تبیان، دستیار زندگی
: فشار روحی و مسایل حاشیه ا ی باعث شده تا نتوانم به دوران كوتاه قهرمانی خود تداوم بخشم .  قهرمان سابق كشتیآزاد جهان گفت : فشار روحیو مسایل حاشیه ایباعث شده تا نتوانم به دوران كوتاه قهرمانیخود تداوم بخشم . عباس حاج كناری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عباس حاج كناری ، قهرمان سابق كشتی آزاد جهان :

کشتی

فشار روحی و مسایل حاشیه ا ی باعث شده تا نتوانم به دوران كوتاه قهرمانی خود تداوم بخشم .

قهرمان سابق كشتیآزاد جهان گفت : فشار روحیو مسایل حاشیه ایباعث شده تا نتوانم به دوران كوتاه قهرمانیخود تداوم بخشم .

عباس حاج كناریدارنده مدال طلا و نقره كشتیآزاد جهان در سال های1997، 1998 در خصوص مسایلیكه به دوریچند ساله اش از دنیایكشتی منجر شد گفت : پس از مسابقات جهانیسال 1998 تهران ، مشكلات و مسایل مختلف، اطرافم را در بر گرفت و آنقدر فشار روحیو حاشیه ایداشتم كه نتوانستم خود را با شرایط تازه و قهرمانیوفق دهم ، آن روزها دیگر امكان تمرین كردن برایم مهیا نبود و در واقع كسی وجود نداشت كه حضور در تمرینات تیم ملیرا برای من لازم بداند ، من هم رفته رفته از كشتی دور شدم و مشكلات شخصی مانع از بازگشت دوباره ام به دنیای كشتی شد . قهرمان مسابقات كشتی آزاد جهان در سال 1997"كراسنویارسك"در ادامه افزود : پیش از آنكه مدال ارزشمندی در كشتی جهان كسب كنم ، آقای طالقانی كه در آن زمان نایب رئیس فدراسیون كشتی بود قول داد در صورتی كه بتوانم عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورم یك باب منزل به من اختصاص می دهند ، من هم تمام تلاش را به كار بستم و علاوه بر قهرمانی در رقابت های آسیایی تهران ، ستاره این رقابت ها شدم ، اما پس از آن به من گفتند كه برای ایجاد انگیزه این حرف ها را زده اند و اگر قهرمان جهان شوم به من خودرو و آپارتمان خواهند داد.

قهرمان سابق كشتی آزاد جهان افزود : قهرمانی در جهان برایم یك رویا بود ، چرا كه پیش از آن در المپیك آتلانتا از دور خارج شده بودم ، اما به هر حال در"كراسه" و"كراسنویارسك" قهرمان جهان شدم و در بازگشت تغییراتی در شهرداری تهران به وجود آمد و اهدای جوایز به آینده موكول شد ، در صورتیكه پیش از من چند تن از قهرمانان این جوایز را كسب كرده بودند ، مسابقات جهانی 1998 تهران فرا رسید و من به راحتی می توانستم"سرافیم بارزاكف"بلغاری را شكست دهم ، ضربه فنی شدم و همه چیز به پایان رسید و اینچنین بود كه مسئولان ، نائب قهرمانی ام در مسابقات جهانی تهران را بهانه كردند واز پرداخت جوایز وعده داده شد ، شانه خالی كردند و این در شرایطی  بود كه با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم كردم و مجبور شدم از كشتی دور شوم .

حاج كناری در مورد وضعیت كنونی خود و اینكه آیا قصد بازگشت به دنیای كشتی را دارد یا نه گفت : پس از تصادفی كه حدود 6 ماه پیش كردم ، پزشكان گفتند می توانم پس از 6ـ 5 ماه استراحت دوباره تمرین كنم ، من هم بر این اساس تصمیم گرفتم تمرینات خود را آغاز كنم ، اما پس از این مدت وقتی تمرینات را شروع كردم پایم دچار آسیب دیدگی شد و اكنون از ناحیه عضلات لگن ، رباط زانوی چپ و راست و مچ پای چپم دچار مشكل هستم ، اما طی مذاكراتی كه با آقای طالقانی داشتم به آینده امیدوارم ، البته دیگر دوست ندارم كه مسئولان با وعده و وعید واهی مرا سرگرم كنند و بهتر است اگر نمی توانند برایم انجام دهند در رسانه های گروهی حقیقت را اعلام كنند .

قهرمان كشتی جهان خاطر نشان كرد : آقای طالقانی قصد دارد به نحوی مشكلاتم را حل كند و خیلی خوشحالم كه هیچ شرط و شروطی برای من وجود ندارد و انتخاب و تصمیم گیری برای آینده به خودم واگذار شده است. حضور دوباره ام در دنیای قهرمانی غیر ممكن نیست و با توجه به عزم و انگیزه ای كه در خود می بینم ، نیل به این هدف را بعید نمی دانم ، اما با این حال و با رخصت از تمام بزرگان كشتی و مردم عزیز ایران دوست دارم كه در امر مربیگری در خدمت جوانان كشتی باشم .

حاج كناری در پایان اظهار امیدواری كرد كه بتواند تجربیات خود را در اختیار علاقه مندان به كشتی قرار دهد .