تبیان، دستیار زندگی
معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به ایجاد نمایشگاه‌های دایمی لباس در کنار مراکز خرید و نقاط پرجمعیت شهر گفت: این امر موجب هدایت مشتریان و حمایت از طراحان و توزیع‌کنندگان می‌شود و تنها در این صورت است که شاهد توزیع پوشاک ایرانی و اسلامی در جامعه خواهیم بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در حاشیه نمایشگاه


معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به ایجاد نمایشگاه‌های دایمی لباس در کنار مراکز خرید و نقاط پرجمعیت شهر گفت: این امر موجب هدایت مشتریان و حمایت از طراحان و توزیع‌کنندگان می‌شود و تنها در این صورت است که شاهد توزیع پوشاک ایرانی و اسلامی در جامعه خواهیم بود.


نمایشگاه مد و لباس

حمید شاه آبادی امروز در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه دایمی مد و لباس کشور اظهار داشت:‌موضوع پوشش نیازمند تقویت باورهای دینی و رشد معنویت در افراد است، پوشش هر فرد نمایانگر اعتقادات و تمایلات دینی اوست.

وی افزود:‌ اقدامات کارگروه ساماندهی مد و لباس نباید به لحاظ نوع پوشش تحمیلی را برای مردم ایجاد کند و وظایف نهادهای فرهنگی برای تقویت باورهای دینی افراد و نقش خانواده در تربیت نسل سالم نباید کنار گذاشته شود و صرفاً نهادی را متولی اصلاح پوشش در جامعه بدانیم.

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه مصوبه حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 نهاد را موظف به اجرای وظایف متعدد برای اصلاح پوشش می‌داند، گفت: هم‌اکنون از این مصوبه غافل هستیم چرا که اگر این قانون اجرایی شود شاهد تحول جدی در عرصه حجاب و عفاف خواهیم بود.

شاه آبادی ادامه داد: در فصل گرما پوشش اسلامی در نقاط مختلفی از تهران مورد غفلت قرار می‌گیرد و بسیاری از نهادها و افراد به سمت وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگی روی می‌آورند که چرا مدل‌های ماهواره در جامعه رواج پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه‌ای شاداب با معیارهای ایرانی و اسلامی در حوزه پوشاک امکانات لازم را داریم، گفت: امروزه طراحان خلاق و تحصیلکرده نیاز جوانان را می‌شناسند.

اقدامات کارگروه ساماندهی مد و لباس نباید به لحاظ نوع پوشش تحمیلی را برای مردم ایجاد کند و وظایف نهادهای فرهنگی برای تقویت باورهای دینی افراد و نقش خانواده در تربیت نسل سالم نباید کنار گذاشته شود و صرفاً نهادی را متولی اصلاح پوشش در جامعه بدانیم

معاون هنری وزیر ارشاد افزود:‌شبکه توزیع در کشور نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی است و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی لباس می‌تواند به پایگاهی برای ارتباط میان طراح، تولید‌کننده و توزیع کننده تبدیل شود.

شاه آبادی بیان کرد: نمایشگاه‌‌های دائمی لباس طراح و تولید‌کننده را دور هم جمع کرده و به نیاز‌سنجی و بازار‌سنجی کالا می‌پردازند و در تلاش برای گسترش این نمایشگاه‌ها در نقط مختلف شهر هستیم.

وی با اشاره به ایجاد نمایشگاه‌های دائمی لباس در کنار مراکز خرید و نقاط پرجمعیت عنوان کرد: این امر موجب هدایت مشتریان و حمایت از طراحان و توزیع‌کنندگان می‌شود و تنها در این صورت است که شاهد توزیع پوشاک ایرانی و اسلامی در جامعه خواهیم بود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : فارس