تبیان، دستیار زندگی
دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان ؛حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب


دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان ؛حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی


رهبری-دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این اعجاب آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأكید كردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شكست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.

در این دیدار كه در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس آموز و شاخص های عمده در مسیر حركت بسوی قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تأكید داشتند كه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر كشور، نسبت به سالهای قبل، پرشورتر و با نشاط تر بوده است اما سؤال مهم این است كه چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت تری بودیم؟

رهبری-دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع شناسی كم نظیر مردم بر نمی گردد زیرا ملت ایران امسال احساس كرد كه كشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.

ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبكه صهیونیستی جهانی، تأكید كردند: هدف اصلی تبلیغات متراكم، القای این دروغ بزرگ بود كه ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی انگیزه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمركز این تبلیغات هم برروی راهپیمایی 22 بهمن بود تا شاید حضور مردم كمرنگ و بی رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی اعجاب برانگیز ، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، به دهان دشمن كوبید.

ایشان تأكید كردند: آنهایی كه باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی كه در مغزهای الكلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می پروراندند، متوجه شدند كه در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گزارشهای موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر كشور خاطرنشان كردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع شناسی و حضور در صحنه، شكست نخواهد خورد.

ایشان تأكید كردند: آنهایی كه باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی كه در مغزهای الكلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می پروراندند، متوجه شدند كه در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.

رهبری-دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استكبار برای منعكس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: كسانی كه مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور كردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت دهها میلیونی كشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه های دروغ پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بكار گرفته است اما هنگامی كه پیام صادقانه یك ملت از دل برآید، كار خود را خواهد كرد و احساس حضور و انقلابی گری و حركت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد كرد.

ایشان افزودند: نمونه آشكار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و كشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است كه روزی ملت ایران، مظلومانه آنها را سر می داد.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: اسلام در حركت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسلهای آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود كه دنیا را دگرگون خواهد كرد و سیاستهای مسلط مادی مستكبرانه را نیز از بین خواهد برد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: كانون اصلی این حركت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.

رهبری-دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب

ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی كه ملتی می ایستد و در مقابل شبكه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی دهد، در عرصه های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست ورزی بین المللی و تأثیرگذاری بر ملتها، پیشرفت خواهد كرد و تفكر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: به لطف خداوند و به بركت این ایستادگی و استحكام درونی ملت ایران، جوانان ، با همت ها و استقامت خود كشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یك الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای لازمه پیشرفت و سازندگی كشور را، استمرار حركت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاههای تبلیغاتی و رسانه های جبهه استكبار و عوامل همیشگی آنها، تلاش گسترده ای را آغاز كرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی رونقی باشد اما همه باید بدانند كه حضور مردم در انتخابات، كشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استكبار برای منعكس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: كسانی كه مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور كردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت دهها میلیونی كشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان كردند

ایشان تأكید كردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه دلهای مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و كمك خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.

رهبری-دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری كردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه كار و خدمت باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه  آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یكصد سال گذشته كشور، افزودند: مهمترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حركت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.

ایشان همچنین با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی  و بعد از آن ،خاطر نشان كردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب ، و شجاعت و خط شكنی لشكر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هایی از كارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام 29 بهمن در سال 1356، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: مردم غیور و با بصیرت آذربایجان، در انتخابات 12 اسفند نیز حماسه ای فراموش نشدنی خلق خواهند كرد.