تبیان، دستیار زندگی
می سازند مراسم بزرگداشت سعدی در نیشابور برگزار می شود تعزیه شناس بنام ایرانی در بستر بیماری کشف برخی از آثار باستانی عراق سمفونی ضد جنگ هنرمندان ایران آهنگ صلح می سازند همایش تاریخی و هنری آهنگ صلح (سمفونی ضد جنگ) توسط مرکز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنرمندان ایران آهنگ صلح می سازند

مراسم بزرگداشت سعدی در نیشابور برگزار می شود

تعزیه شناس بنام ایرانی در بستر بیماری

کشف برخی از آثار باستانی عراق

سمفونی ضد جنگ

هنرمندان ایران آهنگ صلح می سازند

همایش تاریخی و هنری آهنگ صلح (سمفونی ضد جنگ) توسط مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار می شود.

مرکز موسیقی حوزه هنری ، طی فراخوانی از هنرمندان عرصه موسیقی دعوت کرده است تا با خلق اثری هنرمندائه در تقدیس صلح، آبی بر شعله های جنگ بیفشانند تا این زمین سوخته را سبز گرداند.

هنرمندان و علاقه مندان جهت شرکت در این همایش می توانند آثار خود را در قالب بارتینور، نوار و CD تا 15 اردیبهشت ماه به مرکز موسیقی حوزه هنری، واقع درتهران- تقاطع خیابان های حافظ و سمیه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 8895546 و 8897546 تماس حاصل کنند.

مراسم بزرگداشت سعدی در نیشابور برگزار می شود

مراسم بزرگداشت سعدی شاعر بزرگ ایرانی سده هفتم هجری، در روزهای اول و دوم اردیبهشت در نیشابور برگزارمی شود.

مدیرعامل فرهنگسرای سیمرغ گفت: همزمان با  روز ملی بزرگداشت سعدی ِ شیرازی و به پاس مقام این شاعر بزرگ ایرانی ، مراسمی با عنوان "دو شب با داستان" در تالار همایش های فرهنگسرای سیمرغ بر پا می شود.

وی افزود: در این مراسم سعدی شناسان ، حکایات سعدی و داستان های این استاد سخن و شاعر گرانقدر را بررسی می کنند.

به گفته این مدیر، برگزاری میزگردهای تخصصی ویژه دانشجویان و اساتید، قرائت مقالات و اجرای برنامه های موسیقی سنتی ومحلی نیز از برنامه های دیگر این بزرگداشت است.

تعزیه شناس بنام ایرانی در بستر بیماری

دکتر عنایت الله شهیدی، استاد نامدار و تعزیه شناس شناخته شده ی کشور که کتاب تعزیه و تعزیه شناسی در ایران اثر وی به عنوان پژوهش برگزیده یونسکو شناخته شده بود، پس از یک حادثه غریب که به ضربه مغزی وی منجر شد، هم اکنون دوران نقاهت خود را می گذراند.

وی برای تهیه هزینه معالجه خود، حتی کتابهایی که سال ها برای تهیه آن ها زحمت و مرارت کشیده بود را به فروش رسانده  تا بتواند هزینه ی معالجه ی خود را بپردازد.

کشف برخی از آثار باستانی عراق

سازمان یونسکو اعلام کرد: بیش از 500 قطعه اثر باستانی متعلق به عراق، توقیف شد. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان یونسکو در این باره گفت: اغلب این آثار متعلق به موزه های عراق است و در مبادی گمرکی فرانسه ضبط و توقیف شده اند. یونسکو از سازمان گمرک جهانی، پلیس بین الملل و آثار هنری خواست تا به معاهده مربوط به میراث فرهنگی کشورها پایبند باشند.