تبیان، دستیار زندگی
سرمربی الاتفاق عربستان پیش از دیدار با استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت كه بازیكنان تیمش در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و آماده رقابت‌ هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تماشاگران استقلال نمی‌ترسم


سرمربی الاتفاق عربستان پیش از دیدار با استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا گفت كه بازیكنان تیمش در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و آماده رقابت‌ هستند.

تیم الاتفاق عربستان در چارچوب مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شنبه هفته‌ آینده در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال می‌رود.

برانکو

برانكو ایوانكوویچ سرمربی این تیم كه سابقه هدایت تیم فوتبال ایران را هم در كارنامه دارد، درباره این بازی گفت: استقلال تیم قوی و با تجربه‌ای است و دومین تیم برتر ایران به شمار می‌آید. آن‌ها 20 میلیون هوادار دارند و چندین بازیكن ملی‌پوش را در اختیار دارند. برای الاتفاق بسیار مهم است كه در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و یا AFC كاپ حضور یابد.

وی افزود: ما آماده دیدار با استقلال هستیم و از نقاط ضعف و قوت این تیم چیزهای زیادی می‌دانیم و ستاره‌هایش را به خوبی می‌شناسیم. رحمتی دروازه‌بان بسیار خوبی است. زندی و تیموریان هم سابقه بازی در كایزرسلاترن و بولتون را در كارنامه دارند. جباری و برهانی هم در خط میانی و حمله از نقاط قوت این تیم به شمار می‌آیند. نمی‌دانم كه چه بازیكنانی قرار است در دیدار شنبه به میدان روند، اما به خوبی این تیم را می‌شناسم. به خوبی می‌دانیم كه این دیدار فقط یك بازی است و پیروز به لیگ قهرمانان و بازنده به AFC كاپ می‌رود، بنابراین باید كاملا هوشیارانه عمل كنیم.

برانكو درباره این سوال كه رقابت‌ در AFC كاپ راحت‌تر و بهتراست، گفت: اصلا در پی آن نیستم كه رقابت‌ راحت‌تر را انتخاب كنم. باید همواره به فكر رسیدن به مراحل بالاتر باشیم و با بلند پروازی در رقابت ها حضور یابیم. می‌خواهم از الاتفاق یك تیم با كیفیت بسازم و آن را‌ آماده حضور در بازی‌های معتبر در آسیا كنم تا از این طریق به تجربه لازم دست یابد و دیگر در لیگ داخلی با مشكل مواجه نشود و آماده هر بازی باشد.

وی از حضور پرشور طرفداران استقلال در بازی شنبه گفت: در حقیقت تماشاگران ایرانی به شدت و با شور و هیجان تیم‌هایشان را تشویق می‌كنند و بسیار متعصب هستند اما من از آنها نمی ترسم. ما باید تجربه خود را در بازی‌های آسیایی و جهانی بیشتر كنیم تا در چنین بازی‌های به مشكل برنخوریم. به خوبی می دانیم كه با تیم صاحب نام و اسم و رسم داری بازی می‌كنیم. استقلال تا هفته‌ پیش صدرنشین لیگ ایران بود و بازیكنان بزرگی را در تركیب دارد.

از عملكرد شاگردانم در آن دیدار كاملا راضی هستم و به آن‌ها گفته‌ام كه آن بازی را فراموش كنند و تمام تمركز خود را بر روی دیدار شنبه مقابل استقلال بگذارند. تنها نگرانی ما در این دیدار مساله مصدومیت "سباستیان تیگالی" و "لازارونی" و احتمال غیبت آن‌ها است

مطمئنا بازی سختی خواهد بود و فرصت برای اشتباه وجود نخواهد داشت. تمام تلاش خود را برای پیروزی در این دیدار به كار خواهیم گرفت. تماشاگران استقلال در عملكرد ما تاثیر نخواهند گذاشت. در هر ورزشگاهی شعارهای تحریك آمیز وجود دارد. انتظار ندارم كه كار هواداران به دخالت نیروهای امنیتی كشیده شود، مطمئنا شعارهای آن‌ها منبع قدرت ما خواهد شد. ما آماده این دیدار هستیم و مطمئنا تجربه‌ام در ایران به الاتفاق در این دیدار كمك خواهد كرد.

برانكو كه تیمش این هفته‌ در فینال جام حذفی عربستان بازی را مقابل الهلال واگذار كرد، افزود: از عملكرد شاگردانم در آن دیدار كاملا راضی هستم و به آن‌ها گفته‌ام كه آن بازی را فراموش كنند و تمام تمركز خود را بر روی دیدار شنبه مقابل استقلال بگذارند. تنها نگرانی ما در این دیدار مساله مصدومیت "سباستیان تیگالی" و "لازارونی" و احتمال غیبت آن‌ها است. بدون شك این دو بازیكن برای ما در صورت حضور بسیار تاثیرگذار خواهند بود. تیم ما به شدت به آن‌ها احتیاج دارد. تمام تلاش خود را برای آماده ساختن آن‌ها به كار خواهیم برد. در صورت عدم حضورشان كار ما بسیار سخت خواهد بود.

برانكو در پایان سخنان خود گفت: سفر به ایران 24 ساعت قبل از بازی مرا نگران نمی‌كند و تاثیری در عملكرد ما نخواهد داشت. روحیه بازیكنان تیم بسیار بالا است و رسانه‌های ایرانی نخواهند توانست تاثیر منفی بر روی ما گذارند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا