تبیان، دستیار زندگی
مسابقه اینترنتی «میراث ماندگار» با موضوع مردم‌سالاری دینی از منظر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای از سوی دانشگاه جامع علمی كاربردی برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدی فیض خبر داد؛

مسابقه اینترنتی «میراث ماندگار» برگزار می‌شود

مردم سالاری دینی

مسابقه اینترنتی «میراث ماندگار» با موضوع مردم‌سالاری دینی از منظر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای از سوی دانشگاه جامع علمی كاربردی برگزار می‌شود.

مهدی فیض، معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی كاربردی، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره مسابقه اینترنتی «میراث ماندگار» گفت: این مسابقه اینترنتی با موضوع دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای درباره مردم‌سالاری دینی در بین دانشجویان دانشگاه جامع علمی كاربردی طراحی شده است و مخاطبان اصلی آن دانشجویان این دانشگاه هستند؛ همچنین تعدادی دیگری از دانشگاه‌ها اعلام تمایل كرده‌اند تا در این مسابقه مشاركت داشته باشند ولی آن‌ها در حاشیه این مسابقه به‌حساب می‌آیند.

فیض افزود: مطالب این مسابقه از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب انتخاب شده و به صورت نقل قول‌های مستقیم است. به این منظور یك متن نزدیك به 25 صفحه‌ به‌صورت اینترنتی و قابل دانلود برای مسابقه «میراث ماندگار» در نظر گرفته شده است تا بر اساس این متن شركت‌كنندگان به سؤلات پاسخ دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان بعد از دنلود و مطالعه این متن وارد سایت و بخش سؤلات می‌شوند، كه در این مرحله 20 سؤال به‌طور تصادفی توسط رایانه انتخاب می‌شود و شركت‌كنندگان آن‌ها را پاسخ می‌دهند و افرادی كه به 19 سؤل پاسخ صحیح بدهند به قید قرعه جوایزی اهداء خواهد شد. در این مسابقه زمان 30 دقیقه برای پاسخگویی به سؤلات در نظر گرفته شده است تا زمان كمتری از سایت اشغال باشد و شركت‌كننده بیشتری بتواند در این مسابقه شركت كنند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی كاربردی اظهار كرد: جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقه یك میلیون ریال بن كتاب است كه به 22 نفر به قید قرعه اهداء می‌شود به‌علاوه برای هر استان از بین تمام شركت‌كنندگان آن استان در مسابقه یك نفر انتخاب می‌شود و جایزه معال را دریافت می‌كند؛ بنابراین در مجموع 53 جایزه شامل 22 جایزه به برگزیدگان و 31 جایزه استانی به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

فیض درباره منابع متن موجود تصریح كرد: مطالب متن مورد نظر برای مسابقه از آثار امام خمینی(ره) برگرفته از صحیفه ایشان و فرمایشات مقام معظم رهبری از سایت دفتر معظم‌له با موضوعاتی چون مردم‌سالاری و نقش مردم در نظلام جمهوری اسلامی و انتخابات و معیارهای انتخاب اصلح از دیدگاه این بزرگان استخراج شده است. كه این مطالب و مسابقه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار بگیرد و در استقبال از انتخابات و مشاركت بیشتر دانشجویان نیز مؤثر باشد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 10 اسفندماه سال جاری در مسابقه شركت كنند و نتایج آن تا 15 اسفندماه سال جاری اعلام می‌شود و امیدواریم جوایز برگزیدگان تا پایان سال 1390 به دست آن‌ها برسانیم.

تنظیم: هومن بهلولی