تبیان، دستیار زندگی
پادشاه بحرین مدعی شد: تهدید ایران باعث شد تا وی مجبور شود از نیروهای خارجی بخواهد وارد بحرین شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشم دیکتاتوربحرین از "زنده باد خامنه‌ای"


 پادشاه بحرین مدعی شد: تهدید ایران باعث شد تا وی مجبور شود از نیروهای خارجی بخواهد وارد بحرین شوند.

حمد بن عیسی-ال خلیفه

ملک حمد بن عیسی آل خلیفه در مصاحبه با روزنامه اشپیگل آلمان گفت: شعارهای معترضین برای سرنگونی وی باعث زندانی شدن آنها نمی شود بلکه مهم، رفتارهای آنهاست. هنگامی که آنها شعار می دهند "پادشاه سرنگون شود" مشکلی ندارد ولی وقتی می گویند :"(آیت الله) خامنه ای زنده باد"  این موضوع مشکل آفرین است.

این در حالی است که شمار زیادی از مردم بحرین به دلیل اعتراض به حکومت، بازداشت و هم اکنون در زندان هستند. بخش قابل توجهی از شیعیان بحرین ، مقلد رهبر معظم انقلاب هستند.

پادشاه بحرین در توجیه اعلام و ضعیت فوق العاده در این کشور نیز مدعی شدکه برای حمایت و حفاظت از زنان و اتباع بیگانه، وضعیت فوق العاده امنیتی را در بحرین اعلام کرده بود.

با اعلام وضعیت فوق العاده امنیتی در بحرین در سال گذشته میلادی، نیروهای امنیتی از عربستان سعودی ، قطر و امارات وارد بحرین شدند و موجی از سرکوب خشن را علیه معترضین مسالمت آمیز، اعمال کردند.

ملک حمد گفت: در وضعیتی که ایران در حال بسیار دشمنانه ای در برابر ما قرار داشت، از شورای همکاری خلیج فارس خواستم با هدف حفظ امنیت و حراست از تاسیسات استراتژیک در بحرین، به منامه کمک نظامی کنند.

پادشاه بحرین همچنین گفت که مخالف شعارهایی در حمایت از (آیت الله) خامنه ای هستیم.

بحرین از فوریه 2011 تاکنون با موجی از اعتراضات مسالمت آمیز برای تغییرات سیاسی مواجه است. بخشی از معترضین خواهان سرنگونی حکومت پادشاهی و برخی دیگر خواهان اصلاحات سیاسی، تغییر شیوه انتخابات پارلمانی و تشکیل کابینه توسط اکثریت پیروز پارلمانی هستند. این اعتراضات ، با سرکوب خشونت آمیز نیروهای امنیتی روبه رو شد.

در سالگرد آغاز انقلاب، قیام مردم شدت گرفت

ادامه اعتراضات مسالمت آمیز مردمی با وجود اقدامات سرکوبگرانه رژیم، مخالفت مجدد انقلابیون با ادامه حکومت دیکتاتوری و رایزنی آل خلیفه با نظامیان آمریکایی از مهمترین تحولات بحرین است.

بحرین از 14 فوریه سال گذشته تقریبا هر روز شاهد درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس"، نیروهای امنیتی بحرین با شلیک گاز اشک و نارنجک های بی حس کننده به سوی تظاهرات کنندگانی که قصد بازگشت به میدان "لؤلؤه" را داشتند، با آنها درگیر شدند.

بر اساس گزارش ها، عصر امروز هزاران بحرینی به سوی میدان لؤلؤه تظاهرات کردند و قصد داشتند بار دیگر این میدان را که مرکز آغاز انقلاب مردم این کشور بود را تصرف کنند.

اما هزاران نفر از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در اطراف میدان و همچنین دیگر مناطق این جزیره کوچک که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است مستقر شدند و مانع از آن شدند که تظاهرات کنندگان به میدان لؤلؤه نزدیک شوند.

در جریان تظاهرات امروز و پس از آنکه پلیس اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان کرد، تظاهرات کنندگان نیز در پاسخ اقدام به پرتاب بمب های آتش زا و سنگ به سوی نیروهای امنیتی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به  نقل از شبکه الحره، شاهدان عینی از حملات شدید نیروهای امنیتی بحرین به تظاهرات کنندگان خبر دادند.

شاهدان گزارش دادند: بسیاری از روستاهای بحرین از عصر روز گذشته تا بامداد دوشنبه شاهد درگیری های شدید بوده و نیروهای امنیتی از گازاشک آور و بمبهای صوتی برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده اند.

این شاهدان بیان کردند: بسیاری از مجروحان درگیری ها به طور مخفیانه در منازل معالجه شده اند، زیرا تدابیر شدیدی در بیمارستانها از سوی نیروهای امنیتی اتخاذ شده است.

"عبد الجلیل خلیل" عضو جمعیت الوفاق گفت : خواسته های مردم بحرین نادیده گرفته شده است و بحرین از سیاست کشتار و شکنجه فراوان رنج می برد.مردم بحرین از خواسته های خود کوتاه نمی آیند و به طور حتم به خواسته های خود خواهند رسید.

این در حالی است که شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین مدعی شد: برخی به دنبال بهره برداری از فضای دموکراتیک موجود برای اقدامات خارج از قانون هستند!

پادشاه بحرین مدعی شد: تهدید ایران باعث شد تا وی مجبور شود از نیروهای خارجی بخواهد وارد بحرین شوند

از سوی دیگر "شیخ علی سلمان" رئیس جمعیت الوفاق گفت : اساس گفتگو نباید بر اساس نوکر و اربابی باشد.مردم باید در قدرت نقش داشته باشند و این از طریق تشکیل مجلس موسسان یا برگزاری همه پرسی تحت نظارت طرف مستقل امکان پذیر است.

وی افزود: یک خاندان نباید به طور انحصاری قدرت را در بحرین در دست داشته باشد و هر تصمیمی که خارج از اراده مردم باشد مردود است و با آن مقابله خواهد شد.

سلمان افزود: آثار جاهلیت باید رفع شود، یک خاندان نباید بر قدرت سیطره داشته باشد، دیکتاتور باید ساقط شود و نظامی دموکراتیک براساس رعایت اصول انسانی شکل گیرد.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر، فارس، عصرایران