تبیان، دستیار زندگی
افزایش کلاهبرداری در قالب مسابقات پیامکی در تلویزیون های ماهواره‌ای موجب سردرگمی و کلاهبرداری میلیاردی از هزاران نفر شده است. این در حالی است که با اطلاع رسانی و مسدود کردن تلفن‌های اعلام شده می‌توان از سرقت میلیاردها تومان جلوگیری کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش کلاهبرداری در مسابقات شبکه‌های ماهواره‌ای


افزایش کلاهبرداری در قالب مسابقات پیامکی در تلویزیون های ماهواره‌ای موجب سردرگمی و کلاهبرداری میلیاردی از هزاران نفر شده است. این در حالی است که با اطلاع رسانی و مسدود کردن تلفن‌های اعلام شده می‌توان از سرقت میلیاردها تومان جلوگیری کرد.

ماهواره-شبکه ماهواره

چندی پیش 12 هزار مالباخته با مراجعه به پلیس فتا کرج و سایر استانها از افرادی که در قالب مسابقه پیامکی در شبکه‌های ماهواره از آنها کلاهبرداری کرده بودند شکایت کردند. این افراد مدعی بودند در مسابقه پیامکی شبکه تلویزیونی (ایران...) شرکت کرده و پس از برنده شدن، فردی در تماس با آنها مدعی شده است که جایزه ویژه آنها آماده است و برای ارسال نیاز به 10 هزار تومان پول است. وقتی که افراد ساده لوح پول را به حساب آنها واریز می کردند جایزه ای بسیار کمتر از پول ارسالی برای آنها فرستاده می شد.

سوال مسابقه سرت رو با چی خشک می کنی

در یکی از مسابقات که از شبکه‌های ماهواره ای پخش شد سوالی از بینندگان با این مضمون پرسیده شد که شما سرتان را با چه چیز خشک می کنید. در این میان پاسخ هایی از جمله حوله، سشوار، دستگاههای خشک کننده مو و شانه های برقی مطرح شده بود. وقتی بیشتر شرکت کنندگان به این سوال پاسخ می دادند و شماره تلفن خود را در اختیار عده ای ناشناس می‌گذاشتند پس از گذشت مدتی فردی با این افراد تماس گرفته و مدعی ارسال هدیه برای شرکت کنندگان می شدند. فریب خوردگان که از این شیوه جدید کلاهبرداری بی خبر هستند پس از ارسال 10 تا 20 هزار تومان برای دریافت جایزه، تنها یک جایزه دو هزار تومانی دریافت می کردند.

چندی پیش 12 هزار مالباخته با مراجعه به پلیس فتا کرج و سایر استانها از افرادی که در قالب مسابقه پیامکی در شبکه‌های ماهواره از آنها کلاهبرداری کرده بودند شکایت کردند

شبکه‌های ماهواره ای مجوز ندارند/ استفاده از تلفن اعتباری

افراد کلاهبردار که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را محیطی امن و جدید برای فعالیت مجرمانه خود می دانند با تهیه چند خط تلفن همراه اعتباری بی نام و پرداخت پول به مدیران شبکه های ماهواره ای اقدام به برگزاری مسابقات جدید می کنند. این افراد با اجرای مسابقه‌های بسیار آسان اقدام به کسب شماره های طعمه های خود کرده و پس از چندی ضمن تماس با این افراد از آنها در قالب هزینه ارسال جایزه کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان رئیس پلیس فتا استان البرز در این باره به مهر گفت: بیشتر این شبکه ها هیچگونه مجوزی از وزارت ارشاد ندارند و بدون توجه به عواقب برگزاری این مسابقات تنها در پی جذب اسپانسر برای خود هستند. متاسفانه تنها در یک پرونده از 12 هزار نفر در کرج و تهران کلاهبرداری شد.

تی وی پرشیا-ماهواره

فعالیت دوباره کلاهبرداران/ چه فیلمی دوست داری

کلاهبرداران که فضا را برای خود مناسب می دیدند بار دیگر و این بار در یکی از شبکه های ماهواره ای به نام (تی وی پرشیا) اقدام به طرح سوال کرده و اطلاعات بسیاری از شهروندان را دریافت می کنند. این افراد که با تلفن 093245 اقدام به برگزاری مسابقه می کنند این بار با اعلام اینکه چه فیلمی را دوست دارید و از کدام ژانر سینما خوشتان می آید اقدام به کلاهبرداری در قالب ارسال محصولات می کنند. این افراد که در گذشته کلاهبرداری 12 هزار نفری را مشاهده و آن را راهی بدون دردسر یافته اند بدون توجه مردم و برخورد کافی برای مسدود شدن تلفنهای اعلامی اقدام به کلاهبرداریهای بزرگ می کنند.

10 هزار تومان کم است/ مردم شکایت نمی کنند

سرهنگ کاکوان در رابطه با مالباختگان گفت: متاسفانه افرادی که مورد کلاهبرداری قرار می گیرند به علت کم بودن مبلغ اقدام به شکایت نمی کنند. در حالیکه این افراد از هزاران نفر اقدام به کلاهبرداری به این روش و با مبلغ اندک کرده و در نهایت میلیاردها تومان به جیب می زنند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : مهر(باتلخیص)