تبیان، دستیار زندگی
از کلیدها و تکنیک‌های موفقیت جوان، دوری از احساسات و عشق‌های دروغین که از جوانی نشأت می‌گیرد، است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکنیک‌های طلایی موفقیت جوانان


از کلیدها و تکنیک‌های موفقیت جوان، دوری از احساسات و عشق‌های دروغین که از جوانی نشأت می‌گیرد، است.


دوری کردن ازغصه‌های بی‌حاصل

کمال گرایی، اوج موفقیت است؟

ازکلیدها وتکنیک‌های طلایی موفقیت جوان در زندگی پرهیز کردن ازغصه‌های بی‌حاصل و آرزوهای نا‌امید کننده است. غم و غصه بی‌حاصل و نگرانی‌های بی‌مورد، سبب می‌شود جوان به جای برنامه‌ریزی و حرکت به سوی آینده روشن و رشد و ترقی، اسیر توهمات و خیالات بازدارنده شود.البته این غم وغصه ونگرانی، زاییده گذشته‌های نا‌موفق و آینده مبهم است که راه‌حل آن را حضرت امام صادق علیه السلام چنین می‌فرماید:

«روزهای زندگی سه قسم است: روزی که گذشته و دیگر به دست نمی‌آید و آینده‌ای که فقط آرزویش هست و روزی که انسان‌ها در آن هستند که باید آن را مغتنم شمارند و بهره کافی از آن ببرند.»

اگر جوان بتواند گذشته‌های نا‌موفق را فراموش کند و تنها از آن عبرت گرفته و با برنامه‌ریزی صحیح در پی جبران گذشته‌های نا‌موفق برآید، راهی به سوی موفقیت طی خواهد کرد. جوان اگر بتواند با دوری از آرزوهای غیر‌واقعی و دور از انتظار با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در مسیر آینده‌ای روشن حرکت کند، سبب موفقیت او خواهد شد، یعنی استفاده از فرصتی که در دست اوست و مغتنم شمردن آن در جهت پیشرفت و رشد وترقی موفقیت‌های نامحدود را به ارمغان خواهد آورد.

دوری گزیدن از عشق‌های دروغین

از کلیدها و تکنیک‌های موفقیت جوان، دوری از احساسات و عشق‌های دروغین که از جوانی نشأت می‌گیرد، است. دوران جوانی، دوران احساسات و شور و هیجانات و دوران نیرو و توانمندی است که اگر این احساسات و نیرو و عشق و علا قه‌ها به درستی کنترل شده و در مسیر صحیح هدایت شود، موجب رشد و کمال جوان و موجب خودسازی او خواهد شد. جوانی که اسیر عشق‌های دروغین شود و به واسطه آن غرق در گناه و فساد و انحرافات اخلاقی گردد، وجدانش مرده، دیده‌اش بسته و استعدادش نابود خواهد شد و تمام راه‌های رشد و کمال به رویش بسته خواهد گردید. اما اگر جوان بتواند احساسات جوا نی‌اش را به صورت منطقی و صحیح کنترل کند، از آن در جهت تکامل بهره‌برداری و استفاده نماید، کلیدهای طلایی موفقیت در زندگی را به دست خواهد آورد و قله‌های سعادت و خوشبختی را فتح خواهد کرد.عشق‌های کاذب می‌تواند روح جوان را ویران سازد و او را دچار عقب ماندگی و گاهی انحراف اخلاقی کند و گاهی چشم‌های او را کور می‌سازد که حقیقت را نتواند ببیند و گاهی تن به بدبختی و ذلت می‌دهد. جوان اگر در پی کمال است باید با دوری از عشق‌های کاذب به دنبال معشوق حقیقی، یعنی خدای تبارک و تعالی و شناخت او باشد.


باشگاه كاربران تبیان ـ‌ ارسالی از: roham9