این كار قابلیت رسیدن به این جایگاه را داشت. پیمان علاوه بر این‌كه در این فیلم به عنوان فیلمنامه‌نویس حضور داشت به نوعی به عنوان مشاور هم در كنار من بود و به من در انتخاب بازیگران مشاوره می‌داد خوشحالم كه این اثر توانسته به چنین موفقیتی و به فروش بالایی دست پیدا كند.

فعالیت هنری برای كودكان و نوجوانان

من كلا به كار كودك بسیار علاقه‌مند هستم چرا كه معتقدم شما فضای بیشتری برای كار كردن دارید. من همیشه دوست داشتم برای بچه‌های كشورمان كار بسازم چرا كه خودم را به نوعی به آن‌ها بده‌كار می‌دانستم و خوشحالم كه حال این فضا دست داده است و من پیش‌تولید كاری را برای كودك آغاز كرده‌ام. فیلم‌نامه این كار را «آرمان آرین» نوشته و قصه بسیار جالبی دارد طوری كه بعد از سال‌ها یك كار كودك توانسته در ردیف بودجه الف قرار بگیرد، این سریال از فضای فانتزی بسیار زیبایی برخوردار است و مطمئن هستم كه می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب كند.

تاثیر ازدواج در سلامتی

به نظرم ازدواج تاثیر زیادی در سلامتی افراد دارد و باعث می‌شود كه زندگی آنها دارای یك نظمی می‌شود كه ناخواسته آنها را به سمت سلامتی می‌كشاند. من از وقتی به جرگه متاهلین پیوستم می‌توانم بگویم تاثیر مثبت آن را در زندگی‌ام آن هم به صورت مشهود دیده‌ام، از وقتی كه من با «سحر» همسرم كه بازیگر مطرحی هم هست آشنا شدم تاثیر زیادی را روی یكدیگر گذاشتیم و یك جورایی دائم در حال هدایت هم هستیم و نقص‌های خودمان را پنهان نمی‌كنیم و سعی در برطرف كردن آن را داریم.

توصیه به زوج‌های جوان

گاهی وقت‌ها می‌بینم زوج‌هایی كه تازه با هم ازدواج كرده‌اند دائم فكر می‌كنند كه می‌توانند همدیگر را تغییر بدهند، در حالی كه زوج‌ها نباید به این فكر كنند كه همدیگر را عوض كنند، زیرا تغییر چیزی نیست كه ظرف مدت كوتاهی رخ بدهد پس اگر ازدواج كردید یادتان نرود كه پیش‌شرط موفقیت در آن صبر است پس صبور باشید و سعی كنید با عشق نقایص هم را پنهان كنید نه این‌كه دائم به فكر عوض كردن همدیگر باشید و وقت زیادی را صرف این كار نكنید.

تقسیم وظایف زندگی

من این مسئله را چند ماه قبل در گفت‌و‌گو با یكی از نشریات مطرح كرده بودم كه حسابی برای مردم و حتی دوستان و همكاران ما جالب آمد. مثلا در آن مصاحبه در سؤالی در مورد تقسیم وظایف و برنامه‌ریزی برای زندگی گفتم كه ما حواسمان حسابی به همه چیز هست و گاهی آن‌قدر برای زندگی‌مان برنامه‌ریزی می‌كنیم كه حتی یك حساب پس‌انداز برای بچه‌هایمان كه هنوز به دنیا نیامده‌اند باز كرده‌ایم و هر ماه پولی در آن می‌ریزیم... می‌خواستیم از این طریق وقتی بچه‌هایمان به دنیا آمدند حداقل به لحاظ مالی شرمنده آنها نشوم.

سلامت در زندگی

من و همسرم هر دو به سلامتی در زندگی اهمیت می‌دهیم و یك جورایی حواسمان به كیفیت زندگی‌مان هست و این جور نیست كه بخواهیم سلامتی را قربانی یك آن لذت و خوشی خودمان بكنیم، كلا سعی می‌كنیم خیلی كم از بیرون غذا تهیه و تا آن‌جا كه می‌شود در خانه آشپزی كنیم و از غذاهای چرب و پرانرژی هم پرهیز كنیم. از طرفی ورزش را هم در برنامه زندگی‌مان قرار دهیم هر چند كه در این زمینه همسرم از من جلوتر است و برنامه ورزشی‌اش را به طور منسجم‌تر دنبال می‌كند. من فقط روی تردمیل راه می‌روم.

نظم در زندگی مشترك

من به نظم آن هم در زندگی مشترك معتقدم و باورم بر این است كه اگر در زندگی‌تان پیر و یك سری قوانین خاص باشید به مراتب موفق‌تر هستید هر چند كه جنس زندگی ما هنرمندان به گونه‌ای است كه ناخودآگاه از نظم دور است چرا كه ما نمی‌توانیم برخلاف مردم عادی برای زندگی‌مان برنامه‌ریزی داشته باشیم، و ممكن است یك مدت طولانی شب‌كار باشیم و روزهایمان را مجبور شویم كه بخوابیم. وقتی شرایط برای ما این چنین پیش می‌‌آید همسرم سعی می‌كند نسبت به قبل حواسش بیشتر به من باشد كه یك وقتی از روال زندگی دور نشوم اما نكته جالبی كه در زندگی مشترك من و سحر وجود دارد این است كه ما شبیه به تكه‌های پازل هستیم و سعی در كامل كردن هم داریم، یعنی اگر من یك جایی ببینم كه سرعتش در زندگی بالاست ترمزش را می‌كشم و اگر هم ببینم سرعت او كم است كه هلش می‌دهم «باخنده». در كل ما نقش ناجی را در زندگی برای هم بازی می‌كنیم البته تا یادم نرفته است بگویم من در كل آدم وقت‌شناس و منظمی هستم و خیلی كم پیش می‌آید كه بخواهم از برنامه‌ای كه برای زندگی و كارم چیده‌ام دور بمانم.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: hamidreza1404